Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yllättävän moni kampaaja ei ymmärrä, että kihartuva hius on kuivana lyhyempi kuin märkänä.
Tuo ko. kokemus liittyi tilanteeseen, jossa olin pyytänyt, että hiukset ovat edestä suurin piirtein leukalinjan mittaiset - ja siis vielä ennen pesua venyttänyt kihartuvaa hiusta ja havainnollistanut, että siis silloin leikataan muutama sentti pidempään mittaan, koska kun hius kihartuu sen pituus lyhenee.
Ei vaan. Silti leikkasi liian lyhyeksi ja "tosiaan, se lyhenee aika paljon kun se kihartuu." Aijaa. (En ihan oikeasti tiedä miten olisin paremmin voinut asiaa selittää - ja toisaalta, oletan kyllä kampaajalla olevan jotain ymmärrystä erilaisista hiuslaaduista; en mennyt koskaan takaisin.)
Jos haluat kasvattaa niin hiukset eivät saisi olla liian kuivat, koska ne sitten katkeaa helpommin. Keratiinin pitäisi säilyttää kosteutta hiuksessa. Samoin öljyt, esim argan oil.

Mulla on pakaroihin asti pitkät hiukset ja oon miettinyt että jos niitä leikkais vähän, edes alaselkään asti.
Alkaa olemaan jo vähän edessä vessassa ollessa, ja kamppaillessa vaikka vetää ponnarille päälaelle ja letittää sen niin letti jää jumiin välillä esim kainaloon 😁

Yllättävän moni kampaaja ei ymmärrä, että kihartuva hius on kuivana lyhyempi kuin märkänä.
Olen havainnut saman asian. Tykkään, että hiukset ovat edestä pidemmät kuin takaa ja kerron aina, että sivulinja saa olla reilusti viisto, koska hiukset edestä kihartuvat paljon ja lisäksi korvatkin niitä tietty kohottaa. Muuten kuivana kampaus on niin, että hiukset on niskasta pidemmät. Hämmästyttävän moni kampaaja ei tätä jostain syystä osaa toteuttaa. Fiksuinta olisi leikata lopullinen muoto vasta kuivaan hiukseen, mutta ei.

Nyt talven kuivassa kelissä hiuksen luonnonkiharuus ei tule esille, joten ratkaisin asian kestokiharoilla! Ei latistu piponkaan alla 😁 20240128_135841.webp

Onko @Kajsna kokeillu koskaan mäkihyppyä? Ja jos Sylverö ja Kajsna laitettais Puijon suurmäkeen, niin kumpi voittais?
Kajsnalla on kyllä ehdottomasti paremmat lento-ominaisuudet kevyempänä kokoonpanona.

Toisaalta minulla on tietysti vanha kokemus lajista. Asemasodan aikana tuli Siellä Jossain vähän treenailtua, kun rintamalohkolla oli niin rauhallista. Siinä kuulkaa Lotta-puvun helmat vaan iloisesti lepattivat!

Mullaki ihan riittävästi huonoja kokemuksia hiusten osalta. En edes tiedä kuinka paljon lähti yhdellä latvojen tasaus reissulla, kun hiukset leikattiin ihan vinoon ja edessä oli pituuseroa puolien välillä useampi sentti. Siinäpä sit pituutta tasoittamaan!
Tuo kuulostaa kyllä ihan siltä, että kampaaja on vetänyt jotain muutakin kuin lääkärin määräämät aamulääkkeet 🤔

Jos haluat kasvattaa niin hiukset eivät saisi olla liian kuivat, koska ne sitten katkeaa helpommin. Keratiinin pitäisi säilyttää kosteutta hiuksessa. Samoin öljyt, esim argan oil.

Mulla on pakaroihin asti pitkät hiukset ja oon miettinyt että jos niitä leikkais vähän, edes alaselkään asti.
Alkaa olemaan jo vähän edessä vessassa ollessa, ja kamppaillessa vaikka vetää ponnarille päälaelle ja letittää sen niin letti jää jumiin välillä esim kainaloon 😁
Miten sulla on hiukset yöllä?

Hiihdon maailmancupin kilpailussa Sveitsin Gomsissa joku kannustaa kisaajia moottorisahalla.

Olkoonkin, että on ulkoilmatapahtuma ja tilaa on niin ei kyllä täällä meillä onnistuisi:
"Portilla tarkistetaan kaikkien yleisötapahtumaan osallistuvien laukut."
"Ei mulla mitään ihmeempää ole. No moottorisaha mutta kenellä ei olisi?"

Jumpat tehty taas tälle viikkoa. Taas menossa töissäkin sellainen periodi että aivot täynnä vittua, ensi viikolla kuuden vuoron putki vimosen päälle paskoja vuoroja, päivystääkin pitäisi. 😮‍💨

Ei vieläkään Sam Sulek mutta kokoajan lisää raapimapuuta naiselle. Treenillisesti 4kk progressio, about.

Screenshot_2024-01-28-12-44-12-15_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Vithu mikä jähi. Lidlistä palautuseväät ja meinasin myöhästyä bussistakin, kun joku ulkkari sääti kassalla korttiensa kanssa ja itsepalvelukassat tietty kii.

Back
Ylös Bottom