Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Näissä maissaan tuppaa olemaan ilmastoinnit rakennuksissa jos ei ihan slummista puhuta.
Juu, se ei vaan koko aikaa auta, kun on joutunut työhommien takia matkustelemaan (mistä syystä vapaalla ei juuri kiinnosta ulkomaille matkustella, kun ei ole kerran pakko). Välillä pitänyt tehdä asennus- ja testaushommia ilmastoitujen tilojen ulkopuolella, silloin on paita kastunut ihan kiitettävästi. Nukkumista tietysti helpottaneet nuo ilmastoinnit. Siis jos on toimineet ja pidetty päällä. Esim. Kiinassa joissain hotelleissa ilmastointi/lämmitys laitettiin päälle keskusjohtoisesti kalenterin mukaan - ei suinkaan ulkolämpötilan mukaan...

Itselläni ei ole nykyään kotona ongelmaa, kun omakotitalo ja ilmalämpöpumppu - saa sisätilat viilennettyä. Mutta sympatiseeraan kyllä tuskaa - tuo tilanne on itsellenikin tuttu kerrostalovuosilta. Betonitalo kuumeni aivan hillittömästi, eikä auttanut yhtään vaikka läpivetoa koetti pitää. Unta oli joskus vaikeaa saada ennen aamuyön tunteja.

olen ennenkin ollut sitä mieltä, että kyllä se instarami vaan tuntoo keitä telelähettimiä on lähistöllä!

eilen meinaan Hän oli samassa pöydässä syömässäkäymässä

ja, tänään instaram tarjoaa hänen kuviaan

IMG_7020.webp

Onkohan sitä muuttunut iän myötä entistäkin introvertimpaan suuntaan. Viime vkl puolituttujen kanssa sosiaalisena oloa melko iso osa päivästä la-su ja olen ollut tänään tosi väsynyt, vaikka nukkunut ainakin edelliset kolme yötä normaalia sikeämmin. Edellisenä viikonloppuna olin yksin mökillä, unenlaadun pilasin oluella mutta olin maanantaina tosi pirteä ja täynnä virtaa työviikkoa kohti.

Onkohan sitä muuttunut iän myötä entistäkin introvertimpaan suuntaan. Viime vkl puolituttujen kanssa sosiaalisena oloa melko iso osa päivästä la-su ja olen ollut tänään tosi väsynyt, vaikka nukkunut ainakin edelliset kolme yötä normaalia sikeämmin. Edellisenä viikonloppuna olin yksin mökillä, unenlaadun pilasin oluella mutta olin maanantaina tosi pirteä ja täynnä virtaa työviikkoa kohti.
Mä ainaki jaksan ihmisiä aina vain vähemmän.

Onkohan sitä muuttunut iän myötä entistäkin introvertimpaan suuntaan.

o, etenkin jos kysms uusiin imisiin tutustumisesta(lue:nainen!)

lavvantaina nuorisofestivaaleilla yksi vosu oli halunnut tavata, mutta piti keksiä joku tekosyy, että sai olla sielä vain omassa rauhassa

ei jaksa!

ja tulee niin huono uuno turhapurokin, että ei varmaan auta kun panna maata #ajankuluksi

muutakaan tekemistä, keksi

Juu, se ei vaan koko aikaa auta, kun on joutunut työhommien takia matkustelemaan (mistä syystä vapaalla ei juuri kiinnosta ulkomaille matkustella, kun ei ole kerran pakko). Välillä pitänyt tehdä asennus- ja testaushommia ilmastoitujen tilojen ulkopuolella, silloin on paita kastunut ihan kiitettävästi. Nukkumista tietysti helpottaneet nuo ilmastoinnit. Siis jos on toimineet ja pidetty päällä. Esim. Kiinassa joissain hotelleissa ilmastointi/lämmitys laitettiin päälle keskusjohtoisesti kalenterin mukaan - ei suinkaan ulkolämpötilan mukaan...
Saksassa myös kannattaa olla tarkkana hotellien kanssa. Englanniksi voi lukea ”air conditioning”, mikä nyt tarkoittaa yleisesti jäähdyttävää kunnon ilmastointia.

Sitten kun menin 10v sitten Berliinissä Scandicissa ihmettelemään (saksaksi), että mitäs nyt kun ulkona 30, sisällä 28 ja kosteus huipussaan. Missä se ilmastointi?

Niin respan Fräulein sivisti minua, että se on viilentävä ilmanvaihto. Pystyy jäähdyttämään max 2 astetta ulkoilmaan verrattuna. Optimiolosuhteissa.

Kannattaa siis tarkistaa, että on Klimaanlage, eikä Luftkuehlung. Nykyään toivottavasti tällaista harhauttavaa tietoa ei enää esiinny.

Back
Ylös Bottom