Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onkohan kukaan laskenut kuinka paljon noiden keskittymien jatkuva rakentaminen aiheuttaa päästöjä? Betoni ainakin on vissiin yksi saatana ja sitähän niissä menee jatkuvasti vaan lisää ja lisää.

Oma takapiha sentään sitoo ison osan oman talouden CO2:sta.

Ihan helvetisti tulee hiilidioksidia betonintuotannosta. Mutta toisaalta jos levitettäisiin puoli miljoonaa ihmistä pääkaupunkiseudulta kerrostaloista omakotitaloihin ja kaikille tehtäisiin metsään "oma takapiha joka sitoo niiden CO2 päästöt", niin kyllä siitä enemmän päästöjä tulee ja sitten kaikilla erilainen oma lämpöpannu ja autot ja mönkijät ja varmaan betoniakin kuluu...

Mutta huom! : I'm just fucking with you.
Ei mua oikeesti CO-päästöt kiinnosta.
Ainut mitä vastaan oikeasti olen, on noi kilometrikorvaukset (ainakin nykyuisessä suuruudessaan). Vaikka niitä itekin laskutan. Älytön systeemi, mutta käytän hyväksi tottakai.

Lähinnä mua vaan huvittaa nämä ajatukset ketkä elää oikein ja väärin.

Ihan helvetisti tulee hiilidioksidia betonintuotannosta. Mutta toisaalta jos levitettäisiin puoli miljoonaa ihmistä pääkaupunkiseudulta kerrostaloista omakotitaloihin ja kaikille tehtäisiin metsään "oma takapiha joka sitoo niiden CO2 päästöt", niin kyllä siitä enemmän päästöjä tulee ja sitten kaikilla erilainen oma lämpöpannu ja autot ja mönkijät ja varmaan betoniakin kuluu...

Mutta huom! : I'm just fucking with you.
Ei mua oikeesti CO-päästöt kiinnosta.
Ainut mitä vastaan oikeasti olen, on noi kilometrikorvaukset (ainakin nykyuisessä suuruudessaan). Vaikka niitä itekin laskutan. Älytön systeemi, mutta käytän hyväksi tottakai.

Lähinnä mua vaan huvittaa nämä ajatukset ketkä elää oikein ja väärin.
Onhan näitä futuristisia suunnitelmia että tehtäisiin kaupungin kokoinen lasitettu pyramidi niin siellä olisi oma hallittu ilmasto ja kaikki liikkuisi siellä helposti horisontaalisesti ja vertikaalisesti.
Betonihan kestää periaatteessa ikuisesti mutta todellisuudessa sen 100 vuotta maksimissaan mutta kyllä puuosia vaihdetaan tuossa ajassa paljon.

Niissä on omat hyvät ja huonot puolensa, onhan se vähän leväperäinen ja helposti väärin käytettävä(käytetään "palkkana" yms. myyntihommissa etenkin) mutta paikassaan välttämätön myös että töitä tehdään.

Tuut asumaan tänne betonikuutioon mun naapuriin, niin voidaan metsittää se kaikki lääni missä asuit niin maailma pelastuu! =D
Lisäksi kun laitoit meille sen autokiellon tänne pääkaupunkiseudulle, niin sun koko perheen CO2 päästöt stoppaa aika radikaalisti, koko bändi menee bussilla (nyt kävellen kun on lakko) duuniin ja kouluun jne. Onhan siinä nyt ihan tajuton säästö häh? :-)

Eiku oikea vihreä aate on että muut säästää en minä. Minä silti saan lennellä lentokoneella, ajaa autolla(taksilla) kun on kiire ja käyttää iphonea ja hiilivoimalla tuotettua sähköä. Mutta kaikki muut pitäis säästää ja tehdä toimia maapallon pelastamiseksi. Esim päiväkotilapset juoda maidon sijasta vettä.

Tiesittekö muuten että Kiinassa on rakenteilla lentokenttä jonka kautta on suunniteltu liikkuvan 100 miljoonaa matkustajaa vuodessa.

Hehe

#co2

Karua on se, että totuus tuossa on raha, eikä mikään ilmasto. Näin minäkin sen immisille kyllä myisin.

Aivan! Näin saadaan lapset, vanhukset ja sairaat paskemmalle ravinnolle (säästöä) ja vielä voidaan esittää hyväntekijää kun näin tehdään.

Teslan Cybertruckista tulossa arkinen näky: 200 000 ennakkotilausta sisässä – Suomessakin pitkälti toista sataa

Jos taskunpohja yltäis nilkkoihin asti niin voisimmä moisen ostaa. Olishan se rouheeta ajella täällä hikiällä moisella. Sais köyhät järkeillä. Kunhan eivät heittelis kivillä sivuikkunoihin.

Ennakkotilaushinta on sata euroa. Ei sitova, voi perua milloin vaan.
Eli tuo ennakkotilaus on mainostemppu. Tuotanto alkaa "late 2021", parempi versio "late 2022". Jos ei viivästy..
Seuraavassa osarissa Musk hehkuttaa tilausmääriä ja saahan ne pikkusen kassavirtaakin tästä ja hyvin menee.
Varmasti valtaosa ennakkotilauksista perutaan.
Tuolta voi kaikki enakkotilata, halpaa on:

Ennakkotilaushinta on sata euroa. Ei sitova, voi perua milloin vaan.
Eli tuo ennakkotilaus on mainostemppu. Tuotanto alkaa "late 2021", parempi versio "late 2022". Jos ei viivästy..
Seuraavassa osarissa Musk hehkuttaa tilausmääriä ja saahan ne pikkusen kassavirtaakin tästä ja hyvin menee.
Varmasti valtaosa ennakkotilauksista perutaan.
Tuolta voi kaikki enakkotilata, halpaa on:
Vähän rahaa...22 miljoonaa ennakkotilauksista joka vaan satku.
No oikeesti tuossa puljussa se on vähän rahaa.

Ei juma paras asiakas kävi tossa noutamassa tavaroita ja moitin että vähänlaisesti otti.
Normaalisti kuulemma 50-150 tilausta viikonloppuna nettikaupan puolella, nyt oli 6.
Nyt tarttis hallituksen laittaa postin kukkopojat kuriin ja myöntää tappio.
Ei posti ole mikään oikea firma, se on osa valtiota ja sen tehtävänä tuottaa valtiolle voittoa, ei tällaista kansantalouden tappiota.

Normaalisti kuulemma 50-150 tilausta viikonloppuna nettikaupan puolella, nyt oli 6.
Just viikonloppuna yhestä nettikaupasta kattelin tuotteita, mutta ei, ei matkahuoltoa toimitustapana (ite olen suosinu sitä jo vuosia), vain posti tai postiautomaatti tai postikotiinkuljetus.

Ja näin.
Iskikö tuohon jo sensuuri.

Mua ei mainokset pääsääntöisesti haittaa. Ainoastaan ne jotka lähtee käyntiin omin nokkineen äänen kanssa.
Jos niistä ei tulis ääntä niin ei häiritsisi.

Kävin kattomassa keittiöitä, ihan vaan huvikseni en usko itsekään. Kollarit + villapaita + meikittömyys + muutoinkin räjähtänyt ulkomuoto ei ajanut myyjiä pois. Toisin kuin Sokoksella.

Tiedostan itsekkin että itellä on outo ja huono huumori jota tulee viljeltyä lähinnä toisarvoisilla keskustelupalstoilla kuten pakkis ja jotkin diibadaaba fb-ryhmät. Ihmetystä aiheuttaa ihmiset joilla tuntuu olevan joku vanne päässä kun ottavat asiat ihan tosissaan ja ei suodata yhtään lukemaansa.
Ymmärrän jos jossain ns. asiallisessa jutussa taikka livenä vaikka töissä alkaa heittämään häröä juttua niin tulee pahaa silmää.

IS:n tiedot: Ratkaisu Postin kiistaan saattaa löytyä vielä tänään
Tiettävästi pakettilajittelijoita koskeva liikkeenluovutus ollaan vetämässä takaisin tavalla, joka tyydyttää myös PAU:ta. Eli pakettilajittelijoiden siirtoa Medialiiton ja Teollisuusliiton väliseen TES-sopimukseen ollaan mahdollisesti purkamassa jollakin tavalla.

Mikäli pitää paikkansa niin työnantaja taipuu ja lakkoilijat voitti.

Mitä mieltä ootte paskan valumisesta?
9,81m/s2 alaspäin.

Tiedostan itsekkin että itellä on outo ja huono huumori jota tulee viljeltyä lähinnä toisarvoisilla keskustelupalstoilla kuten pakkis ja jotkin diibadaaba fb-ryhmät. Ihmetystä aiheuttaa ihmiset joilla tuntuu olevan joku vanne päässä kun ottavat asiat ihan tosissaan ja ei suodata yhtään lukemaansa.
Ymmärrän jos jossain ns. asiallisessa jutussa taikka livenä vaikka töissä alkaa heittämään häröä juttua niin tulee pahaa silmää.

Huumori on vaikea laji ja jokainen tulkitsee sitä niin omalla tavallaan.
Kirjoitetusta tekstistä jää vielä äänenpainot ja ilmeetkin pois, niin sekin vaikuttaa.
Vaikka tosiaan, joskus pahaa silmää tulee livetilanteissakin eli kaikki eivät ymmärrä huumoriksi vaikka ne äänenpainotkin olis kuvioissa mukana. 😄

Ja osahan ottaa ihan kaiken kirjaimellisesti, koska eivät osaa olla ottamatta.
Muutamien henkilöiden kanssa huomannut käytännössä, että mitään vertauskuvia tai leikinlaskua ei voi heittää, kun ovat sitten hämmentyneitä.

Back
Ylös Bottom