Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sattui niin helvetisti koipiin yöllä, että nukkuminen jäi ihan marsutasolle. Jos kantaisi kahvinkeittimen työpöydälle, ettei tarvitse rampata kokoaikaa keittiössä.

Vaihteeksi huonojen unien viikko, su-ma yöstä lähtien:
~3h
~4h
~5h
~4h
~5h+3h -vihdoin tuntui aamulla siltä, että uudelleen nukahtaminen on mahdollista

Periaatteessa vielä ihan ok, koska ei useampaa 2-3h:n yötä peräkkäin. Kaikkeen tottuu.

sleepy.gif

~3h
~4h
~5h
~4h
~5h+3h

ootko koittanu jättää kaikki piristeet nauttimatta, eikö muka rupea nukuttamaan?

Minun ei tarvi kun jättää aamukahvi nauttimatta niin tuskaa tekee pysyä hereillä iltaan saakka

Itselläni henkinen ikä muuten 95v, paitsi huumorintaju 15v.

muuten sama, mutta huumori on tästä elmästä kaukana

olen ollut henkisesti eläkeläinen jo pitkään

fyysisesti ehkä etelleen näytän himpunverran nuoremmalta mitä ruumiini ikääntyneisyys antaisi aihetta, papereita ei ole kysytty enää ~5vuoteen

ootko koittanu jättää kaikki piristeet nauttimatta, eikö muka rupea nukuttamaan?
Aamuisin tulee juotua kahvia tai erittäin huonojen unien aikaan energiajuoma mutta ei noiden pitäisi vaikuttaa enää yöuniin: piristeiden nauttiminen loppuu aina ennen puoltapäivää, riippumatta siitä millainen unijakso menossa.
Tälläkin viikolla olen myös ulkoillut pidemmin useampana päivänä, kokeillut rentouttavia hengitysharjoituksia yms. normijuttuja. Kun kärsii unettomuudesta niin *kaikki* vinkit on kokeiltu moneen kertaan. Joskus joku auttaa, esim. paikan vaihto, joskus ei.

Ikä on 37 mutta uniongelmien takia ulkonäkö vastaa n. viiskymppistä. Kuitenkin linjassa ketjun oletetun keski-iän kanssa.
Henkinen ikä eläkeläisen tasolla. Vapaa-aikana viihdynkin ihmisten kanssa, jotka ovat iältään n. 60. Ja sekin koska koirat. Muuten haluaisin olla vain rauhassa.
#vanhajaväsynyt

Kun kärsii unettomuudesta niin *kaikki* vinkit on kokeiltu moneen kertaan.

Minun vinkkiä ei: ei mitään piristeitä koko päivänä, buranaa vaan ettei pää tule kipeeksi

luulis, että viimeistään kolmen päivän päästä nukuttaa

itse käytän tuota takstiikkaa joskus sunnuntaisin jos on pe&la ehtoina tullut oltua #liikenteessä ja haluan nopeutetulla aikataululla kääntää unirytmiä aikaisemmaksi niin sunnuntaina kun ei juo kun vettä ja maitua niin voi veljet illalla väsyttää jo aikaisin, saattaa kyetä jopa 12h uniin su-ma yönä

Olen pääosin juonut kofeiinitonta kahvia ja iltaisin pitkävaikutteinen melatoniini.

Muistan jopa yhden unen tältä viikolta, sekään ei niinkään mieleisä uni. Mutta siitä on ajallisesti jo kauan aikaa, kun viimeksi muistan nähneeni unta.

Hah no juu. Pitäjän koko voi vähän haitata. Varsinkin jos puolet kymmenestä NAIsesta serkkuja.

Ite armeijasta päästyäni menin pitäjän suosituimaan yökerhoon baarimikoksi (ei mikään persejoki sentään, muttei metropolikaan). Kesän kun nusutteli niin alkoi olla kylän kortut naluttu.
Alettiin kaverin kanssa ajella n. tunnin ajomatkan sisällä olevia muiden kaupunkien yökerhoja. Niistä kyllä sitte.

edit. lasteni mutsi löytyi kyllä eri tavalla.

Tänkin kokoisessa kylässä sana kyl kiirii niistä koluajista ja heidän laadusta, tietää ketä kantsii kokeilla ja ketä ei 🤭

Minun vinkkiä ei: ei mitään piristeitä koko päivänä, buranaa vaan ettei pää tule kipeeksi

luulis, että viimeistään kolmen päivän päästä nukuttaa
Kyllä varmasti kolmen päivän päästä nukkuttaa jonkin verran joka tapauksessa. Tai sehän siinä on, että nukuttaa kyllä, joka ilta ja päivä, mutta ei nukahda.
Buranaa menee näinä aikoina päivittäin, koska pää on kipeä unen puutteen vuoksi.

Päätin kyllä jo, että tänään haen ulospääsyä tilanteesta olemalla juomatta enää toista kahvia ja nojaamalla vanhaan keinoon, jota en ole vielä tällä viikolla kokeillut:
Suklaan ja karkkien nauttiminen siinä mittakaavassa, että hiilaripiikin romahdus on merkittävä.
Yleensä siis iltapuuro + mahdollisesti leipää mutta olen siinä pisteessä, että ihan ehtaa sokeria kiitos.

Back
Ylös Bottom