Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla olisi kaksi viikkoa käyttämätöntä lomaa, pitäisi ilmoittaa talvilomatoive. Onko pakko pitää lomaa jos ei halua?
Minulla on joka vuosi lomapäiviä jemmassa, niitä vain kertyy. Ei ole pakko pitää ja seuraavana vuonna aina kuluu vanhimmat jemmassa olevat päivät.
Onhan se kiva että niitä on siltä varalta, että #eivaanhuvita.
Juuri tsekkasin että 17 lomapäivää pitämättä. Meinasin että pidetään ensi kesänä mutta nyt mietin, että pitäisikö tuossa joulun aikaan. Menoa ei ole mutta tekemistä kyllä. :unsure:

lomallahan pääasia ei olekkaan tekeminen vaan se, ettei tarvi aamulla herätä aikaisin

lomallahan pääasia ei olekkaan tekeminen vaan se, ettei tarvi aamulla herätä aikaisin
Jos hyvä yö, niin luontainen heräämisaika n. 4.30-5.30. Ilman kelloa.
Aamut, siis hyvin nukutun yön jälkeen, ovat ihan parasta! Saa aikaiseksi tai voi vain olla ja juoda kahvia.

Käytännössä joo. Kattokaiuttimille on ehkä vähemmän varsinaista materiaalia tarjolla, mutta kun huonekoko on vähän pieni niin sivulle on hankala kaijjuttimia tunkea. Melkein helpompi ruuvata korkealle seinään kattoäänet kuin ihan korvan viereen ja taakse.
Tai mitäs sit, jos tommoset ylim. surroundit jonkkaan ja toinen subi vaan samaan rahaan? :D Ois varmaan bassovaste ainakin tasaisempi ja saahan parilla mökääkin muutaman desibelin enemmän.

Tai mitäs sit, jos tommoset ylim. surroundit jonkkaan ja toinen subi vaan samaan rahaan? :D Ois varmaan bassovaste ainakin tasaisempi ja saahan parilla mökääkin muutaman desibelin enemmän.
No, sanoisinko että subipoweri on nyt ihan ok, eikä siihen varmaan merkittävää parannusta saa sillä hinnalla mitä noihin kaijjuttimiin käytin.

Mulla taitaa olla 15 lomapäivää säästössä. Enkä edes tiedä koska ne haluan pitää.

Minulla on joka vuosi lomapäiviä jemmassa, niitä vain kertyy. Ei ole pakko pitää ja seuraavana vuonna aina kuluu vanhimmat jemmassa olevat päivät.
Onhan se kiva että niitä on siltä varalta, että #eivaanhuvita.
Juuri tsekkasin että 17 lomapäivää pitämättä. Meinasin että pidetään ensi kesänä mutta nyt mietin, että pitäisikö tuossa joulun aikaan. Menoa ei ole mutta tekemistä kyllä. :unsure:
Mun pitää muutama säästää kun suunnittelin koiranpentuja ens vuodelle, astutuksiin ja synnytyksiin vois tarvita muutama päivä.

olinkin unohtanut: ollut tarkoitus vääntää tuosta työpuhelimeen soittoääni, mutta en ole jaksanut ja sen jälkn. unohtanut koko asian, kun ei laatusarjaakaan enää ole tv:stä tullut

no: on kettu, kriminalisti ja syyttäjäkin eniromaisia saksalaisia, jäljet bäättyvät berliiniin ei iske

Melkein menin vipuun asentaa postihuijauksen .apk-tiedosto.

Latasin jo luuriin, mutta sit aloin miettiä miks se piti ladata erikseen, eikä play-kaupasta.

Eee kannata siis uskoo, jos tulee luuriin viesti, että on allekirjotettu kirje ja voi kattoo sen postin sivuilta.

Screenshot_20201027-112930.png

Monasti miettii kuka noihin menee, mutta nyt oli kyllä jo suht lähellä itsellä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Puhutaanko koirista? Hitto muutettiin keskustan alueelle puolisen vuotta sitten ja nyt kun meidän rotan kanssa käy lenkkeilemässä niin vastaan tulee tappajakoiria tuon tuosta ja omistajat ovat helisemässä niiden kanssa esim. Rotikan Doberin Cane Corson tai mastiffin sukulaisen niin yrittäkää nyt jumankauta kouluttaa ne hurtat edes niin, että voitte kävellä vastaan ilman mitään ihme temppuja ja huuteluita koiralle wittu saatana paikka perkele. Olen monesti miettinyt ja tiedän, että sellainen kerta vielä tulee et iso koira käy meidän puudelin kimppuun niin voin vannoa et sitten tapahtuu kamalia

Puhutaanko koirista? Hitto muutettiin keskustan alueelle puolisen vuotta sitten ja nyt kun meidän rotan kanssa käy lenkkeilemässä niin vastaan tulee tappajakoiria tuon tuosta ja omistajat ovat helisemässä niiden kanssa esim. Rotikan Doberin Cane Corson tai mastiffin sukulaisen niin yrittäkää nyt jumankauta kouluttaa ne hurtat edes niin, että voitte kävellä vastaan ilman mitään ihme temppuja ja huuteluita koiralle wittu saatana paikka perkele. Olen monesti miettinyt ja tiedän, että sellainen kerta vielä tulee et iso koira käy meidän puudelin kimppuun niin voin vannoa et sitten tapahtuu kamalia
Voin kertoa sulle että mun koirat on hanskassa. Sattuneesta syystä varmuuden vuoksi laitan koiran istumaan vierelle ja pidän kuristuspantaa kurkunpään kohdalla.
Kuitenkin moni pienen koiran omistaja ei uskalla kävellä ohi.
Jos multa koira lähtee käsistä se lähtee kun kävelen, eli on varmempaa pitää se istumassa. Toki iso koira voi provosoitua kun pieni huutaa perkeleitä, eli kannattaa opettaa pienelle koiralle ohitus hiljaa.

Minun ratkaisu ongelmaan on: muutto metsän keskelle.

(Pahoittelut asenteellisesta vastauksesta, mutta ihmiskuutiossa asuminen masentaa aivosolujani jatkuvasti, enkä ymmärrä miten imminen voi tyytyä tähän vapaaehtoisesti.)

yrittäkää nyt jumankauta kouluttaa ne hurtat
Koirat pitäisi aina kouluttaa, koosta riippumatta.
Siis nekin, jotka on helppo nostaa syliin ja kantaa pois. Jostain kumman syystä ihmiset ajattelevat, ettei muka tarvetta opettaa ohittamaan (tai mitään muutakaan), koska nämä on vain niin helppo ottaa syliin ja kantaa pois (pelastaa tilanteesta, opetetaan, että rähjäämällä pääsee syliin = vahvistetaan tätä käytöstä). Kun olet näitä asioita monesti kerta miettinyt, niin oletko miettinyt miten kooltaan pienten koirien käytös eroaa isoista, jos kumpaakaan ei ole koulutettu? Aivan. Ei mitenkään. Toinen vain on kooltaan isompi = Tappajakoira. Pieni on vain söpö ja pelokas, vaikka räyhää aivan samalla tavalla tai pahemmin (useimmin pelokkaampi osapuoli).

Omat koirat ohittavat ihan nätisti, ne on koulutettu. - Vaikka eletäänkin metsässä, niin jo harrastusten puolesta on koirien oltava hanskassa vaikka missä liikuttaisiin. Toki jos vastaantulija ei ole koulutettu ja kovasti provosoi, joudun erikseen komentamaan, että meillä ei ole lupa reagoida.

Eiköhän se lähtökohta pitäisi olla, että aivan kaikkien pitäisi kouluttaa koiransa siihen ympäristöön, jossa niiden on tarkoitus elää. Joskus haaveillut, että kaikkien pitäisi suorittaa BH-koe tai edes kaupunkiosuus. Siinä vain olisi ihan liikaa työtä monelle.

Mulla päinvastaisia kokemuksia amstaffin kanssa lenkkeilystä. Se kyllä pysyi hyvin hallussa mut sit tulee kaiken maailman rotat sen naamalle riehuu kun evoluutio selkeesti ei oo opettanut niille yhtään mitään. Ilman vahinkoa kyl aina päästiin mutta pahimpia mummot kun päästää sen 10cm viuhahännän "tutustumaan ku niin leikkisä". Ei, älä päästä ilman toisen koiran omistajan selkeää lupaa.

Mulla päinvastaisia kokemuksia amstaffin kanssa lenkkeilystä. Se kyllä pysyi hyvin hallussa mut sit tulee kaiken maailman rotat sen naamalle riehuu kun evoluutio selkeesti ei oo opettanut niille yhtään mitään. Ilman vahinkoa kyl aina päästiin mutta pahimpia mummot kun päästää sen 10cm viuhahännän "tutustumaan ku niin leikkisä". Ei, älä päästä ilman toisen koiran omistajan selkeää lupaa.
Ei, vaan ihmiset eivät ole opettaneet niille räksyille yhtään mitään. Koska ei tarvitse. Ja omistajalta puuttuu aivan täysin oman koiran lukutaito ja ymmärrys niistä ylipäätään; miksi koira reagoi niin kuin reagoi, provosoiko se toista jotenkin, olisinko itse voinut vaikuttaa tilanteeseen jo paljon aiemmin, millaista käyttäytymistä olen vahvistanut, jne.

Valtaosalla ison koiran omistajista on juurikin noita kokemuksia räksyjen omistajista.

Back
Ylös Bottom