Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minulle hikoilu ei ole ongelma, olen niin tottunut siihen

talvellakin tulee yleensä joka päivä hiki, jossain vaiheessa

Säässä ei mitään kohtuutta - kuten ei usein ihmiselläkään. Ensin kylmää ja sateista - ja sitten lyödään tappiin toiseen suuntaan. Itselleni semmoiset ihannelämpötilat kesällä 20-25 astetta plussalla ja talvella 5-10 astetta pakkasella.

Nuo riittäisi hyvin. Meikäläinen kyllä tehty selvästi tänne pohjoiseen ilmastoon, koska koviakin pakkasia kestän aika mukavasti (ja niistähän selviää vaatetta lisäämällä). Vaan tämmöiset kelit jo vähän turhan tukalia, ainakin jos koettaa jotain tehdä, tai harrastaa auringonpaisteessa. Eilisellä pyörälenkillä tuntui ylämäet olevan tavallistakin sitkaampia.

Mutta kyllähän näiden kanssa nyt tietysti vielä pärjää, mikäli joihinkin kuumiin ja kosteisiin maihin vertaa. Useasti olen sellaisissa ilmastoissa todennut, että minua ei ole näihin olosuhteisiin tarkoitettu.

Miettiny tota, kun nykyään on loukkaavaa kutsua jotain henkilöä mieheksi tai naiseksi, koska et voi tietää miksikä kukin identifioituu. (Anna mun vittu kaikki kestää🙄)
Sen sijaan wokejen mielestä on oikein kutsua esim. naisoletetuksi. Okei.
Tota, jos kutsut jotain naiseksi, etkös ole silloin jo tehnyt olettamuksen?
Miksi tarvii sanallisesti kertoa tehneensä olettamuksen? Tyyliin just naisOLETETTU.
kun asiahan ei muutu miksikään, ainoastaan lisäät selityksen sanaan, ilman pienintäkään järkeä. 🤨
Kun siis oletus on väärin, ja silloin voit loukata jonkun identifiointia, niin se oletusko muuttuu, kun kerrot sananlisäkkeenä tehneesi oletuksen?
Voi mä inhoan tuota naisOLETETTU!!

Säässä ei mitään kohtuutta - kuten ei usein ihmiselläkään. Ensin kylmää ja sateista - ja sitten lyödään tappiin toiseen suuntaan. Itselleni semmoiset ihannelämpötilat kesällä 20-25 astetta plussalla ja talvella 5-10 astetta pakkasella.

Nuo riittäisi hyvin. Meikäläinen kyllä tehty selvästi tänne pohjoiseen ilmastoon, koska koviakin pakkasia kestän aika mukavasti (ja niistähän selviää vaatetta lisäämällä). Vaan tämmöiset kelit jo vähän turhan tukalia, ainakin jos koettaa jotain tehdä, tai harrastaa auringonpaisteessa. Eilisellä pyörälenkillä tuntui ylämäet olevan tavallistakin sitkaampia.

Mutta kyllähän näiden kanssa nyt tietysti vielä pärjää, mikäli joihinkin kuumiin ja kosteisiin maihin vertaa. Useasti olen sellaisissa ilmastoissa todennut, että minua ei ole näihin olosuhteisiin tarkoitettu.
Hyvin pitkälle samoilla mennään. Tämän kesän helteet ovat menneet ihan kohtuudella, kun olen yrittänyt malttaa olla tekemättä vapaa-ajan hommia ja olla ottamatta stressiä siitä, että en ole tehnyt niitä. Ei näillä keleillä taimikoita raivata ellei lähde aamuyöllä metsään muutamaksi tunniksi. Sama kaikkien muiden vähääkään fyysisempien hommien kanssa joita kyllä riittäisi.

Hyvin pitkälle samoilla mennään. Tämän kesän helteet ovat menneet ihan kohtuudella, kun olen yrittänyt malttaa olla tekemättä vapaa-ajan hommia ja olla ottamatta stressiä siitä, että en ole tehnyt niitä. Ei näillä keleillä taimikoita raivata ellei lähde aamuyöllä metsään muutamaksi tunniksi. Sama kaikkien muiden vähääkään fyysisempien hommien kanssa joita kyllä riittäisi.
Moottoripyöräkin seisoo pihassa kun liian kuuma ajella.

kuumiin ja kosteisiin maihin vertaa

Näissä maissaan tuppaa olemaan ilmastoinnit rakennuksissa jos ei ihan slummista puhuta. Meikäläisiä taloja ei ole rakennettu liiallista kuumuutta ajatellen, joten monella on asunnoissa tukalaa. Näin myös itselläni.

Toki erikseen on se ihmisjoukko, joka nappia painamalla saa säädettyä asuntoonsa, kesämökkiinsä, työpaikallensa ja autoonsa juuri haluamansa miellyttävän lämpötilan.

Säässä ei mitään kohtuutta - kuten ei usein ihmiselläkään. Ensin kylmää ja sateista - ja sitten lyödään tappiin toiseen suuntaan.

Tämmöisestä helteestä nauttisi enemmän, jos välissä olisi muutama viileämpi ja sateinen päivä. Alkukesästä parvekekukat olivat kitukasvuisia kylmän vuoksi. Nyt osa nuukahtaa ja kellastuu liialliseen paahteeseen, ja kukat pitää kahdesti päivässä kastella. Masa-kissa ei liiku sitäkään vähää, mihin aiemmin kesällä vielä innostui. Onhan se kuuma turkki päällä, vaikka yleisesti lämmöstä tykkääkin.

Aespan uusi biisi livenä. Kuka on teidän suosikki? Oma on Winter, mutta tässä paras on kyllä Ningning.

View: https://www.youtube.com/watch?v=y8BbUMccP6g

Tuo Ningningin taustatarina on muuten jännä. Lapsesta asti laulanut ja 14v skoutattu Kiinasta Koreaan ja idolitehtaaseen treenaamaan ja 18v sitten debyytti Aespassa.

View: https://youtu.be/DuGGz92xVO0?si=wLNdCR4qZg3TKWTC&t=60

Jätkä on kyllä nyt koukuttunut yhtä pahasti noihin korealaisiin minkkeihin kuin minä olin joskus kauan sitten venäläisiin minkkeihin, hehe. Eipä sillä, nuo videot on jostain kumman syystä sellaisia, joita jää helposti tuijottamaan pitkäksi aikaa aivot narikassa vaikka musiikki itsessään ei ole ihan omaan makuun.

20 sekkaa meni äänet päällä, sitten mutelle. Muutaman sekka lisää ja alkoi vahvistumaan etomaan koko pedobeartouhu.

Vähän lääkettä:

En klikannut auki tällä(kään) kertaa. Ymmärrän jos lapset/teinit pitävät tuollaisesta geneerisestä kpop-roskasta, mutta ei ole aikuisia ihmisiä varten tuollainen. Kun on kuullut 5 sek yhtä on kuullut kaikki.

Back
Ylös Bottom