Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei mun tarvi osata puhua kreikkaa, että tajuan veden olevan vettä Kreikassa,
Juuri näin.
Sellaista mietin että jos joku peelo on myynyt loput perheestään päästäkseen tänne jostain missä ei ole ollut jokia tai järviä?
Menee rannalle ja ei tajua että uimaan pitää oppia?
Muksuja vedessä, sinne vaan.

En tosiaan puolustele. Oon vaan miettinyt tota.
Toisaalta jo vuosia sitten alkoi uimahalleissakin yleistymään että vanhempi on laatenaltaan vieressä paljasjaloin normi vaatteissa ja muksu siinä altaassa. Kantasuomalaisia siis, muutenhan ei olis edes mikään juttu.
” Hyvä hyvä Hilkka, rohkeasti pää veden alle! ” ( Vaikka äiti ei sinne veteen tulekaan )

Toki ei ihan pieniä naperoita oltu, mutta sanotaan vaikka että jostain 8 ikävuodesta lähtien fillaroitiin rantsulle kaverin/kavereiden kans aamulla 10 aikaan, ja kotiin sitten joskus 20 pintaan, mukana mehua ja vohveleita. Ei kännyköitä tai mitään keinoa tarkistella miten siellä sujuu yms. Jotenkin hemmetin mystisesti sitä 80 luvun lapsetkin on hengissä selvinny. Ei tietenkään kaikki, ne jotka niinä vuosina hukkui, ei ole täällä kertomassa että hei, äläpä yleistä.

20250726_092858.webp

Vaikka kuinka olisi tunnelmissa, ei ole paras mahdollinen valinta ruokakaupassa lauleskella puoliääneen "olehyväjakuolejotänäänvaikerruksen vakuumivaientaa" 😏

Jotenkin hemmetin mystisesti sitä 80 luvun lapsetkin on hengissä selvinny.

70-luvun lopulla saatiin velipojan kanssa soutaa lähisaaren hiekkarannalle uimaan. Minä olin vähän alle 10-v, veli kolme vuotta vanhempi. Eikä pelastusliivejä. Melko hurjaa näin jälkikäteen ajatellen, mutta aika ja tavat oli silloin toiset.

70-luvun lopulla saatiin velipojan kanssa soutaa lähisaaren hiekkarannalle uimaan. Minä olin vähän alle 10-v, veli kolme vuotta vanhempi. Eikä pelastusliivejä. Melko hurjaa näin jälkikäteen ajatellen, mutta aika ja tavat oli silloin toiset.
Me pöllittiin lapsena rakennuksilta lautoja, styroksia ym tarpeita joista rakenneltiin lauttoja millä seilattiin pitkin järvenselkiä. Ihme kun ei kukaan hukkunut. Itsehän on osaa uida edelleenkään

Liekkö hesassa joku roolipelifantasiahaltija tapahtuma kun triplassa tuli ihmisiä haltijoiksi yms pukeutuneena. Hämmentävä näky oli aikuinen mies pitkissä hiuksissa ja parrassa haltijakorvat päässä😂

Back
Ylös Bottom