Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Varmasti tosi. Mukava hörppiä sumppia ihmiskuutiossa ikkunan äärellä, kun edes jotain elukkaa näkee.

Nuohan käy kesälläkin välillä morjestaan ja jos ruoka loppu näin ruokinta-aikaan, niin koputtelee ikkunaan. Tunnistinkin useamman eri yksilön edellisenä talvena. Vois taas koittaa yrittää etsiä eroja.

Hauskoja tapoja noilla tirpoilla. Vanhassa varastossa oli pari viikkoa syksystä sellasia, että talitintit tunki ihan väkisin sisään lämpimään ja joskus pääs toimiston puolelle asti.

Eilen luin uutisen jonka mukaan lintujen olemassaolo ihmisen elinympäristössä saa aikaan merkittävää onnellisuuden tunnetta. Perstuntumalla niin varmaan on paitsi jos pulut, hanhet tai lokit sotkee paskalla häiriöksi asti.
Kai se paska lentää kun roskikset täynnä kaikkea bic maceista ties mihin mitä immeiset heittää tyrkylle ainakin kaupungeissa eli onko se ihme, että kertovat kavereille kun ruokaa saa niin helposti.

Juustokohokas.
Paikallisen tuottajan sisäfilepiffi ja muussi.
Tortut uunissa.

Blanc de noir tsamppanja.

#röyh

e: Torttujen jäähtymistä odottaessa aamulla tehtyä jäätelöä

Viimeksi muokattu:
Hauskoja tapoja noilla tirpoilla. Vanhassa varastossa oli pari viikkoa syksystä sellasia, että talitintit tunki ihan väkisin sisään lämpimään ja joskus pääs toimiston puolelle asti.
Minun voimaeläin on korppi. Ne on mahtavia lintuja. Älykkäitä ja leikkisiä.

Pari kertaa oon metässä nähnyt miten korpit, yleensä porukalla liikkuessaam leikkii roikkumalla puun oksassa tai latvassa jaloillaan ylösalaisin ja keikkuu muutenkin niin hassusti että sen on pakko olla ihan huvin vuoksi kisailua.

Laskin, että oon varmaan 300 tiputellut noita. Ehdottomasti suosikkeja minulla. Korpeilla on tosi monipuolinen myös tuo äänimaailma. Ne osaa matkia kirkonkelloista alkaen kaikenlaista ääniä.

Korppeja näen itse todella harvoin. Kesällä näin luultavasti kerran ja lähti sopivasti jahtaan jotain pikkulintua.

Jos asuisin syrjässä ja moisia kävisi pihapiirissä, niin koittaisin tutustuttaa jonkin itseeni. Lienevät linnuistamme fiksuimpia.

Jos kysäiset kakelta?

Tulisi varmaan miehekästä materiaalia.

z0mice-b0o2gru9eb-p.jpg

ainakin paremmin photosopattuja kuvia tulisi, jos ei muuta

voisin kuitenkin tarkentaa, että NAISia haluaisin, pidän rimaa kuitenkin vielä niin ylläällä, että Miehiin en sekaannu

Pari kertaa oon metässä nähnyt miten korpit, yleensä porukalla liikkuessaam leikkii roikkumalla puun oksassa tai latvassa jaloillaan ylösalaisin ja keikkuu muutenkin niin hassusti että sen on pakko olla ihan huvin vuoksi kisailua.
Oli joskus luontoillassa juttua tuosta. Kerrottiin että monilla varislinnuilla on tapana harrastaa kaikenlaista kikkailua ja kujeilua jolla ei vaikuta olevan muuta tarkoitusta kuin itsensä viihdyttäminen.
Korppi taitaa olla se joka eniten lentelee välillä selällään ym ihan huvin vuoksi.

Korpit lonksuttelee niitä ääniään ja varsinkin pariskunnat lentää ties millaisia hupilentonäytöksiä. Ovat kuitenkin kovin uteliaita ja tulevat katsomaan, kun pillillä kutsuu.

Oli joskus luontoillassa juttua tuosta. Kerrottiin että monilla varislinnuilla on tapana harrastaa kaikenlaista kikkailua ja kujeilua jolla ei vaikuta olevan muuta tarkoitusta kuin itsensä viihdyttäminen.
Korppi taitaa olla se joka eniten lentelee välillä selällään ym ihan huvin vuoksi.
Joo, sekin on nähty kun ne kääntyy välillä selälleen lentämään.

Aika velikultia

Back
Ylös Bottom