Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ketä kiinnosta mihin maihin pääsee ilman viisumia? Miksei listata niitä joihin ei pääse? Pitkällä matikalla laskettuna seitsemään maahan ei pääse pelkällä passilla.

Miten sitten määritetään "ilman viisumia"? Kyllähän noita viisumeja (jota voisi myös maahantuloveroksi nimetä) nyt lätkitään passiin vähän siellä ja täällä? Toistaiseksi ainoastaan kiinaan on oikeasti pitänyt viisumi etukäteen anoa. Mutta "viisumeita" on passissa useita...tai sitten olen vain käynyt lähes kaikki viisumi maat. e: en kyllä muista pitikö kuubaan anoa viisumi etukäteen, oli kylläkin porukkamatka, että jos piti, niin sen teki joku muu.

Viimeksi muokattu:
Odotellut pari tuntia että prisma aukeaa, olisi jotain tekemistä.
Vitun siistii, menen keittämään kolmannen pannullisen kahvia.

Laiska sunnuntai. Salilla käyty sentään. Kuuntelen cd:tä ja jugurtti maistuu.

Sumpin pihautus.

Huomenna olis sinkkujen alennuspäivät. Pitää tarkistaa, olisiko kiinanpojilla etsimääni tuotetta kaupan sopuisaan hintaan.

Kuka vittu on keksinyt että kardemumma pitää olla sellaisessa pikku putkilossa joka jää joka kerta kärryihin tai tippuu sieltä raoista?
Tänäänkin menin ostamaan sitä ja meinasin ottaa pussissa mutta urpona otin taas sen putkilon ja sinne se kärryihin jäi... kele.
Mutta onneksi peli tuli mukaan ja latas just nyt...

Mun mielestä parasta viikonlopuissa on kun voi olla tekemättä yhtään mitään ja vaan olla ja levätä. Samalla akut latautuu tulevaa viikkoa varten.

Kuka vittu on keksinyt että kardemumma pitää olla sellaisessa pikku putkilossa joka jää joka kerta kärryihin tai tippuu sieltä raoista?
Tänäänkin menin ostamaan sitä ja meinasin ottaa pussissa mutta urpona otin taas sen putkilon ja sinne se kärryihin jäi... kele.
Mutta onneksi peli tuli mukaan ja latas just nyt...
Ostat isomman satsin. Vaikka kunnon pussin sitä. Ne putkilot on huonoja, kun menee koko putkilo yhteen taikinaan.

Suomen passi on maailman kolmanneksi paras – tämän maan on kaikista huonoin

Ketä kiinnosta mihin maihin pääsee ilman viisumia? Miksei listata niitä joihin ei pääse? Pitkällä matikalla laskettuna seitsemään maahan ei pääse pelkällä passilla.

"Listan toisessa ääripäässä on Afghanistan, jonka passi on siis maailman huonoin. Sillä pääsee vapaasti vain 25 maahan. Seuraavina tyvipäässä ovat Irak (27), Syyria (29), Somalia (31) ja Pakistan (31)."

Hyi helv. ja tuolta sitten roudataan ihmisiä tänne ja maksetaan siitä, vaikka viisumikäytännöt kertoo mikä olisi terve järki. Mun mielestä Suomi vois laittaa viisumipakon ruotsalaisille kun eiks ne ala olemaan jo laimentunu pois omasta maastaan, että näiden yllämainittujen jonkinlainen pohjoinen kalifaatti? Samaan koriin vaan.

Itse olen viisumin joutunut anomaan Intiaan ja viimeks tänä kesänä ei päässy pelkällä passilla jenkkilään, piti täytellä kaavaketta netissä ja maksaa 14 taalaa tjsp.

Intia ja jenkit menee nettikaavakkeella ainakin perusturreiluun, lasketaanko nekin?

Silloin kun kävin Intiassa niin täyty kiikuttaa ihan lähetystöön anomusta ja sai passiin jonkun härpäkkeen, onhan siitä jo melkeen kymmenen vuotta. Vanhalla tämä ajantaju tällainen. Kiikkustuoliin jos istahtaa ja vanhoja muistelee niin silloisessa Burmassa kävin , niin piti anoa matkustuslupaa ja passi jäi Thaimaan puolelle, koska olivat jonkin sortin sotatilassa ja rajaa ei tunnustettu. Laosiin joutu hakemaan viisumin lähetystöstä, tais olla silloin vielä kommunistinen.

Back
Ylös Bottom