Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä konsensus on se että julkisilla paikoilla kaikilla olis paita päällä. Jenkkilässähän on monissa kaupoissa esim. "no shoes, no shirt, no service". Mitä sitten seuraavaksi jos kaikki oliskin ilman paitaa, seuraavaksi housut, suihkussa käyminen ja perseen pyyhkiminen koetaan vapautta rajoittavaksi? Ei stana pidetään nyt kuitenkin sivistyksestä kiinni.
Toissasuvena kun oltiin Ameriikassa lomalla, niin kävelin sitten siitä aulan halki ilman paitaa vaikka oli kielletty kun tultiin altaalta. Vaksi otti sen ihan yllättävän tosissaan et jumalauta ei tollasta enää, täällä ei saa sekoilla hotellin sisällä ilman paitaa.
Niin joo mun vapaus rajoittui jotenkin, mut ei tuollaisia pidä mitenkään henkilökohtaisesti ottaa. Ihan hyvä sääntö oikeastaan. Ei olis kiva olla hississä seinästä seinään ylävartalopaljaiden kanssa. Tai no voin mä keksiä tilanteen missä olis, mutta jääköön mainitsematta.
Joo sitten kaikilla samat säännöt. Miehille uimapuvut myös.

Ja sitten kun tulee sanomista että sehän on aiiivan eri asia niin samaa sanovat ne ketkä vaativat naiselle burkhan.

Viimeksi muokattu:
Jos sääntö, että kaikille miehille ja naisille, jos löytyy maitorauhasta, niin paita päälle.

Edelleen siis kannatan paljaita tisuja. Kylläkin. Tänäänkin niitä näen monia.

Jos sääntö, että kaikille miehille ja naisille, jos löytyy maitorauhasta, niin paita päälle.

Edelleen siis kannatan paljaita tisuja. Kylläkin. Tänäänkin niitä näen monia.
Entäs sääntö että kaikki joilla ei ole mahdollisuutta imettämiseen saavat peittää erogeeniset turhakkeensa?

Joo sitten kaikilla samat säännöt. Miehille uimapuvut myös.

Ja sitten kun tulee sanomista että sehän on aiiivan eri asia niin samaa sanovat ne ketkä vaativat naiselle burkhan.

Se on aiiivan eri asia. Burkha on muslimimiesten ja uskonnon dominoinnin symboli, nainen alistuu joka päivä kaikessa tekemisessään miehen ja uskonnon omaisuudeksi.
Uimapuvusta(yläosista) jos äänestettäisiin täällä pelkästään naisten kesken, voisin veikata että useimmat naiset haluaisivat ettei vedetä tissit paljaana uimahallissa. Saatikka kadulla yleisesti. En tiedä. Mutta ihan järjetön asia ajaa. Kyllähän me miehet tissejä katellaan ei siinä mitään, enempikin ajattelisin että naisten kesken kohteliasta että ette ole tissit paljaana joka paikassa.
Mä ymmärrän sun alkuperäisen närkästyksen, täällä puhuttiin naisista epäkunnioittavasti. Olit oikeassa. Muut asiat: en yhdy niihin.

Se on aiiivan eri asia. Burkha on muslimimiesten ja uskonnon dominoinnin symboli, nainen alistuu joka päivä kaikessa tekemisessään miehen ja uskonnon omaisuudeksi.
Uimapuvusta(yläosista) jos äänestettäisiin täällä pelkästään naisten kesken, voisin veikata että useimmat naiset haluaisivat ettei vedetä tissit paljaana uimahallissa. Saatikka kadulla yleisesti. En tiedä. Mutta ihan järjetön asia ajaa. Kyllähän me miehet tissejä katellaan ei siinä mitään, enempikin ajattelisin että naisten kesken kohteliasta että ette ole tissit paljaana joka paikassa.
Mä ymmärrän sun alkuperäisen närkästyksen, täällä puhuttiin naisista epäkunnioittavasti. Olit oikeassa. Muut asiat: en yhdy niihin.
Kyllä minä voin naisiakin tässä asiassa vastustaa. Kyse on siitä että naisen pitää saada itse valita pitääkö uimapukua vai pelkkiä pöksyjä jos miehetkin saavat valita. Itse olen uinut t-paidassa koska punatukkaisena vältän palamista. En siis kärsi siitä että täytyy peittää, mutta nuo vaatimukset vituttaa.

Lisään, että usein naisten alistamisessa ovat varsin pahoja nimenomaan tyttölasten äidit. Tyttöjen ympärileikkauksissa ihan naiset käyttävät niitä likaisia veitsiä ja äidit pitävät lapset paikoillaan. Naisetkin voivat siis pitää yllä naisia alistavaa kulttuuria. Samoin kuin toksista maskuliinksuutta (poikalasten pakottamista tiettyyn muottiin) vaalivat usein isät itse.

En tietenkään väitä että uimapukupakko olisi sama asia, mutta taustalla samoja vaikuttimia.

Sori monet lisäykset.

Viimeksi muokattu:
Niinmuuten onkohan se @Saatana n ilmatyynyalus jo lähtövalmiudessa?
Prkl.
Kantaiskohan tämä Sylveröä?
1623948112086.webp

Ens vappuna testiin.

Yhdellä toisella foorumilla, jota seuraan aktiivisesti, koitetaan taas pitää vähän turhankin sivistynyttä linjaa, tietyt puheenaiheet on kokonaan kielletty, koko ajan jaellaan varoituksia jostain ja homma menee taas toisesta päästä älyttömäksi, että ei tää varmaan millään foorumilla just sillai ole, miten haluais :D
Parempi sananvapaus, kuin mielipiteiden rajoittaminen.

Pitkästä aikaa sushelia. Vaikka kovasti muuten tykkäänkin niin nigirit ei napostele. Ei vain ollut muita kaupan tiskillä.

Back
Ylös Bottom