Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus auton naarmun korjauksesta kysyin tarjousta, vastaus oli "omalla rahalla 200€, vakuutusyhtiölle korjausarvio 700€".
Näinhän se menee, paitsi, jos haluat että korjaus suoritetaan kuten yhtiön maksaessa. Eli ei myllytetä naarmun paikkaa, vaan ylimaalataan koko pinta lähimpiin korisaumoihin asti. Tai vaikka pikkukolhussa, ite maksaessa vaihdetaan muovinen pintapuskuri, yhtiön maksaessa myös se vähän lommoutunu palkki sieltä takaa ja se tonnin umpio josta oli yksi korvakko poikki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuosi takaperin oli avk:n nettihuutokaupassa uutena parin tonnin arvoinen sähköpolkupyörä "kaatumavaurioita". Kuvista löysin rikkinäiset ohjaustangon tupen päät ja naarmuja polkimissa. Lunastettu siis niiden takia? :unsure: Miksi lie vakuutukset on kalliita...

Mä olen miettinyt pääni puhki miten voisi muuttaa tuotantoa niin että olisi hyötyä nykyisessä tilanteessa.
Tällä hetkellä paras vaihtoehto on ollut alkaa väittämään että sahanpurua voi käyttää käsidesin sijasta.
Toinen vaihtoehto kasaa-itse ruumisarkkuja mutta niille ei nyt vielä ainakaan taida olla kysyntää.

Vähän niinku vokot ja olvi.
Äläs nyt. Ainakin Sandel'silla on minun käsitykseni mukaan oikein hyvä maine laadukkaana lagerina.

Tuotesalkun osalta Olvi ei oikein pärjää parille isommalle kilpailijalleen, eivätkä ainakaan täällä ole pärjänneet hintakilpailussa suurempien ravintolaketjujen kilpailuttaessa hanasoppareita. Ja limsathan niillä on aika kamalia :D Mutta muuten kyllä tulis itsekin suosittua Olvia, jos olutta vois edelleen vanhaan malliin vetää.

Ainakin Sandel'silla on minun käsitykseni mukaan oikein hyvä maine laadukkaana lagerina.

Minä pidän enemmän persu kolmentolpan olvista, ainakin kotioloissa/saunajuomana

Menen kohta sellaiseen paikkaan joka on parhaastakin katastrofileffasta josta löytyy lukittujen ovien takaa ne viimeiset selviytyjät.

Mä olen miettinyt pääni puhki miten voisi muuttaa tuotantoa niin että olisi hyötyä nykyisessä tilanteessa.
Tällä hetkellä paras vaihtoehto on ollut alkaa väittämään että sahanpurua voi käyttää käsidesin sijasta.
Toinen vaihtoehto kasaa-itse ruumisarkkuja mutta niille ei nyt vielä ainakaan taida olla kysyntää.
Mulla alkaa aina tulemaan kaikenlaisia ideoita, harmi kun en nyt pääse sulle jakamaan niitä. Mä taas tarvisin jonkun joka osaa tehdä ne tuotteiksi.
Simppeleitä huonekaluja 50-60 luvun twistillä, koirille hienoja puisia sänkyjä, kukkapöytiä kun viherkasviharrastus on räjähtänyt. Mulla olisi vaikka mitä ideoita kunhan olisi tilat tehdä.

Näinhän se menee, paitsi, jos haluat että korjaus suoritetaan kuten yhtiön maksaessa. Eli ei myllytetä naarmun paikkaa, vaan ylimaalataan koko pinta lähimpiin korisaumoihin asti. Tai vaikka pikkukolhussa, ite maksaessa vaihdetaan muovinen pintapuskuri, yhtiön maksaessa myös se vähän lommoutunu palkki sieltä takaa ja se tonnin umpio josta oli yksi korvakko poikki.

Toistaiseksi kolhujen ja naarmujen korjauksista sanomista on tullut VAIN vakuutusyhtiön maksamissa tapauksissa. Käteisellä maksaessa ei vielä mitään sanottavaa, koskaan.

Musta on tullut tämän digi-ajan saatossa uutis-addikti. Pakko selaa ampparin "uutis"-linkit ja kunnankuivan mobiiliappi ja kauppalehti+talous monta kertaa päivässä. Mukamas pakko olla tietoinen kaikista maailman asioista koko ajan.

Nyt ei oo pariin viikkoon ollut mitään muita uutisia kuin korona-uutisia. On tullut yliannostus niistä. Korona jyllää, ihmisiä kuolee, talous menee kuralle. Kun en sille mitään voi niin ei jaksa kiinnostaa. Toki kannan korteni kekoon ohjeiden mukaisesti.

Uutis addiktius on alkanut helpottaa. Tänään aamupalalla luin paikallislehden, enkä sen jälkeen katton mitään uutisia. Töitäkin saa tehtyä paremmin.

Vielä kun hellittäis pakkiksen lukeminen/tänne paskankommentoiminen :D

Mulla alkaa aina tulemaan kaikenlaisia ideoita, harmi kun en nyt pääse sulle jakamaan niitä. Mä taas tarvisin jonkun joka osaa tehdä ne tuotteiksi.
Simppeleitä huonekaluja 50-60 luvun twistillä, koirille hienoja puisia sänkyjä, kukkapöytiä kun viherkasviharrastus on räjähtänyt. Mulla olisi vaikka mitä ideoita kunhan olisi tilat tehdä.
No ois tossa sellaiset 750m2 joutilaana kohta :rolleyes:
E: Paitsi etten ole mikään hienopuuseppä.

1585127959221.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom