Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä en tajua miten en osaa tehdä työpaikkailmoitusta.
Siihen kyselee kesätyöntekijät vaikka on vakituinen työ tai vaihtoehtoisesti aivan totaalisen yliosaavat tyypit vaikka palkka ja työnkuva kerrottu.

Mitä siinä pitää lukea sen lisäksi että kerrotaan työn kuvaus, palkka, suorituspaikka ja työn kesto?

Joku vitun idiootti alkoi kerran jänkkäämään että sun pitää mainostaa työpaikkaa. Miksi vitussa pitäs mainostaa ja mä ymmärrän että silloin jos tarvitaan jotain erityisosaajaa tai korkeammalle johtoportaaseen niin toki mutta jos on se alimman tason suorittaja niin haenko sellaista jostian linkedinistä?

Siihen kyselee kesätyöntekijät vaikka on vakituinen työ tai vaihtoehtoisesti aivan totaalisen yliosaavat tyypit vaikka palkka ja työnkuva kerrottu.

Mitä siinä pitää lukea sen lisäksi että kerrotaan työn kuvaus, palkka, suorituspaikka ja työn kesto?

Joku vitun idiootti alkoi kerran jänkkäämään että sun pitää mainostaa työpaikkaa. Miksi vitussa pitäs mainostaa ja mä ymmärrän että silloin jos tarvitaan jotain erityisosaajaa tai korkeammalle johtoportaaseen niin toki mutta jos on se alimman tason suorittaja niin haenko sellaista jostian linkedinistä?
Tässä malliesimerkki vimpan päälle paskasta työnantajasta.

Ei jaksanut pidättää pidempään hengitystä.
Nyt jäi kyllä häiritsemään, miten tuo minun ihmettely mitä teen väärin työpaikkailmoituksessa laukaisi tuollaisen reaktion?
Voisiko joku selittää minulle kun osku ei osaa itse?

Viimeksi muokattu:

Elä huoli, ei vika ole ilmoituksessa vaan lukijoissa. Tuotahan se on aina, teit sitten työpaikkailmoa, treffi-ilmoa, myyt jotain... Kirjoitat suunnilleen tavuviivojen kanssa mitä on tarjolla ja mitä haussa, lukija skippaa ilmeisesti kaiken paitsi otsikon ensimmäisen sanan ja puhelinnumeron lopusta ja tämä on lopputulos. En mä tiedä mikä siihen edes auttaisi, kun ei ihmiset ensinnäkään jaksa lukea lyhyttäkään tekstinpätkää, tai sitten sisältöä kerta kaikkiaan ei ymmärretä.

Ei jaksanut pidättää pidempään hengitystä.
Nyt jäi kyllä häiritsemään, miten tuo minun ihmettely mitä teen väärin työpaikkailmoituksessa laukaisi tuollaisen reaktion?
Voisiko joku selittää minulle kun osku ei osaa itse?
No kyllähän tuosta viestistä paistoi sellainen hälläväliäasenne perus duunareita kohtaan, mikäli ”mainostaminen” viittaa työn ja työpaikan positiivisista aspekteista kertomiseen. Vaikkei olisikaan mikään suuri johtaja, niin varmasti sitä silti haluaa tuntea olevansa kunnioitettu ja arvostettu.

En näistä hommista ymmärrä sen enempää, mutta nuo duunarihommathan ovat aikalailla samoja joka paikassa ja siten varmaan heille helppo vaihtaa työtä. Eli ihan eettisten syiden lisäksi varmaan fiksua tarjota mahdollisimman hyvä duunipaikka, jos haluat pitää kovimmat tekijät itselläsi.

No kyllähän tuosta viestistä paistoi sellainen hälläväliäasenne perus duunareita kohtaan, mikäli ”mainostaminen” viittaa työn ja työpaikan positiivisista aspekteista kertomiseen. Vaikkei olisikaan mikään suuri johtaja, niin varmasti sitä silti haluaa tuntea olevansa kunnioitettu ja arvostettu.

En näistä hommista ymmärrä sen enempää, mutta nuo duunarihommathan ovat aikalailla samoja joka paikassa ja siten varmaan heille helppo vaihtaa työtä. Eli ihan eettisten syiden lisäksi varmaan fiksua tarjota mahdollisimman hyvä duunipaikka, jos haluat pitää kovimmat tekijät itselläsi.
Tarkoitus oli kuvata selkeästi minkä tasoiseen työhön haetaan, eli sellaiseen johon periaatteessa lähes kaikki normaalit ihmiset kykenee eikä ole mitään erityisiä vaatimuksia.
Tuo siis liittyi lähinnä siihen että tämän tason työpaikkoja nyt harvemmin mainostetaan vaan vapaasta paikasta laitetaan ilmoitus haluttuun paikkaan kun taas hieman vaativammissa hommissa laitetaan ihan mainoksia.

Ainahan sitä ilmoitetaan että on suorittaja taso, keskijohto, ylin johto ja kaikkea siltä väliltä kuvaamaan työn vaatimustasoa eikä sillä ole mitään tekemistä sen työn arvostamisen kanssa suoraan?

Viimeksi muokattu:
Kissa harjattu, nyt on pieni pumpulipallo hyrisemässä vieressä.

Päivän dilemma, onko jälkkärinä tänään eilistä juustokakkua vai mämmiä. Mämmi ois melkein maistuvampaaa, mut ehkä se on kuitenkin juustista ku mämmikausi jatkuu vielä kuukauden...

Tarkoitus oli kuvata selkeästi minkä tasoiseen työhön haetaan, eli sellaiseen johon periaatteessa lähes kaikki normaalit ihmiset kykenee eikä ole mitään erityisiä vaatimuksia.
Ainahan sitä ilmoitetaan että on suorittaja taso, keskijohto, ylin johto ja kaikkea siltä väliltä kuvaamaan työn vaatimustasoa eikä sillä ole mitään tekemistä sen työn arvostamisen kanssa suoraan?
Voithan sä kuvailla työtä realistisesti ja silti antaa positiivisen kuvan työyhteisöstä ja työnantajasta. Kai tässä oli tulkittu niin, että jos et kerro firmasta mitään, mikä saisi hakijan kiinnostumaan juuri tästä firmasta, aliarvioit työnhakijaa. Vähän kun laittaisin deitti-ilmoon pelkät kriteerit, mutten kertoisi itsestäni mitään. Onko teillä esimerkiksi hyvä ryhmähenki? Vedentäänkö kerran vuodessä häppää firman piikkiin? Tälläisistä asioista voisit varmaan kertoa tavalla tai toisella, niin hakijallekkin jää sitten hyvä kuva lafkasta.

Mua vituttaa ammatillinen koulutus, yhden saman koulun alle pitää tunkea niin monta koulua, harva kuitenkaan tietää lopulta mistään mitään ainakaan niissä isoimmissa toimipisteissä jossa on paljon opiskelijoita.

Kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään. Koulutuksesta leikattu mutta silti on paljon turhia kursseja.

Voithan sä kuvailla työtä realistisesti ja silti antaa positiivisen kuvan työyhteisöstä ja työnantajasta. Kai tässä oli tulkittu niin, että jos et kerro firmasta mitään, mikä saisi hakijan kiinnostumaan juuri tästä firmasta, aliarvioit työnhakijaa. Vähän kun laittaisin deitti-ilmoon pelkät kriteerit, mutten kertoisi itsestäni mitään. Onko teillä esimerkiksi hyvä ryhmähenki? Vedentäänkö kerran vuodessä häppää firman piikkiin? Tälläisistä asioista voisit varmaan kertoa tavalla tai toisella, niin hakijallekkin jää sitten hyvä kuva lafkasta.
Siis tottakai työstä on kuvaus mitä se sisältää ja mitkä taidot voisi olla plussaa ja kaikki nämä perusasiat mutta minusta työpaikkailmoitukseen kuuluu ne ja sitten kaikki muu on vain plussaa siihen päälle.

Ja sitten se lukemisen ymmärtäminen, ihmettelin alun alkaen että miksi ne kysyjät on tavallaan vääristä päistä kun toiset haluaisi muutaman kuukauden kesätöihin ja toiset on aivan liian kokeneita ja koulutettuja hommaan.
En muuten yhtään ihmettele että vuokrafirmoja käytetään niin paljon koska mulla on niistä hyvää kokemusta ja ottanut paljonkin akuuttiin tarpeeseen sieltä.
Pitkäaikaiseen on turhan kallista.

Tilaat netistä uusia osia, varmistat liikkeestä että on oikeat. Lupaavat osat seuraavan 24h kuluessa, tulevat 6 päivää myöhemmin ja ovat vielä väärät, ai saatana.

Tätä mie en duunarina oo koskaan ymmärtäny. Jos mie oon mielelläni tulossa lapioimaan paskaa kympillä tunti, niin mitä väliä sillä työnantajalle on, vaikka oisinki lukenu aiemmin itteni insinööriksi ja lääkäriksi?
Koska todennäköisesti on vain hetken kunnes saa parempaa työtä ja esim. rakennusalla pitää maksaa mestarin palkka vaikka paikka olisi vain rakennusapumiehen paikka jos tyyppi on mestari.

Tätä mie en duunarina oo koskaan ymmärtäny. Jos mie oon mielelläni tulossa lapioimaan paskaa kympillä tunti, niin mitä väliä sillä työnantajalle on, vaikka oisinki lukenu aiemmin itteni insinööriksi ja lääkäriksi?
Niin, yleensä nämä lukeneet henkilöt hakevat koko ajan parempaa paikkaa, joten nämä henkilöt ei montaa päivää sitä paskaa lapioi ja työnantaja joutuu taas rekrytoimaan uusia työntekijöitä ja se maksaa rahaa ja siihen palaa aikaa. Kouluttamaton henkilö lapioi sitä paskaa kauemmin.

Minä jouduin maisterina olemaan pitkään työttömänä, koska minua ei palkattu duunarihommiin. Maisteritöihin ei ollut tarpeeksi työkokemusta. Joten elin sitten peruspäivärahalla ja jäin ilman mitään työkokemusta. Voi sitä vitutuksen määrää.

Niin että kyllä työtä löytyy jokaiselle aina jos on vaan halua tehdä :ROFLMAO:

Back
Ylös Bottom