Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yllättävän lyhyt on tuo aika, kauanko pystyy pitään keskittymisen täysin jossain käsittelyä vaativassa asiassa.

Pitää koittaa joskus, että mitä jos pitää vaikka 2 h tauon siinä pitkällä tauolla. Sillä pidinkö 20 vai 30 min tauon ei itsellä ollut merkitystä.
Aivan, sitä minä koitin selittää aiemmin tähän metodiin liittyen, että on ihan eri asia esim. "meen tohon koneelle tekemään töitä" vs. "teen tätä intensiivisesti tietyn ajan."
Minä olen tällä metodilla tehnyt sekä yksinkertaisia tylsiä hommia, että myös esim. kirjoittanut gradun. Eihän se aivojen käyttö siihen ajastimen piippaukseen tietenkään pysähdy ja asiat jäsentyvät päässä vaikka kuinka kauan, mutta kyllä tämä metodi ainakin itselleni tuo ihan eri orientaation hommaan.

Minä olen huomannut, että tarvitsen 3-4:n tomaatin jälkeen pidemmän tauon, esim. keskimäärin peruslenkin koirien kanssa, n. 45 min. Lyhyempi ei oikein riitä, en koe lyhyemmästä mitään hyötyä.

Minä olen huomannut, että tarvitsen 3-4:n tomaatin jälkeen pidemmän tauon, esim. keskimäärin peruslenkin koirien kanssa, n. 45 min. Lyhyempi ei oikein riitä, en koe lyhyemmästä mitään hyötyä.
Pitää koittaa tuota, että otan seuraavalla kerralla tuon tauon pidempänä. Nyt olen pitänyt 4 tomaatin jälkeen 20 min tauon ja toisella kertaa koitin 30 min. Ei ollut eroa, siihen, että seuraavassa sessiossa alkaa jo keskittymiskyky rakoilla.

Mutta hyvä on systeemi. Toimii itselle hyvin. Aiempi käyttämäni 45 min toimintaa ja 15 min taukoa oli sekin toimiva. Mutta ehkä tykkään enemmän tästä 25 min jaksoista, koska se 25 min hurahtaa äkkiä eikä tarvitse miettiä että kauanko vielä.

9645F319-A8D7-4664-AFA4-E517E7F24AE2.webp

Pitää vähän katella mitä kaikkea tarpeellista löytyy. Boxereita tuolta ei viitti tilata, liian vähän tilaa qllille.

Taidan käydä hakemassa Mil-Tec eräliivit. Olen jo siinä iässä, että voin käyttää noita jatkuvasti.

Näkkileipää metukalla :heart:
Eipähän tarvitse tehdä illallista kun meni koko paketti metukkaa.

Työpäivän jälkeen kiinnostus liikuntaa kohtaan nolla. Sanoin kaverille, että sen pitää lähteä mun kanssa lenkille, koska muuten pötkötän koko illan sohvalla. Se hölmö suostu, joten kevyt tunnin hölkkälenkki tehty. Jalkaan ei sattunut :)

Taidan käydä hakemassa Mil-Tec eräliivit. Olen jo siinä iässä, että voin käyttää noita jatkuvasti.
Olisko ollut toissa kesänä jonain lämpimänä sunnuntaiaamuna klo 9 prisman parkkihallissa kun mentiin kauppaan heti kun aukeaa niin jostain syystä kiinnitin huomiota että siellä oli useampi +50 ukkeli pönöttämässä t-paidassa ja eräliivissä, voisin kuvitella että rouvat oli mennyt kauppaan ja nämä odotteli heitä siellä. Ei millään pahalla mutta tästä "muodista" tuli jotenkin myötähäpeä olo tai ainakin nauroin sisäisesti että tiedostaakohan nuo miltä näyttävät.

Kaksi aftaa suussa. Jei.

Itsellänikin taipumusta noihin aftoihin... Etenkin kaksi asiaa tuntuu olevan tae aftahelvettiin itselläni. 1. Minitomaatit, ah niin hyviä mutta kun sen prikallisen Tommies tomaatteja änkee naamaan niin tietää mitä odottaa. 2. Uusi "kokeillaas tätä" hammastahna. Ei, parempi pysyä siinä täysin samassa tuotteessa vuodesta toiseen jos ei halua protestointia turpavärkista =(

Joskus ollut puhetta että tosimiehen tuoksu on moottoriöljy mutta jokainen rasvanäppi tietää minkä fiiliksen WD40 tuoksu käsissä antaa, siinä on heti jotenkin sellainen tekemisen meininki!
1578978041664.webp

Back
Ylös Bottom