Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Puulattiaa.
katso liitettä 156838 Eikun ei olekaan. En kyllä laittas kotiini.

Ainoat plussat, että asennukseen riittää työkalut jotka löytyy taskuista.

Nääh, vinyyli on aivan superior koirakodissa. Mulla on vinyylikorkkia, eikä parissa vuodessa nuo 30 kiloiset turret ole saaneet siihen minkäänlaisia kulumajälkiä. Lisäksi se on hiljainen, lämmin ja ihanan anteeksiantavainen pölylle ja muulle. :whistle:

Sain vihdoin mukin jota olen kauan halunnut :LOL:
Meillä on töissä polilla niin nihkeetä porukkaa, että tota ei voi sinne viedä. Mutta osastolle onneksi voi.

Liitteet

• IMG_20190829_200645.webp
    IMG_20190829_200645.webp
    50,3 KB · Katsottu: 137
Sain vihdoin mukin jota olen kauan halunnut :LOL:
Meillä on töissä polilla niin nihkeetä porukkaa, että tota ei voi sinne viedä. Mutta osastolle onneksi voi.

Olen ajatellut tilata tuon työkaverille lahjaksi, paitsi että sekin on lopettanut kahvin juonnin.

Code brown!

e: en muista miltä vuodelta...mutta muistan että huikea rata ja meikäläisen kalsarit on ruskeana jo vähän hitaammin ja kuivalla tuosta ajaessa

Itelle ei oo vielä koskaan käyny niin isosti "oh shit!" -tilannetta, että... Oikeastikko jotku kerkeää kakallekki alkaa sillon ku ois hommia setvittävänä?

Nääh, vinyyli on aivan superior koirakodissa. Mulla on vinyylikorkkia, eikä parissa vuodessa nuo 30 kiloiset turret ole saaneet siihen minkäänlaisia kulumajälkiä. Lisäksi se on hiljainen, lämmin ja ihanan anteeksiantavainen pölylle ja muulle. :whistle:
Hmm. Mulla lähes 40-vuotiasta rullavinyyliä. Kaikkien edellisten kulutus, plus 2-5 saman kokoluokan koiraa ja perhe elämää lasten kans viimeset 15 vuotta. Ja ihan on priimaa vieläki.

Lankkua lattiaan, kun ei ole turrea ja naisväkikin leikkaa kyntensä.

Ei vaan, kai noille on paikkansa juuri esim koirulitalossa. Mutta haaveissa ei olekaan esim itselle mikään perinteinen muovipullo vaan hirsi. Siinä on sitä jotain. Koira asukoot pihalla, jos sellainen on silloin.

Lankkua lattiaan, kun ei ole turrea ja naisväkikin leikkaa kyntensä.

Ei vaan, kai noille on paikkansa juuri esim koirulitalossa. Mutta haaveissa ei olekaan esim itselle mikään perinteinen muovipullo vaan hirsi. Siinä on sitä jotain. Koira asukoot pihalla, jos sellainen on silloin.

Lankku toimis kans, muttako tää on tämmönen pulavuosina rakennettu (historia tiedossa koko ajalta) raakalauta-alustainen, niin... Pintoja oiottu ja vinyylit liimaamatta levitetty ja lattialistojen alle kiristetty siinä kasarin alkutaitteessa.

Ei oo hirsi, mutta on käsittelemätöntä lautaa, tervapaperia ja puhdasta purua.

Lankku toimis kans, muttako tää on tämmönen pulavuosina rakennettu (historia tiedossa koko ajalta) raakalauta-alustainen, niin... Pintoja oiottu ja vinyylit liimaamatta levitetty ja lattialistojen alle kiristetty siinä kasarin alkutaitteessa.

Ei oo hirsi, mutta on käsittelemätöntä lautaa, tervapaperia ja puhdasta purua.
Mä en ymmärrä miten noi vanhat talot ja esim. rintsikat on ollut jo 70 vuotta ihan yhtä lämpimiä kuin nykytalot pelkällä puulla. Toki pientä vetoa saattaa paikka paikoin olla ja talvella ilma vaihtuu niin että sukat pyörii jalassa kun parhaillaan 4 uunia imee ilmaa ja kesällä taas ei vaihdu kuin läpivedolla.
Mulla oli joskus rintamamiestalo joka oli elintasosiipeä lukuunottamatta originaalikunnossa mutta en halunnut alkaa sitä remppaamaan joten myin pois.
Myöhemmin muutin reittä pitkin samanlaiseen taloon (ja vanhan talon naapuriin :LOL:) johon oli tehty paljon remonttia mutta yksi ihan vitun iso kysymysmerkki oli kun ulkoseiniin oli tehty uuden ulkovuorauksen alle lisälämmöneristys stryxilla joka on siis yleisen mielipiteen mukaan aivan täysin väärä rakennustapa vaikkakin rytoksi laskee vesihöyryn läpi.
On muutenkin hiukan aliarvostettu tuote, itse tein uuden harrastetilan seinien eristyksen rytoksilla.

Back
Ylös Bottom