Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt taitaa taas olla jotkut rekrytoinnin kuumat päivät. Viimeisen viikon oon saanut joka päivä kaksi headhunterin yhteydenottoa, joka tuntuu aivan hullulta. Tehtävät on kyllä melko isolta haarukalta, koska muutama ihan fina controller ja pariin kertaan CFO.

Ei ole kyllä ikinä ollut helpompaa kieltäytyä kuin on nyt. Niin mielenkiintoisia juttuja menossa, että ei yhtään kinostele vaihtohommat.

Mun pitää väsätä se hemmetin linked in, jotain hienoa suoltaa sinne ja odottaa päänmetsästäjää joka tarjoamassa 10ke/kk liksaa näkemättä.

Mun pitää väsätä se hemmetin linked in, jotain hienoa suoltaa sinne ja odottaa päänmetsästäjää joka tarjoamassa 10ke/kk liksaa näkemättä.

Minä en ole ikinä kirjoittanut Linkediniin mitään. Muussa somessa on edes jotain hyvää, mutta linkkaria inhoan aivan varauksetta. Kun voitan lotossa ettei tarvitse välittää mistään, rupean postaamaan sinne ryyppyjuttuja ja tissejä.

Mulla on ollut lähellä liittyminen jodeliin ja twitteriin, molemmat vielä pystynyt välttämään.
Nyt kun tässä on kuukauden päivät ollut patterissa kiinni käsiraudoilla ja toi yleinen viihde itseltä lähes kokonaan rajoitettua niin pohtinut taas näitä vaihtoehtojakin. Herra armahda.

ei yhtään kinostele vaihtohommat.
Jep. En usko, että kukaan taipuu omiin kuvioihin paremmin sopivalla työsopparilla.

Asiasta kolmanteen. Pitää hakee yhteen omaan rojektiin rahotusta. Tein inssinöörimäisen tarkasti excel. Sentilleen mitä menee.

Bumerangina takas. Pyöristä vähän ylöspäin oli vastaus. Joo, noin neljäkertaa sen, mitä olin nuukana ajatellut. Tälläistäkö on tutkijoiden elämäkin, rojektiin tulee rahaa ovista ja ikkunoista ja pitää miettiä mihin sen käyttää.

Ilmeisesti tässä oli autokauppias myynyt myös latauskeskuksen, en voi muuten käsittää asiaa.
Piti tarkistaa. Jutun lopussa:

"Yksi kuluttajariitalautakunnan jäsen jätti asiasta kuitenkin eriävän mielipiteen, eli olisi jättänyt kuluttajan kokonaan ilman korvauksia.

Eri mieltä ollut jäsen totesi, että selonottovelvollisuuden pitäisi tällaisissa tapauksissa olla ostajalla, sillä erilaisten asumismuotojen (kerros-, rivi-, omakotitalo) latausvalmiudet vaihtelevat merkittävästi, eikä myyjä voi olla niistä tietoinen ilman tarkempia selvityksiä.

”Se, että ostajan kodin nykyinen sähköliittymä tai kuluttajan kolmannelta osapuolelta hankkima latauslaite eivät mahdollista lataamista auton sisäisen laturin maksimiteholla, ei ole myyjän vastuulle kuuluva seikka”, eriävässä mielipiteessä summattiin."

Piti tarkistaa. Jutun lopussa:

"Yksi kuluttajariitalautakunnan jäsen jätti asiasta kuitenkin eriävän mielipiteen, eli olisi jättänyt kuluttajan kokonaan ilman korvauksia.

Eri mieltä ollut jäsen totesi, että selonottovelvollisuuden pitäisi tällaisissa tapauksissa olla ostajalla, sillä erilaisten asumismuotojen (kerros-, rivi-, omakotitalo) latausvalmiudet vaihtelevat merkittävästi, eikä myyjä voi olla niistä tietoinen ilman tarkempia selvityksiä.

”Se, että ostajan kodin nykyinen sähköliittymä tai kuluttajan kolmannelta osapuolelta hankkima latauslaite eivät mahdollista lataamista auton sisäisen laturin maksimiteholla, ei ole myyjän vastuulle kuuluva seikka”, eriävässä mielipiteessä summattiin."
Toihan on aivan järjetöntä että auton myyjä on edes tonnia luvannut hyvityksenä tai että toi lautakunta suosittaa kahden tonnin hyvitystä.
Maailma on sekaisin.

Oisko ideoita johonkin hyvään pyramidihuijausjuttuun?
Mites sattukin olemaan tämän päivän Iltalehdessä

1638274876055.gif

Oisko ideoita johonkin hyvään pyramidihuijausjuttuun?
Sellaiseen mielellään missä taskut täynnä rahaa ja vuoden parin päästä vapautta ei ole rajoitettu viranomaisten toimesta.

Ihmisillä taas liikaa rahaa mutta ei intoa töihin ja unelmat helposta elämästä elää vahvana, kuulostaa ihan sopivalta hetkeltä kerätä pöljiltä turha omaisuus pois kuleksimasta.
Ota Hannuun yhteyttä jos väsäisitte uuden W.incapitan, ei taida Jonnet muistaa Kailista. Olen messissä

Ota Hannuun yhteyttä jos väsäisitte uuden W.incapitan, ei taida Jonnet muistaa Kailista. Olen messissä
Minä muistan, vähän ennen romahdusta yksi tyyppi selitti kuinka varma homma on ja hänen kaverinsa oli netonnut sillä vtusti.
Sanoin samantien että pakko olla joku kusetus kun ei ole mitenkään mahdollista vetää 10-20% kuukausituottoja jollain valuuttakaupalla, oli kuulemma vain niin hieno systeemi ettei kellään muulla ollut sellaista.. joopajoo.
Joku juttu oli, että pillua saa
Tää oli se viimeinen oljenkorsi, polkematon erämaa ja mitä näitä sanontoja onkaan näillä pildenmetsästysmarkkinoilla.
Minähän en siis enää sitä joudu koskaan miettimään mutta jos tulisi tälläinen hetki niin menisi kyllä ekaksi kokeiluun.

Minä muistan, vähän ennen romahdusta yksi tyyppi selitti kuinka varma homma on ja hänen kaverinsa oli netonnut sillä vtusti.
Sanoin samantien että pakko olla joku kusetus kun ei ole mitenkään mahdollista vetää 10-20% kuukausituottoja jollain valuuttakaupalla, oli kuulemma vain niin hieno systeemi ettei kellään muulla ollut sellaista.. joopajoo.

Tää oli se viimeinen oljenkorsi, polkematon erämaa ja mitä näitä sanontoja onkaan näillä pildenmetsästysmarkkinoilla.
Minähän en siis enää sitä joudu koskaan miettimään mutta jos tulisi tälläinen hetki niin menisi kyllä ekaksi kokeiluun.

Eiköhän jotkut siitä netonnutkin 10-20%. Ei tietenkään kaikki, jostain se tuotto piti kerätä.

Eikä olis pilaantunutta niillä markkinoilla :D

Eiköhän jotkut siitä netonnutkin 10-20%. Ei tietenkään kaikki, jostain se tuotto piti kerätä.

Eikä olis pilaantunutta niillä markkinoilla :D
Nämä netonneet käyvät vieläkin oikeutta ja makselee näitä voittojaan valtiolle.
Ei tämäkään käy ihan järkeen että joutuvat maksumiehiksi kun heitäkin on huijattu, vaikka sattui jäämään voitolle.

Jodelissa on vissiin vähän nuorempaa tarjolla, epäilen että on siellä myös paatuneelle setämiehelle sopivaa.

Back
Ylös Bottom