Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ilkeääkö keski-ikäinen ja keskirasvainen sylvi ostaa ja käyttää painonnostokenkiä?
Aika moni sanoo että ellei nosta +200kg niin ole isoa merkitystä oli kengät tai ei. Moni tykkää käyttää kun korko kantapään alla niin helpottaa.
Mutta melkein sanon että välineurheilua ja kunhan ei ole löllöpohjalenkkarit niin ihan sama.

geOFAAxu0.jpg

Minä hankin omat painnostokengät kun olin vielä fit. Ja totta kai käytän niitä kun (vielä joskus) julkisilla paikoilla treenaan. Ihan eri tuntuma, vaihtoehtona vain olla sukkasillaan, ei pskat kengät.

Tänään juuri kerroin miehelle, pienen jumppatuokion jälkeen, että alan pikkuhiljaa kokeilla tätä liikkumista taas:
"Haluan ehkä enemmän kuitenkin lenkkeillä ja tehdä muuta tällaista aerobista missä syke nousee. Ja päivitin jo treeniapsiinkin jaon 2 krt/vko. Niin siis en minä sitä aio vielä alkaa tekemään, mutta siis tälleen suunnittelin."

#puoliksitehty

Sitä odotellessa sijoitin ruotsalaiseen yhtiöön nimeltä Smart eye.
Taitaa tällä hetkellä moni noista systeemeistä perustua lidar-tekniikkaan, joka ei toimi vesi-tai lumisateessa ollenkaan.
Eli hetken aikaa saa vielä insinöörit miettiä asiaa.

Anna mennä vaan, ketään ei oikeasti kiinnosta kenenkään kengät. Tuskin edes huomaavat.
Minkälaisia olet hankkimassa?
En ole aiemmin tutustunut asiaan, joten on kartoitettava tarjontaa.

Nilkka on siis jäykäksi havaittu jo 30 v ja 20 kg sitten, joten ei se millään venyttelyllä muuksi muutu. Ajattelen, että oikea kenkä auttaisi pitämään selkää paremmassa asennossa. Näin kroonisena selkäkipu- ja virheasentotapauksena ei tavoitteet ole painossa vaan yleensäkin hengissäpysymisessä treenatessa :giggle: Koko takaketju on ihan ns persiillään - ja siis persikkaahan minulla onkin aika kivasti.

Oma havainto on että naiset käyttää paljon enempi pn-kenkiä kuin miehet, sitten taas huomannut miesten laittavan pikkulimppuja kantapäiden alle.
Jos niistä on iloa niin eipä sitä kannata miettiä mitä muut ajattelee omista varusteista.
Mutta yhden ryhmän en ole koskaan nähnyt käyttävän ko. kenkiä, sellaisten jotka kyykkää +150kg painoilla.

Ai niinku painonnostajien?
Siis ylipäätään ketkä nostaa isompia painoja mutta ei kuitenkaan nyt missään kilpasarjaa ole nähnyt käyttävän salilla niitä.
Itse joskus mietin ostaako vai ei noi kengät ja katselin aina että millaisia kenkiä noi vahvemmat tyypit käyttää niin ei ollut moisia ja kaikki painotti sitä että tärkeämpää on ettei ole pehmeä pohja kengissä.

Ajattelen, että oikea kenkä auttaisi pitämään selkää paremmassa asennossa.

Joo tohon tarkotukseen hankin itsekin, siis pystyy nostamaan selkä enempi pystyssä kun kantapää on koholla. menee enempi jaloille kuin selälle. Ei ole pelkästään sama kuin nilkka vaan tulisi liikkuvammaksi. Yllättävän paljonkin muuttaa sitä liikettä, ero on selkeä. Jotenkin vaan jääny ja nostan mickey mouse painoni mieluummin paljain jaloin enämpi kumarassa. Kauhee vaiva nääs laittaa kengät jalkaan kun himassa treenaan ja valmiiksi olen jo sukkasillaan. =D

Back
Ylös Bottom