Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

en yllätä ketään ja menne kapakkaan tänään

&ennen tiiviisti oluen parissa vietettyä ehtoota, tänään vuorossa vuoden 75. kuntoilusalijumppa

75. kuntoilusalijumppa

Tiedä vaikka kävis flaksi!

1890FC5F-5AA6-4158-AEB2-4A9073FB0721.gif

Heitäppäs Sylvi parit tipsit kyseiseen kohteeseen. Mitä nähdä ja kauan olla. Lomareissulla.

Tuosta välillä kaasuttelee ohi, niin ollut monesti ajatus, että jos ihan pistäytyis paikan päälle. Kannattaako jäädä yöksi? Ja mitä puuhailtavaa muuten?

Jos on ihan vieras paikka, niin opastetulle kierrokselle kannattaa osallistua. Puuhaa löytyy lähinnä kirkosta eli jumalanpalvelukset on päivittäin klo 6 ja 18 ja sunnuntaisin liturgia klo 10. Kesällä pieni laiva tekee parin tunnin risteilyn. On pururata edes takaisin niemen nokkaan yhteensä noin 4 km. Ruokaa ja viiniä saa ravintolasta (noutopöytä 16€), kaupassa myös luostarin omaa viiniä ja olutta myytävänä, ortodoksista kirjallisuutta, ikoneita yms. Mielenkiintoinen kirjasto löytyy. Joskus on konsertteja ja kesäisin taidenäyttelyitä.
Hautausmaalla voi katsella vanhoja ristejä ja valmiiksi kaivettua kuoppaa seuraavaa asiakasta varten. Vaatimaton hotellitason tai vierasmajan majoitus löytyy. Kesä-elokuu on matkailun sesonkiaikaa ja päivisin on paljon porukkaa ja yleistä hässäkkää. Syksyllä ja talvella on erittäin hiljaista.

Moni käy päiväkohteena eli tulee syömään, pällistelee rakennukset ja ikonit parin tunnin aikana ja ehkä käy ihmettelemässä posmotusta kirkossa hetken ajan ja yskimässä suitsukkeen vuoksi. Ortodoksisuutta tuntemattomalle saattaa olla eksoottinen paikka. Hirveästi tekemistä ei ole, enempi täällä vain ollaan. Pääsiäinen on suurin juhla, silloin on kaikkea spessua!

Talkoolaisena saa raataa ja tutustua samalla myös munkkeroisiin, joista osa on äksyjä mörököllejä, osa hyvin seurallisia ja puheliaita. Matkailijoihin ja talkoolaisiin sisältyy kaikenlaista viipottajaa. Heidän tarkkailunsa on ihan oma huvinsa 👀

^
zHDKFXn.png

(kun näin tämän, sanoin miehellekin ääneen, että "näin meemin joka olisi voinut edustaa meistä kumpaa vaan")

vuoden 75. kuntoilusalijumppa
Saako jostain sinun käyttämästä älyvempeleestä ulos tuon vuosittaisen salijumpan määrän? Vai kirjaatko ne erikseen ylös jonnekin?

Äkkiseltään kun tutkin, niin en ainakaan Garminista saa vastaavaa tietoa ulos - ehkä siksi, että en käytä kellon omaa "salisuoritusta" vaan olen lisännyt sinne oman pohjalle "muu." Ja kun olen itse lisännyt suorituksen myös pihatöille niin nämäkin menee kategoriaan "muut", eikä ole nopealla silmäyksellä yksilöitävissä näitä toisistaan.

-Ei siis sillä, että tältä vuodelta olisi toistaiseksi mitään kerrottavaa mutta kun minulla on kohta taas "uusivuosi" (synttärit!) mietin, että voisihan sitä koittaa ottaa tavoitteeksi tehdä salijumppa x kertaa ja katsoa vuoden päästä seuraavien synttärien aikaan, että miten meni ja näkyykö edes missään. Ilman siis kummempia ulkonäkö/voima-tavoitteita, ihan vain kuntoliikunnan vuoksi.

Joo, ei ole edes hypotyreoosia, omia mielihalujaan saa syyttää läskeilystä.
Mun pitäis kans käydä kilppariarvot mittauttamassa. Viimeksi oli tsh alle viitearvojen (t4v hyvinki viitearvoissa) ja olis ihan kiva tietää onko tapahtunut suunnassa muutosta.

Jaa, se olis sitten viikonloppu. Saunaa, laiskottelua, vähän salihommia. Heinän kaato ehkä.
Ja hitsaushommat jatkuu!

Töistä tullessa hain kaverilta puoli neliötä 3mm levyä, antoi vielä kaupan tekijäisiksi (emmä kyllä noista mitään maksanut) 1 neliömetrin millin levyä, näyttää kuulemma vähän siltä että saatan tarvita vielä sitäkin.

:unsure:

Tä.

Back
Ylös Bottom