Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

🤔

Jos latva näyttää hapsuiselta/katkeilleelta/ohentuneelta, niin kampaajalla saattaa houkuttaa ottaa hieman reilummin, että latva näyttää leikkauksen jälkeen selkeästi siistimmältä.
Auttaisikohan jos hänelle kertoo, että hiukset on tarkoitus kasvattaa pidemmäksi (vaikka ei olisikaan) ja siksi haluat, että latvoja tasataan maltillisesti.
Yllättävän moni kampaaja ei ymmärrä, että kihartuva hius on kuivana lyhyempi kuin märkänä.
Tuo ko. kokemus liittyi tilanteeseen, jossa olin pyytänyt, että hiukset ovat edestä suurin piirtein leukalinjan mittaiset - ja siis vielä ennen pesua venyttänyt kihartuvaa hiusta ja havainnollistanut, että siis silloin leikataan muutama sentti pidempään mittaan, koska kun hius kihartuu sen pituus lyhenee.
Ei vaan. Silti leikkasi liian lyhyeksi ja "tosiaan, se lyhenee aika paljon kun se kihartuu." Aijaa. (En ihan oikeasti tiedä miten olisin paremmin voinut asiaa selittää - ja toisaalta, oletan kyllä kampaajalla olevan jotain ymmärrystä erilaisista hiuslaaduista; en mennyt koskaan takaisin.)

Minulla on tukka vain n. 10 cm yli olkapäiden ja tykkäänkin sellaisesta hieman pitkästä A-linjaisesta polkkatyylisestä tukasta - hiukset ei oikein kasva sen pituuden yli, koska latvat alkavat katkeilla ja menevät huonoon kuntoon, joten pitää käydä kampaajalla siistimässä. Viimeksi joskus syksyllä kävin ja nyt taas mietin asiaa eli en sen useammin käy. Pari kertaa vuodessa niin on itselle hyvä.

Ongelma vain on, että silti on todella huonoja kokemuksia kampaajista. Joku ei sitten yllättäen osaakaan lähteä leikkaamaan muuta kuin vaimotukkaa (vaikken ihmeitä mielestäni pyydäkään), toinen haluaa ohentaa hiuksiani entisestään vaikka olen asiasta sanonut ja kolmas ei ymmärrä, että luonnostaan kihartuva hius on kuivana lyhyempi kuin märkänä.
On toki myös tosi hyviäkin kokemuksia mutta ne kampaajat on jääneet Tampereelle. Sen jälkeen kun sieltä lähdin, ei ole ollut kuin "ihan ok" ja "ei enää ikinä tuonne" -kokemuksia kampaajista. Ilmeisesti pienemmillä paikkakunnilla (joihin Jyväskylänkin lasken) ei sitten kuitenkaan ole tarpeeksi kilpailua, täh!?
No, kokeilen seuraavaksi varmaan sellaista paikkaa, jossa ainakin somen perusteella panostetaan jatkuvaan kouluttautumiseen.

Minä olen ehkä vähän alkanut harrastaa hiuksiani, lähinnä hoitamista, vaikkei uskoisi minusta. Ehkä se on se keski-ikä (ja harveneva ja harmaantuva tukka). 😅

@Finnlady nkin seuraaman Blowout Professorin ohjeilla yritän saada tukkaa kasvatettua, niiden katkeilleiden pätkien osalta. Ja näyttääkin ihan hyvältä; paljon on ohimoilla sellaista aiempaa pidempää "baby hairia." Tuotteetkin ovat osittain jo vaihtuneet hänen suosittelemiin ja vaihtuvat ainakin testimielessä loputkin, koska ensin testatut osoittautuivat hyviksi.
Ja @Poppis kun vinkkasi ja @Sylverö n ystävälläkin oli asiasta hyvä kokemus, niin nyt kokeilen syödä ainakin yhden purkin biotiinia.
Tämän kylän laadukkaimmat kampaamot ovat ymmärtääkseni Verstas ja Velvet. Ensimmäisestä minulla kokemusta ja sielä M.N. on leikannut yli 10 vuotta hiuksiani (tosin en käy edes joka vuosi, 😄) mutta joka kerta hyvä tulos.

Teinpä eilen muuten hyvät kaupat Redkenin tuotteista, Cocopanda hinnoittelee tuotteitaan dynaamisesti ja eilen lähti Big Blowout hintaan 21,90 (ollut pitkään lähellä kolmeakymppiä), kun päivällä sokoksella pyörähtäessä hinta oli 36,90. En kyllä tiedä kuka ostaa kampaamotuotteista Sokkarilta 😅

Oma panostaminen hiuksiini on ollut pitkään luokkaa messy bun, mutta nyt minulla on oma kauneudenhoitopiste kodissani, (meikkausvalot voisi vielä hommata) niin matalalla kynnyksellä rauta päälle ja laineita kihartamaan. 🥰

Tämän kylän laadukkaimmat kampaamot ovat ymmärtääkseni Verstas ja Velvet. Ensimmäisestä minulla kokemusta ja sielä M.N. on leikannut yli 10 vuotta hiuksiani (tosin en käy edes joka vuosi, 😄) mutta joka kerta hyvä tulos.
😍 Juuri hänelle olin jo varaamassa aamulla aikaa mutta tajusin, että jos katselisi huomenna ja sovittelisi työkalenteriin. 😄

Mullaki ihan riittävästi huonoja kokemuksia hiusten osalta. En edes tiedä kuinka paljon lähti yhdellä latvojen tasaus reissulla, kun hiukset leikattiin ihan vinoon ja edessä oli pituuseroa puolien välillä useampi sentti. Siinäpä sit pituutta tasoittamaan!
Tai jotai kampauksia muutaman kerran ottaneena lähes varma pettymys aina. "Teinkin vähän näin, näin, näin ku on mun mielestä parempi!"

Jäsen k kampaajakäynnin jälkeen.

642b0637403ee4ea03af13d1aa1a11bd.jpg

Oispa vannesaha.

Ja aamiaistakin voisi harkita. Vaikka eilisen pitsan jämät.

Kävin bodaamassa. Ajattelin reteästi ladata jälkäprässiin 30 kg viipaleen ja rakennella sitten pienemmistä rinkuloista loput, koska normaalisti hyödyntämiäni kaksikymppisiä ei näkynyt juuri siinä ja olisi pitänyt hakea ne kauempaa, mistä on ihan liian paljon rasitusta ja vaivaa... No enhän minä saanut sitä kolmekymppistä paikalleen!!! 😖 Loppui voima, usko, tekniikka ja liikerata ainakin 15 cm liian aikaisin. Onneksi siinä lähellä oli joku alaikäinen pojanrimpula, joka havaitsi lähestyvän katastrofin ja saapui auttamaan. Hyvä tavaton, jos paikalla olisi ollut vain se normaalisti treenaava vanhusporukka, jossa muutama liikkuu rollaattorilla 😨

Mutta kyllä oli siis hyvin kasvatettu lapsi. Saavat vanhemmat olla ylpeitä tenavastaan.

Back
Ylös Bottom