Ens kerralla enempi liukkaria.Minä en edes uskalla enää kauheasti piereskellä. Perse on muutenki taas ihan tulessa, enkä ees oo syöny tulista ruokaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ens kerralla enempi liukkaria.Minä en edes uskalla enää kauheasti piereskellä. Perse on muutenki taas ihan tulessa, enkä ees oo syöny tulista ruokaa.
Tässä on klassinen esimerkki vimpan päälle hyvästä työntekijästä.
Tässä malliesimerkki vimpan päälle paskasta työnantajasta.Mä en tajua miten en osaa tehdä työpaikkailmoitusta.
Siihen kyselee kesätyöntekijät vaikka on vakituinen työ tai vaihtoehtoisesti aivan totaalisen yliosaavat tyypit vaikka palkka ja työnkuva kerrottu.
Mitä siinä pitää lukea sen lisäksi että kerrotaan työn kuvaus, palkka, suorituspaikka ja työn kesto?
Joku vitun idiootti alkoi kerran jänkkäämään että sun pitää mainostaa työpaikkaa. Miksi vitussa pitäs mainostaa ja mä ymmärrän että silloin jos tarvitaan jotain erityisosaajaa tai korkeammalle johtoportaaseen niin toki mutta jos on se alimman tason suorittaja niin haenko sellaista jostian linkedinistä?
Aha, mitenkäs se tässä ilmenee?Tässä malliesimerkki vimpan päälle paskasta työnantajasta.
Elä huoli, ei vika ole ilmoituksessa vaan lukijoissa. Tuotahan se on aina, teit sitten työpaikkailmoa, treffi-ilmoa, myyt jotain... Kirjoitat suunnilleen tavuviivojen kanssa mitä on tarjolla ja mitä haussa, lukija skippaa ilmeisesti kaiken paitsi otsikon ensimmäisen sanan ja puhelinnumeron lopusta ja tämä on lopputulos. En mä tiedä mikä siihen edes auttaisi, kun ei ihmiset ensinnäkään jaksa lukea lyhyttäkään tekstinpätkää, tai sitten sisältöä kerta kaikkiaan ei ymmärretä.Mä en tajua miten en osaa tehdä työpaikkailmoitusta.
Siihen kyselee kesätyöntekijät vaikka on vakituinen työ tai vaihtoehtoisesti aivan totaalisen yliosaavat tyypit vaikka palkka ja työnkuva kerrottu.
Mitä siinä pitää lukea sen lisäksi että kerrotaan työn kuvaus, palkka, suorituspaikka ja työn kesto?
Joku vitun idiootti alkoi kerran jänkkäämään että sun pitää mainostaa työpaikkaa. Miksi vitussa pitäs mainostaa ja mä ymmärrän että silloin jos tarvitaan jotain erityisosaajaa tai korkeammalle johtoportaaseen niin toki mutta jos on se alimman tason suorittaja niin haenko sellaista jostian linkedinistä?
No kyllähän tuosta viestistä paistoi sellainen hälläväliäasenne perus duunareita kohtaan, mikäli ”mainostaminen” viittaa työn ja työpaikan positiivisista aspekteista kertomiseen. Vaikkei olisikaan mikään suuri johtaja, niin varmasti sitä silti haluaa tuntea olevansa kunnioitettu ja arvostettu.Ei jaksanut pidättää pidempään hengitystä.
Nyt jäi kyllä häiritsemään, miten tuo minun ihmettely mitä teen väärin työpaikkailmoituksessa laukaisi tuollaisen reaktion?
Voisiko joku selittää minulle kun osku ei osaa itse?
Tarkoitus oli kuvata selkeästi minkä tasoiseen työhön haetaan, eli sellaiseen johon periaatteessa lähes kaikki normaalit ihmiset kykenee eikä ole mitään erityisiä vaatimuksia.No kyllähän tuosta viestistä paistoi sellainen hälläväliäasenne perus duunareita kohtaan, mikäli ”mainostaminen” viittaa työn ja työpaikan positiivisista aspekteista kertomiseen. Vaikkei olisikaan mikään suuri johtaja, niin varmasti sitä silti haluaa tuntea olevansa kunnioitettu ja arvostettu.
En näistä hommista ymmärrä sen enempää, mutta nuo duunarihommathan ovat aikalailla samoja joka paikassa ja siten varmaan heille helppo vaihtaa työtä. Eli ihan eettisten syiden lisäksi varmaan fiksua tarjota mahdollisimman hyvä duunipaikka, jos haluat pitää kovimmat tekijät itselläsi.
Voithan sä kuvailla työtä realistisesti ja silti antaa positiivisen kuvan työyhteisöstä ja työnantajasta. Kai tässä oli tulkittu niin, että jos et kerro firmasta mitään, mikä saisi hakijan kiinnostumaan juuri tästä firmasta, aliarvioit työnhakijaa. Vähän kun laittaisin deitti-ilmoon pelkät kriteerit, mutten kertoisi itsestäni mitään. Onko teillä esimerkiksi hyvä ryhmähenki? Vedentäänkö kerran vuodessä häppää firman piikkiin? Tälläisistä asioista voisit varmaan kertoa tavalla tai toisella, niin hakijallekkin jää sitten hyvä kuva lafkasta.Tarkoitus oli kuvata selkeästi minkä tasoiseen työhön haetaan, eli sellaiseen johon periaatteessa lähes kaikki normaalit ihmiset kykenee eikä ole mitään erityisiä vaatimuksia.
Ainahan sitä ilmoitetaan että on suorittaja taso, keskijohto, ylin johto ja kaikkea siltä väliltä kuvaamaan työn vaatimustasoa eikä sillä ole mitään tekemistä sen työn arvostamisen kanssa suoraan?
Siis tottakai työstä on kuvaus mitä se sisältää ja mitkä taidot voisi olla plussaa ja kaikki nämä perusasiat mutta minusta työpaikkailmoitukseen kuuluu ne ja sitten kaikki muu on vain plussaa siihen päälle.Voithan sä kuvailla työtä realistisesti ja silti antaa positiivisen kuvan työyhteisöstä ja työnantajasta. Kai tässä oli tulkittu niin, että jos et kerro firmasta mitään, mikä saisi hakijan kiinnostumaan juuri tästä firmasta, aliarvioit työnhakijaa. Vähän kun laittaisin deitti-ilmoon pelkät kriteerit, mutten kertoisi itsestäni mitään. Onko teillä esimerkiksi hyvä ryhmähenki? Vedentäänkö kerran vuodessä häppää firman piikkiin? Tälläisistä asioista voisit varmaan kertoa tavalla tai toisella, niin hakijallekkin jää sitten hyvä kuva lafkasta.
Tätä mie en duunarina oo koskaan ymmärtäny. Jos mie oon mielelläni tulossa lapioimaan paskaa kympillä tunti, niin mitä väliä sillä työnantajalle on, vaikka oisinki lukenu aiemmin itteni insinööriksi ja lääkäriksi?toiset on aivan liian kokeneita ja koulutettuja hommaan.
Koska todennäköisesti on vain hetken kunnes saa parempaa työtä ja esim. rakennusalla pitää maksaa mestarin palkka vaikka paikka olisi vain rakennusapumiehen paikka jos tyyppi on mestari.Tätä mie en duunarina oo koskaan ymmärtäny. Jos mie oon mielelläni tulossa lapioimaan paskaa kympillä tunti, niin mitä väliä sillä työnantajalle on, vaikka oisinki lukenu aiemmin itteni insinööriksi ja lääkäriksi?
Niin, yleensä nämä lukeneet henkilöt hakevat koko ajan parempaa paikkaa, joten nämä henkilöt ei montaa päivää sitä paskaa lapioi ja työnantaja joutuu taas rekrytoimaan uusia työntekijöitä ja se maksaa rahaa ja siihen palaa aikaa. Kouluttamaton henkilö lapioi sitä paskaa kauemmin.Tätä mie en duunarina oo koskaan ymmärtäny. Jos mie oon mielelläni tulossa lapioimaan paskaa kympillä tunti, niin mitä väliä sillä työnantajalle on, vaikka oisinki lukenu aiemmin itteni insinööriksi ja lääkäriksi?