Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei se taida jarrutella. Moderointia ei paljon liene nykyään.

Mistä näkee pakkiksen kävijämäärät vaikka vuosittain? Kai joku sivu moiseen seurantaan yleisesti on. Ainakin on ollut, kun joskus katsellut eri sivujen kävijämääriä.

Kyllä sitä moderointia edelleen tapahtuu. Mutta ei täällä nyt ollenkaan niin herkästi asioihin puututa kuin melkeinpä kaikkialla muualla tätä nykyä. Selkeät ylilyönnit lähtee pois tietysti, mutta muuten koitetaan antaa kaikille mahdollisuus tuoda esiin omat mielipiteensä. Vaikka ne olisi ihan perseestä.

Kyllä sitä moderointia edelleen tapahtuu. Mutta ei täällä nyt ollenkaan niin herkästi asioihin puututa kuin melkeinpä kaikkialla muualla tätä nykyä. Selkeät ylilyönnit lähtee pois tietysti, mutta muuten koitetaan antaa kaikille mahdollisuus tuoda esiin omat mielipiteensä. Vaikka ne olisi ihan perseestä.
Toiseen suuntaan kun kumartaa, niin toiseen pyllistää. Tämmönen johtaa sit siihen, mitä kaikki somen ja iltapäivälehtien langatkin on täynnä, eli keskustelut täyttyy kaiken maailman apinoiden vittuilusta ja suunsoitosta minkäänlaisen järkevän keskustelun sijaan.

Jos minä saisin valita, niin kyllä keskustelun pitäs netissäkin muistuttaa edes etäisesti sitä, miten ihmiset normaalisti tavatessa keskustelee, mutta eipä ole minun taisteluni tämä.

Toiseen suuntaan kun kumartaa, niin toiseen pyllistää. Tämmönen johtaa sit siihen, mitä kaikki somen ja iltapäivälehtien langatkin on täynnä, eli keskustelut täyttyy kaiken maailman apinoiden vittuilusta ja suunsoitosta minkäänlaisen järkevän keskustelun sijaan.

Jos minä saisin valita, niin kyllä keskustelun pitäs netissäkin muistuttaa edes etäisesti sitä, miten ihmiset normaalisti tavatessa keskustelee, mutta eipä ole minun taisteluni tämä.

Suosittelen painamaan raportointinappia, kun jotain överiksi menevää paskaa tulee vastaan. Se aiheuttaa vähintäänkin kyseisen viestin tarkistuksen.
Mun mielestä täällä ei muutamia poikkeusketjuja lukuunottamatta olla tuolla mainitsemallasi tasolla. Kyseisten ketjujen aiheet taas on sellaisia, että kerää varmasti keskimääräistä enemmän hörhöjä.

Suosittelen painamaan raportointinappia, kun jotain överiksi menevää paskaa tulee vastaan. Se aiheuttaa vähintäänkin kyseisen viestin tarkistuksen.
Mun mielestä täällä ei muutamia poikkeusketjuja lukuunottamatta olla tuolla mainitsemallasi tasolla. Kyseisten ketjujen aiheet taas on sellaisia, että kerää varmasti keskimääräistä enemmän hörhöjä.
Niin kai tuota pitäs, mutta en oo oikein oppinu koskaan tuota tapaa. Siitä vähän eri mieltä, että rajoittuis vaan muutamaan ketjuun, kun onhan tässä kerennyt 15 vuoden aikana näkeen kaikenlaista pitkin palstaa, mut joo, korostuu toki tietyissä ketjuissa.

Yhdellä toisella foorumilla, jota seuraan aktiivisesti, koitetaan taas pitää vähän turhankin sivistynyttä linjaa, tietyt puheenaiheet on kokonaan kielletty, koko ajan jaellaan varoituksia jostain ja homma menee taas toisesta päästä älyttömäksi, että ei tää varmaan millään foorumilla just sillai ole, miten haluais :D Että kai se pitää vaan jatkaa, kuten ennenkin, että jättää lukematta sellaiset ketjut (tai jossain tapauksessa alustat), jotka liikaa vituttaa.

Itse asiassa tän foorumin vahvuuuksia on se, että täällä ei ole ketjuja joiden lukeminen alkaisi ihan oikeasti vituttamaan. Siis sellaseen persu-oikeisto hommaan kallellaan mieluummin, vaikka menis vähän yli koronahommien puolelta, kuin että joku jankkais jotain sukupuolivähemmistö/ilmasto/afrikka shaibea tosissaan, siis näitä meidän kansallisen valistuksen kulmakiviä mitä tulee kaikista tuuteista muutenkin.
Pitäs varmaan liittyä johonkin leftarihenkiselle foorumille huvin ja tasapainon vuoksi. :unsure:

Testaa myös tota Zonea. Jos siis johonkin lähäripeliin tota Maltaa meinasit.

Noi pari muutakin löytyy. Bägissä en oo nyt pitäny Avenger SS:ää, kun yks jäi radalle, löytyi ja lahjotin huutokauppaan (meni johonkin junnujen rahastoon), mut ysinopeuksisena muuten vastaavilla lukemilla oleva Heat on. Tosi, tosi alivakaa, mutta toimii hysseflippikiekkona itelle.

Buzzz SS:n heittokin on jääny vähän vähemmälle, kun kippaa kuitenkin sit herkemmin yli / oikealle kuin normi. Ja jos suoraan tarvii päästä, niin oon koittanu heittää putteria, kun ei feidaile. Hyvä kiekkohan sekin on tiettyihin heittoihin.

Helvetin moinen tuuli ollu monta päivää. Jos huomenna ois jo rauhoittunu, niin vois koittaa taas vähän enemmän tuloskierrosta.

Okei, en zonea järkeillytkään. Pistetään korvan taakse. Multa puuttunu bagista vakaa midari ja kun tota buzzz OS ei löydy mistää niin siks malta. Sopi hyvin käteen. Siskonpoika heittää paljon maltalla ja hienosti(vakaasti) lentää. Mutta kundilla kova käsi kyllä. Saa nähdä toimiiko itellä.

Vähän pelko onkin että Avenger SS ihan liian alivakaa. Mutta pitää kokeilla. Mulla Innovan sidewinder lentää tosi pitkälle. 120m. Nätin S-kurvin. Ja Avenger SS olis muuten samat notulit mutta yhden nopeempi. Buzzzz SS nimenomaan oikealle kippaaviin heittoihin. Kun ei osaa kämmentä heittää yhtään. Mulla on bagissa ESP Sting, joka erittäin alivakaa kiekko, mutta lentään todella nätisti rystyllä oikeelle. Tosi ennakoitava lentorata kun ei tuule kovaan. Oon alistanu sillä kämmentyyppejä :D

Yleisesti ottaen en oo pitkään aikaan ostanu kiekkoja vaan menny mitä bagista löytyy. Pikkuhiljaa niitä on jonkkan mennyt. Nyt on rundilla mukana about 8-10 kiekkoa. Ja ihan ok niillä heittää. Hyvin monesti parempi tulos mitä kundeilla joilla reppu pullistelee 30 kiekkoa :D

Vähän pelko onkin että Avenger SS ihan liian alivakaa. Mutta pitää kokeilla. Mulla Innovan sidewinder lentää tosi pitkälle. 120m. Nätin S-kurvin. Ja Avenger SS olis muuten samat notulit mutta yhden nopeempi. Buzzzz SS nimenomaan oikealle kippaaviin heittoihin. Kun ei osaa kämmentä heittää yhtään. Mulla on bagissa ESP Sting, joka erittäin alivakaa kiekko, mutta lentään todella nätisti rystyllä oikeelle. Tosi ennakoitava lentorata kun ei tuule kovaan. Oon alistanu sillä kämmentyyppejä :D

Yleisesti ottaen en oo pitkään aikaan ostanu kiekkoja vaan menny mitä bagista löytyy. Pikkuhiljaa niitä on jonkkan mennyt. Nyt on rundilla mukana about 8-10 kiekkoa. Ja ihan ok niillä heittää. Hyvin monesti parempi tulos mitä kundeilla joilla reppu pullistelee 30 kiekkoa :D
Tuulisella kannattaa minusta unohtaa Avenger SS. Ja kovemmalla kädellä se on kyllä äkkiä rollerina, jos ei heitä vähintään flättinä tai mielellään hyssessä. Vähän sama se on tuon Buzzz SS:n kanssa, ei sitä oikein tuulisella voi heittää, mutta menee joo oikealle ja ite tykkään joihinkin tarkempiin metsäpilleihin, paikaltaan, suoria jyrkempään ylämäkeen jne. Mut heitettäessähän nuo näet :)

Meitsi välinespede :D vaikka koitan minä kyllä ihan reenatakin puolitosissani. Varmaan tulee käkättimeen paremmilta, vaikka siellä ois pari kolme luottokiekkoa vaan matkassa.

Oon heittänyt jo useamman vuoden samoilla kuudella kiekolla. Heittäminen vähentynyt aika paljon viime vuosina ja vähenee luultavasti lisää, kun lähin rata poistettiin just.

Suuria tunteita aiheuttavat asiat kuten pillu, korona, persut, ilmastonmuutos jne. asiat on hyvä pitää omissa lokeroissaan.
Huomannut että ainakin joillain on mennyt niin pahasti tunteisiin että pitänyt alkaa henk.koht. loukkaamiseen mitä en oikein ymmärrä, kevyt kenttävittuilu on ok.

Asioista keskustelu on hyvää ja avartavaa, mutta kun keskustelusta syntyy väittelyä mielestäni se ei johda minkäänlaiseen lopputulokseen.

Jaksoin tässä yksi päivä väitellä erään henkilön kanssa joka vahvasti uskoi, että ihmiseen tarttuu metallit ja magneetit sen takia että ihminen olisi magneettinen.

Saahan sitä toisaalta uskoa mihin tahtoo. 🤷

Itse en ole poistanut koronatissejä. Mun mielestä tissit sopii melkeinpä mihin tahansa aiheeseen.

pidetään keskustelu asiallisena

ajatelkaa myös meitä jotka eivät analogisten kikkien kanssa pääse kosketuksiin

Back
Ylös Bottom