Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En ole aiemmin tutustunut asiaan, joten on kartoitettava tarjontaa.

Nilkka on siis jäykäksi havaittu jo 30 v ja 20 kg sitten, joten ei se millään venyttelyllä muuksi muutu. Ajattelen, että oikea kenkä auttaisi pitämään selkää paremmassa asennossa. Näin kroonisena selkäkipu- ja virheasentotapauksena ei tavoitteet ole painossa vaan yleensäkin hengissäpysymisessä treenatessa :giggle: Koko takaketju on ihan ns persiillään - ja siis persikkaahan minulla onkin aika kivasti.

Näihin on kyllä mahdotonta sanoa juuta tai edes jaata... Vaatisi kyllä ihan livenä näkemistä.

Taitaa tällä hetkellä moni noista systeemeistä perustua lidar-tekniikkaan, joka ei toimi vesi-tai lumisateessa ollenkaan.
Eli hetken aikaa saa vielä insinöörit miettiä asiaa.
Smart eye on erikoistunut kuljettajan silmänliikkeiden tunnistamisen teknologiaan. Ei siis roboautoihin.

Siis ylipäätään ketkä nostaa isompia painoja mutta ei kuitenkaan nyt missään kilpasarjaa ole nähnyt käyttävän salilla niitä.
Itse joskus mietin ostaako vai ei noi kengät ja katselin aina että millaisia kenkiä noi vahvemmat tyypit käyttää niin ei ollut moisia ja kaikki painotti sitä että tärkeämpää on ettei ole pehmeä pohja kengissä.
Niin, riippunee varmaan vähän siitäkin, millä salilla käy reenaan.. Meillähän on semmoinen pikkuisen joustava palamatto kyykkypaikalla alustana ja aika moni kyllä (valitettavasti) kyykkää senkin päällä vielä jollain lörölenkkareilla, mutta oon taas ite ymmärtänyt, että kyllä noita painonnostokenkiä suht paljon käytetään.

Ite kyykkäsin ja vedin sukkasilteen, mutta veikkaan, että kyllä noista kengistä vois iloa olla. Ihan just vaan helpottamaan liikettä, kun ei meikäläiselläkään toi lonkan seudun liikkuvuus ihan priimaa ole, vaikka parempi onkin, mitä joskus.

Nyt on kyllä ihan nollissa kiinnostus sekä raskaampaan kyykkäämiseen että korona-aikaan salilla pyörimiseen, että pitää noita kenkiäkin kattoa sit joskus.

Mä käytin ennen aina painikenkiä joissa siis muutaman millin nahka se pohja, käytännössä melkein sama kuin sukilla.
Sitten kun vaihtoi hieman lajia niin oli pakko ostaa toiset kengät kun hyppimistä jne. niin vähän oltava vaimennusta ja myös pitoa niin käytännössä lajiin suunnitelut reebokin nanot. Nillä tuli sitten tehtyä kyykytkin ja varmaan teen jatkossakin, kunhan saan perseeni sinne taas raahattua.

Joo tohon tarkotukseen hankin itsekin, siis pystyy nostamaan selkä enempi pystyssä kun kantapää on koholla. menee enempi jaloille kuin selälle. Ei ole pelkästään sama kuin nilkka vaan tulisi liikkuvammaksi. Yllättävän paljonkin muuttaa sitä liikettä, ero on selkeä. Jotenkin vaan jääny ja nostan mickey mouse painoni mieluummin paljain jaloin enämpi kumarassa. Kauhee vaiva nääs laittaa kengät jalkaan kun himassa treenaan ja valmiiksi olen jo sukkasillaan. =D
Totta, liike on paljon pystympi ja parempi ainakin omalle selälle.
Minäkin treenaan kotona mutta en halua kyykätä ilman kenkiä. Onneksi Adidakset saa pelkillä tarroilla kiinni; nauhojen sitomisessa olisi liikaa vaivaa.

Tosin tällä hetkellä liikaa vaivaa on ihan kaikessa. Parempi vain suunnitella vielä. :X3:

Taitaa tällä hetkellä moni noista systeemeistä perustua lidar-tekniikkaan, joka ei toimi vesi-tai lumisateessa ollenkaan.
Eli hetken aikaa saa vielä insinöörit miettiä asiaa.
Ite vähän lidarien kanssa aikanaan puuhastelleena ja yhä skeneä vähän seuraavana, ei kyllä ihan noin ole nykyään. On kyllä monia toimivia algoritmeja, joilla vesi ja lumisade saadaan poissuljettua riittävän tarkasti.

E. Fjoortti lumisateessa 2016

View: https://youtu.be/IY7O_-nWUbk

Viimeksi muokattu:
Itse nostan painoa syömällä. Maksimi joulun tienoilla yleensä.
Sama, paitsi nyt ollaan matkalla alle 80kg sarjaan... Joulun alla cooper, tai itseasiassa 4.12. Se olis tarkoitus juosta alle 80 kiloisena ja siitä sit luvan kanssa paino maltilliseen nousuun. Haastava homma kyllä, tuntuu että rasvasolut imee kaiken takasin niiiin helposti.

Sama, paitsi nyt ollaan matkalla alle 80kg sarjaan... Joulun alla cooper, tai itseasiassa 4.12. Se olis tarkoitus juosta alle 80 kiloisena ja siitä sit luvan kanssa paino maltilliseen nousuun. Haastava homma kyllä, tuntuu että rasvasolut imee kaiken takasin niiiin helposti.
Minä elän nisäkkäälle luonnollista rytmiä. Kesällä hankitaan painoa. Lumi tulee maahan ja tammikuun pakkaset, niin alkaa ravinto väheneen.

Siitä taas keskikesällä alkaa ruoho vihertään ja alkaa vararavinnon hankinta. Toimiva systeemi.

Jos juoksisin cooperin, se pitäisi tehdä keväällä, kun aerobinen kunto on korkeimmillaan. Tänävuonna tosin korona lisäsi pyöräilyn ennätyksiin, joten kesällä jossain kohtaa oli huippukunto.

Ostin patterit henkilövaakaan mutta en oo uskaltanut laittaa paikalleen.
Muutama vuosi sitten oli tiukimmillaan 69kg paino kun vedätin oikein kunnolla ja viime vuonna melkein 90kg.
Alle 80kg ois mulle kanssa ihan sopiva mutta jotenkin tuntuu että 84kg paikkeilla on setpoint.

Ostin patterit henkilövaakaan mutta en oo uskaltanut laittaa paikalleen.
Muutama vuosi sitten oli tiukimmillaan 69kg paino kun vedätin oikein kunnolla ja viime vuonna melkein 90kg.
Alle 80kg ois mulle kanssa ihan sopiva mutta jotenkin tuntuu että 84kg paikkeilla on setpoint.
Minulla paino hilautuu 90 kiloon ja pysyy siinä jos on tarkkaile syömisiä, treenasinpa tai en. Se on sellainen mentaalinen ja ruokahalullinen set point joka on kyllä aika rasvainen kunto.

Ikää kun tulee minulla poikkeuksellisen säännöllisesti lisää joka vuosi, niin tein nyt eräänlaisen päätöksen että en päästä yli 85 kilon enää nousemaan, ellen keksi viisastenkiveä jolla tulis kivilihaa oikein reilusti lisää tähän 182cm ruotoon.

Minulla paino hilautuu 90 kiloon ja pysyy siinä jos on tarkkaile syömisiä, treenasinpa tai en. Se on sellainen mentaalinen ja ruokahalullinen set point joka on kyllä aika rasvainen kunto.

Ikää kun tulee minulla poikkeuksellisen säännöllisesti lisää joka vuosi, niin tein nyt eräänlaisen päätöksen että en päästä yli 85 kilon enää nousemaan, ellen keksi viisastenkiveä jolla tulis kivilihaa oikein reilusti lisää tähän 182cm ruotoon.
Mulla ihan sama että paino hilautuu kokoajan ylöspäin vaikka koitan syödä pääsääntöisesti asiallisesti.
Vaatii todella kovaa kurinalaisuutta ja treenaamista (sali+aerobinen) jos meinaa saada putoamaan ja mulla reagoi vielä niin hiton nopeasti keho että joutuu syömään pikkutyttöjen annoksia aika nopsaan.

Miten kebabin syöminen voi aiheuttaa itseinhoa? 😳

Syöminen on hyvästä. Jos ei syö, kuolee.
No jos sitä rapelipäissään vetää vaikka ei oo nälkäkään. Siinä mahan vieressä pötkötellessä saattaa tulla sellanen olo, että mitähän sitä tuli tehtyä. Ja on usein ihan hyvästä, jos ei vaikka kaikkia satu edes muistamaan 😂

Back
Ylös Bottom