Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Työkaveri (jolla on yhteyksiä urheiluseuroihin jotka noita kyykkytestejä tekee) sano just eilen että ne tehdään ihan päin persettä ne testit ja normaaliliikkuvuudella olevat ihmiset ei onnistu niissä ihan siksi kun jalat pakotetaan asentoon mikä ei ole kenenkin anatomialle sopiva. Eli jalat vakioasentoon, varpaat suoraan eteenpäin, mikä ei ole useimmille normaali asento ja käytännössä lukitsee lonkan liikkeen murto-osaan kuin että jalkojen annettaisiin olla useimmille anatomisessa pienessä ulkokierrossa.

Ja tossa ylen jutussahan se rasitusvammasta kärsivä juniori pistetään tekemään kaikkein vaikeinta versiota, eli valakyykkyä.
Jos sille sanottais tuopa maila suoraan eteesi, ei pään päälle, jalkoja vähän leveämmelle ja varpaat ulospäin niin se ei kaatuis mihinkään ja tekis ihan siistin kyykyn.

Ja tossa ylen jutussahan se rasitusvammasta kärsivä juniori pistetään tekemään kaikkein vaikeinta versiota, eli valakyykkyä.
Jos sille sanottais tuopa maila suoraan eteesi, ei pään päälle, jalkoja vähän leveämmelle ja varpaat ulospäin niin se ei kaatuis mihinkään ja tekis ihan siistin kyykyn.

Niin, mutta juuri tämän kaverin kertoman mukaan tuo valakyykky ja varpaat eteenpäin on se standardi testi mikä kaikille teetetään..

Usein kyse on myös pakaroiden hermotuksesta ja niitä ei saada mukaan nostoon niin haetaan se voima etureisiltä, minulla ei meinaa mennä jakeluun millään ja taas viimeaikoina tapellut asian kanssa mm. maastavedossa kun alaselkä vetää heti pumppiin kun menee nostot sinne.
No joo, tämä lienee asia vielä erikseen, mutta liittyy minusta enemmän siihen, että kyykyssä ei oo oikein ruutia. Itsekin alkanut vasta vasta aika hiljattain saamaan pakaraa kunnolla mukaan, minkä huomasi sen jälkeen, kun sai liikkuvuuden sellaiseen jamaan, että saa kyykättyä edes suunnilleen kunnolla jalkojen väliin.

Eikä siis minun nähdäkseni kyykyssä pitäisi kyllä olla kovin helposti nenälläänkään, jos keskivartalossa on vaan riittävästi pitoa käytettyihin painoihin nähden. Jotkut kyllä on motorisesti vaan niin onnettomia, että kannattas varmaan mieluummin kyykätä smithissä tai tehdä koneilla. Vois keskittyä reenaamaan lihasta eikä pysymään pystyssä.

No joo, tämä lienee asia vielä erikseen, mutta liittyy minusta enemmän siihen, että kyykyssä ei oo oikein ruutia. Itsekin alkanut vasta vasta aika hiljattain saamaan pakaraa kunnolla mukaan, minkä huomasi sen jälkeen, kun sai liikkuvuuden sellaiseen jamaan, että saa kyykättyä edes suunnilleen kunnolla jalkojen väliin.

Eikä siis minun nähdäkseni kyykyssä pitäisi kyllä olla kovin helposti nenälläänkään, jos keskivartalossa on vaan riittävästi pitoa käytettyihin painoihin nähden. Jotkut kyllä on motorisesti vaan niin onnettomia, että kannattas varmaan mieluummin kyykätä smithissä tai tehdä koneilla. Vois keskittyä reenaamaan lihasta eikä pysymään pystyssä.
Totta hän turisee.
Itsellä pakaran heikkous tuli esiin polven kipuiluna ja pakaran aktivaatio poisti sen kokonaan.
Seuraavaksi meinasi alaselkä (joo on huono sana) vittuilla niin lääkkeeksi keskivartalon aktivointia josta seurasi että alaselän kipuilu loppui.
Itse olen nämä touhut aloittanut aika lailla 5 vuotta sitten eli vanhana mutta silti olen koittanut omaksua neuvot, ei painoja tule saamaan ikinä mihinkään mahdottomiin mutta tavoitteina ollut esim. penkki 1.5 x omapaino joka melkein toteutui, kyykky 2x omapaino, puuttuu painoa ja mave 2.5x omapaino ja mennyt n.2x omapaino.
Ei ole sattunut mitään isompia vahinkoja mutta silti hyvän kehityksen tuntunut aina katkaisevan jonkun paikan vittuilu ja nyt oikeastaan miettinyt että kolistellaan menemään ilman mitään tavoitteita.
Niin ja edellinen tuli siitä mieleen että sitä ennen lihapiirakkaan sohvaperunan muodossa n.15 vuotta jolloin ollut jonkinlaista punttitouhua hieman aktiivisemmin.

Dillion-Harper-washing-her-perfect-tits-in-jacuzzi-bathtub.gif

Jotkut kyllä on motorisesti vaan niin onnettomia, että kannattas varmaan mieluummin kyykätä smithissä tai tehdä koneilla. Vois keskittyä reenaamaan lihasta eikä pysymään pystyssä.
Toisaalta, jos (istumisesta) on kroppa siinä kunnossa, ettei kyykkyyn kunnolla pääse, niin kannattais varmaan ensin treenata kehon perustoiminnot kuntoon ja sitte vasta ottaa painot käyttöön.

Mites toi kyykkytesti nyt oikeasti menee? Ensin luin, että kädet sivulla niin että sormet osuu maahan. Ja nyt se onkin valakyykky?
Sormet maahan nyt pitäisi olla helppo terveelle ihmiselle, ja siksi ihmettelinkin että eikö ihmiset siihen muka pysty. Mutta valakyykky onkin jo paljon vaikeampi enkä sitä itsekkään hallitse, vaikka muuten kyykkään kuin alkuasukas ATG.

Mites toi kyykkytesti nyt oikeasti menee? Ensin luin, että kädet sivulla niin että sormet osuu maahan. Ja nyt se onkin valakyykky?
Sormet maahan nyt pitäisi olla helppo terveelle ihmiselle, ja siksi ihmettelinkin että eikö ihmiset siihen muka pysty. Mutta valakyykky onkin jo paljon vaikeampi enkä sitä itsekkään hallitse, vaikka muuten kyykkään kuin alkuasukas ATG.

Jos mun täytyy mennä alas selkä suorana jalat lähellä toisiaan ja jalkaterät eteenpäin, niin selkää pitää taittaa voimakkaasti eteenpäin ja se on enempi deadlift kuin kyykky millä sormet menee maahan. Hylsy tulis. Tehtävä on mahdoton koska tasapaino. Sit jos jalkoja ja jalkateriä saa levittää, niin suorempana ja suorempana pääsee alas. Jos saan työntää kädet eteen niin pääsen alas kyykkään miten vaan. Mun mielestä liian tiukoilla vaatimuksilla jalkojen asennosta ym. tästä saa terveyden kannalta täysin irrelevantin tasapainotestin.
Point being kakkoskuvan kaveri pakotetaan menemään alas kuten kuvan 1 kaveri = 2 kaatuu selälteen.
squats long vs short torso cropped.jpg

Viimeksi muokattu:
Täällä ei kyllä ole varpaita vaadittu eteenpäin. Käsittääkseni tuolle testille ihan validit syyt että on valakyykky, täydet pisteet siitä kuitenkin tulee monille ihan heittämällä mittasuhteista riippumatta. Liikkuvuuden lisäksi siinä on kehonhallinta elementtinä ja jälkimmäinen on monille se vaikeempi osa siinä. Ihan perusasiat, kun ei osaa polvia työntää ulos yms.
"short torso, long femur" ei minusta kelpaa tekosyyksi miksi ei onnistu, kun tuossa ei oo painoa niskassa.

Olen nyt todella huolissani tässä ketjussa rehottavasta toksisesta maskuliinisuudesta.

Tissiä, kaljajuttuja ja kaikenlaista putkentarkkuutusta, joista oikein hohkaa vuosisatainen naisia alentava ja halveksiva asenne.

Tarvitsemme kurinpalautuksen ja muutoksen, ja se muutos lähtee meistä itsestämme!

Kunhan kaikki vain katsomme sisimpäämme ja löydämme oman sisäisen naisemme!

Olen nyt todella huolissani tässä ketjussa rehottavasta toksisesta maskuliinisuudesta.

Tissiä, kaljajuttuja ja kaikenlaista putkentarkkuutusta, joista oikein hohkaa vuosisatainen naisia alentava ja halveksiva asenne.

Tarvitsemme kurinpalautuksen ja muutoksen, ja se muutos lähtee meistä itsestämme!

View: https://youtu.be/GOA72YT3hBk

Voisitte opetella löytämään teidän naiseus postaamalla kuvia hyvälihaksisista miehistä ilman paitaa, max 15% rasvoilla.

Voisi melkein ostaa kotiin parin käsipainoja, että voisi vääntää habaa samalla kun katsoo töllöä ja lipittaa olutta.

Kuinkahan painaviin sitä päätyisi?

5 kg?

Back
Ylös Bottom