Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä nuo örveltäjät on todellinen ongelma esim. Nuuksiossa. Itse olen viettänyt unettoman yön myös käsivarressa, kun satuin kämpälle samaan aikaan, kun naisporukka, joka tuhosi reissuromminsa ennen sivistykseen siirtymistä. On jumalauta kaunista ja ihanaa joka saatanan puolella. 😡

Aiheeseen liittyen esitän itsekeksimän vitsin, joka nauratti minua yhtenä sellaisena yönä, jona en juurikaan nukkunut.

Mikä se on, joka pidetään päivällä piilossa, mutta odottaa läpimärkänä yötä, että se levitettäisiin ja saisi miehen sisäänsä?

Makuupussi!

Moni Porin kaupunginvaltuuston kokouksen livelähetystä Youtuben välityksellä seuranneista kummastui maanantai-iltana, kun Porin kaupungin kulttuuriyksikön päällikkö Jyri Träskelin julkaisi lähetyksessä lyhyen mutta erikoisen kommentin: ”pippeli123”.
Pian Träskelin selitti kommenttia julkaisemassaan tviitissä.

– Tililtäni ilmestynyt ”pippeli123”-kommentti oli seitsenvuotiaan poikani ”pränkki”. Itse olin tuolloin, todistajien läsnäollessa, puhumassa Kulttuurityhjiön avajaisissa, hän tviittasi.

Millähän Jyri on poikansa voidellut? Sähköpotkupyörä vai uus puhelin?

Toivon että vaihtaa salasanansa mitä pikemmiten, ettei twitteriä kaapata.

Miten qlli? Jos näkyy kunnolla niin en keksi syytä luopua. Jos ei näy niin sitten luopuisin.

Ei mikään oo niin ihanaa
Kuin katsella omaa qllia
Mm, kevätaikaan
Kun maa alkaa tuoksua
Ja niin minä kävelen
Kohti pallokenttää
Missä ruoho alkaa vihertää
Ja qllille tilaa antaa

On pimeys ohi, taas kuljetaan valoon päin
Minä ja qlli, mikä pari, valon lapset käsikkäin

Ei mikään oo niin ihanaa
Kuin katsella omaa qllia
Mm, kesäaikaan
Kun taivas huokuu valoa
Ja niin minä todistan
Kuinka meillä aina
On vain yksi qlli
Vain yksi qlli

Lämpimällä ilmalla ei ongelmaa..

Ajattelin huomenna käydä vähän katselemassa moottoripyöriä. Ihan vaan katselemassa.

Mihinkään papereiden tekoon ei lähdetä eikä mitään allekirjoituksia sopimuksiin.

Semmosta ei ollenkaan.

Ja jos myyjä tulee juttusille niin kattelen vaan.

Jaahas.
Näillä mennään:
IMAG4911.webp
+ maitoa

Jaa ah, hyvin ne ranskalaiset lobbaa , ei tule kevytautoja ikänä Suomeen

” Valmistajat. Tunnettuja mopoautovalmistajia ovat ranskalaiset Bellier, Aixam, Ligier, JDM, Chatenet ja Microcar sekä italialaiset Casalini ja Grecav.”

Tarttiskohan sitä hommata uus hiiri ja näppis. Katselin tässä tulevaa syssyä ja istun aikalailla tietokoneella aamusta iltaan. Nyt mennään jo Logitech:n matkahiirellä, kun vanha sotaratsu on suhteellisen ärsyttävä käyttää pätkivänä.

Napsin myös vähän ylimääräistä kivaa mukaan, jos vaikka oppisi ajankuluksi nyt oikeasti mallintaan niitä hitsisaumojakin. Ei kyllä liity valitsemaani alaan mitenkään, mutta ajankuluksi, sano.

Mitä mieltä on @Max131 Kunhan säästyisi rannekivulta. Keväällä oli jo suht hellänä hanska koneella istumisesta.

Näppis: https://www.razer.com/eu-en/productivity/razer-pro-type
https%3A%2F%2Fhybrismediaprod.blob.core.windows.net%2Fsys-master-phoenix-images-container%2Fh43%2Fhb4%2F9078199877662%2Frazer-pro-type-1500x1000-gallery-01-hero.jpg

Och hiiri: https://www.razer.com/eu-en/productivity/razer-pro-click
razer-pro-click-2020-gallery-07.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^ ostin testiin tuollaisen hiljattain:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/77262/msndn/Logitech-MX-Master-3-hiiri-musta

En oo tuota peukalorullaa vielä oikein työkäytössä päässyt koeponnistamaan, mutta pirun mukava on käteen ja tuo vapaasti pyörivä päärulla on kyllä näppärä, kun pääsee verkkosivut ja dokumentit alhaalta ylös ja toisin päin hetkessä.

Tälle vois opettaa jotain sovelluskohtaisia systeemejäkin, mutta en oo vielä jaksanut. Ehkä vscodea ja notepad++:aa koskien vois jotain säätää.. niitä tulee aika paljon naputeltua töiden parissa.

muoks. verkkokauppacomista ei kannata ostaa, tuota saa yhdeksään kymppiin toisaalta.

Ferritiini, rautavarasto arvot.
Mikäs palstan ihmisten kanta on näihin kun nyt yhdessä sun toisessa paikassa niistä kovin kouhkataan?
Veikkaan ettei 10 vuotta ja sitä ennen löydy rautaan liittyviä hakuja muutenkin kuin anemiaan liittyen?
Onko ferritiini tämän ja ensi vuoden uusi TSH?
on, se on lähivuosien ratkaisu kaikkiin ongelmiin.. Ensin oli D-vitaamiini, sitten tsh, nyt ferritiini, kohta tulee taas seuraava..
Kyllä, hain mitä pakkiksella on keskusteltu tästä asiasta ja lainaan puolivuotta vanhoja juttuja. Muistelin, selvästi oikein, että tätä asiaa oli täällä liipattu.

Minulla ei ole ollut minkäänlaista kantaa ferritiiniin mutta ehkä pitäisi olla, kun tänään saamieni verikokeiden tulosten mukaan se on 13 µg/l.
Voi jopa olla, että omalla kohdalla tämä on tosiaankin vastaus, no jos ei kaikkiin, niin moniin ongelmiin. 😐

Back
Ylös Bottom