Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kun teknisesti ottaen ainoa motiivi käydä on ulkonäkö ja lähinnä oman terveyden ylläpito.
Kysymys oli miehille mutta olen tällainen rebel niin kommentoin, että mitä vikaa on terveyden ylläpidossa? Jos ei ole tavoitteita kisata bodylavoilla tai voimanostossa, niin eipä sitä oikeastaan parempaa tavoitetta mielestäni ole kuin oman terveyden ylläpito. Et ole enää nuorimies sinäkään. Tarkoitan, ei tässä meistä enää kukaan ole.
Ja mitä olen itse ymmärtänyt, niin taidat enemmän viihtyä nykyisin siellä kamppailuhommissa? Eihän siinä ole mitään vikaa!

Ihan hyvät motivaation lähteet nuo on. Itsellä ollut jo vuosia ulkonäkö&terveys. Ja enempi vielä painottuu tuohon terveyteen. Se että jaksaako nostaa kilon enemmän kuukauden päästä ei kyllä kiinnosta nykyään ollenkaan.
Sama.

Omat motivaation lähteet on lähinnä, (ja tässä järjestyksessä) että
-pysyn terveenä (jos en liiku, alkaa kroppa kipuilla ja oireilla)
-pystyn syömään mitä haluan ilman, että leviän saunan lauteille kuin jokisen eväät
-siitä tulee joskus hyvä fiilis

Että onko siinä nyt sitten vääriä vai oikeita tavoitteita...

Vitut. Nyt voit @Invisus keskittyä lähinnä syömiseen. Figuja maalatessa arvatenkin hiukoo, eli kebabbia, pitsaa, sipsiä, karamelliä ja jäätelöä. Siitähän se jano tulee, eli kokiksella huuhdot alas.

Ei tartte enää reenailla, kun on jo luvattuna naimishommat ja kaikki.
Invisus voisi ryhtyä myös Tupperwaren lähettilääksi, järjestäisi kippokutsuja keski-ikäisille naishenkilöille.

Vähän taas tökkii arki. No semmosta se on. Ensi viikolla niskoista kiinni, inbody-mittaukseen ja aletaan yrittää pois paikoillaan junnaamisesta. Cashewkana onnistu noin 8/10, katsotaan miten käy kahvinkeitossa. Se on kyllä ollu poikkeuksetta 10/10. Paitsi pari kertaa.

Nyt huomaan et innostavin asia siinä sallillakäymisessä on nähdä tuttuja, tavotteita ei ole, luurit jää reenikassiin. Hyvä kun on samanlaisia vässyköitä siel salilla niin ei häiritte kenenkään reenejäkään paskanjauhanta.

Tuleehan siitä treenistä nyt sentään välillä ees hyvä olo... Mitä jos houkuttelisit ittes takas kamppishommia kokeilemaan, kun niistä saat paljon isommat kiksit :)

Minusta on ihan hassua edes harrastaa jotain sellaista mistä ei oikeasti pidä, olkoon se sali tai mikä tahansa. Minä ainakaan en salilla treenaisi jos se ei olisi minusta myös kivaa! Ehdottomasti siis lajin vaihto jos pahasti tökkii. Eiköhän sitä kuntoa saa ylläpidettyä muissakin lajeissa ja Invisuksen muistan kommentoineen mulle että miksi on tärkeää olla vahva :) Sepä, ei olekaan, jos se ei ole se oma juttu. Kyllä se itsensä hilaaminen sellaisen harrastuksen pariin mihin ei ole motivaatiota on varmaan aika tervanjuontia.

Motivaatiosta: tällä hetkellä tosiaan kun voimatasot on sellaiset, että oikeastaan voiman kasvattaminen ei lisää minkäänlaista lisäsisältöä elämään. Päinvastoin, se lisää suhteessa vain loukkaantumisriskiä, joten sellaista motivaatiota ei oikein ole. Ulkonäön vuoksi treenaaminen on toki motivaattori sekin, mutta ainoa keneen tekee mieli tehdä vaikutusta on oma kumppani, ja siihen tarvitsen +40kg painoa melko rasvattomassa muodossa ja yhteistulokseen 300kg lisää, jotta sillä olisi vaikutusta. Tuollainen ei ole siis motivaattori, sillä se on pitkälti mahdotonta. :LOL:

Ainoa motivaattori on siis terveys, jota on haastava mitata ja täten hieman tylsä, vaikkakin todella tärkeä. Olen tällä hetkellä todella terve niin labroissa kuin muissa mittauksissa, kuten verenpaine. Se on itselle siis todella merkittävä tekijä, mutta arvatenkin vähän mälsä yksinään. Herkästi jää menemättä salille kun se ei sinällään anna mitään lisäarvoa, vain ylläpitää.

49948917_10213853788235468_572109383496892416_n.jpg

Muhun on ilmeisen haastavaa tehdä vaikutus näemmä :LOL:

Mutta miks ihmeessä et kokeilis hetken aikaa vaikka kamppistreenejä kahdesti viikossa eikä mitään muuta saleiluja tai muuta siihen päälle? Olis hauskaa, pysyis kunnossa eikä menis ees kaikki vapaa-aika. Ei kaiken tarvitse aina olla kaikki tai ei mitään, pikkasen hauskaa ja hyvää oloa on mun mielestä parempi kuin itseinhomasennus ja täystekemättömyys, jos ja kun ei jaksakaan vetää viisiä treenejä viikossa täysiä.

Ei nyt tiedä alkasko itkee vai nauraa.
Varasin viikolla uudesta yhtiöstä saunavuoron ja sieltä ilmoitettiin että ok, mee vaan lauantaina.
Vuoro on 16-17 ja menin äsken niin eikös siellä ollut jotkut urpot saunassa ja huusin ovelta että oletteko ihan oikeella vuorolla jolloin ukkeli alkoi inttää että on ja piti tulla katsomaan oikein vuorolistaa jolloin alkoi vinkuna että he voi saunoa kun siihen ei ole merkattu ketään....
Siinä vaiheessa meinasi käpy kärähtää kun sano että voithan sä tulla mukaan! Tais olla eukko mukana ja jos ois ollut n.50 vuotta nuorempaa ikäluokkaa niin ehkä oiskin voinut olla jonkin kauniin tapahtuman alku mutta sanoin että käyn omalla vuorolla ihan itekseen.
Tuumasin että tulen 10 minuutin päästä takas ja olette häipyneet niin alkoi vielä inttää ettei he ehdi siinä ajassa saunomaan, huus vielä perään että älä uhoomaan ja paiskas oven kiinni :ROFLMAO:
Ai vittu mua nolottas niin paljon että olisin hiljaa ja häipyisin samantien...
E: kohtalon ivaa, oli ihan täysin saman näköinen käpy kuin tuossa hieman aiemmin minun postaamassa kuvassa :LOL:

Ihmisille on mukava väittää vastaan, jos hän on varmasti väärässä ja jokaisen väitteen voi kumota jollain faktalla. Kuten tais tuokin tilanne olla. Paha siinä on alkaa väittään vastaan, jos ei kerran ole oma vuoro, niin ei se silloin ole. :D

Omat motivaation lähteet on lähinnä, (ja tässä järjestyksessä) että
-pysyn terveenä (jos en liiku, alkaa kroppa kipuilla ja oireilla)
-pystyn syömään mitä haluan ilman, että leviän saunan lauteille kuin jokisen eväät
-siitä tulee joskus hyvä fiilis
Juuri näin se menee itselläkin.

- Muutaman viikon tauko itsellä salilla käynnistä laittaa selän jumiin, jolloin on pakko päästä tekeen esim leukoja.
- Yksi aiempi motivaationi osittain huumorilla toki oli juuri se, että saa syödä eikä lihoa aivan mätisäkiksi. Nyt se taitaa olla jo entistä enemmän totta. Pakko urheilla, jotta ei lihoa aivan valtavaksi.
- Hyvä fiilis tulee itsellä suurimmasta osasta reenejä. Joskus reeni kylläkin menee aika jutteluksi jollekin salitutulle, mutta mukava se silti oli pistäytyä.

Tänään luistelua rapiat 6 km ja ai jumalaare teki hyvää nähdä aurinkoa. Ei todellakaan olisi saanut samaa fiilistä salilla rehkimisestä.

Kato ettei ole ketään tulossa/menossa sun vuorolla :)
(tiedetään, nää on näitä ihmisvarastojen ongelmia)
Itsellänihän tuo ongelma on ratkaistu sillä, että edellinen pj omatoimisesti muurasi oven umpeen viereiseen yhtiöön jossa sauna on. Oli kai alkanut vähän jokin viereisen yhtiön hommissa tökkiä. Sen jälkeen saunominen oli sillä selvä.

Ei kaiken tarvitse aina olla kaikki tai ei mitään, pikkasen hauskaa ja hyvää oloa on mun mielestä parempi kuin itseinhomasennus ja täystekemättömyys, jos ja kun ei jaksakaan vetää viisiä treenejä viikossa täysiä.
(y) Kaikesta ei tarvitse tehdä suorittamista.
Toki myönnän, että itsekin olen sortunut siihen. Jossain vaiheessa alkoi vetää hieman päätä jumiin, kun samaan aikaan oli tulosvastuullinen työ, yliopisto-opinnot vapaa-ajalla, koiran tavoitteellinen treenaus (treenit yli kahden tunnin ajomatkan päässä + muu treenaus) ja lisäksi vielä tavoitteena käydä salilla 4 kertaa viikossa.
Jossain välissä myös parisuhde. :woot:
Nyt on jo sen verran järkeä, että tuota kirjoittaessakin tekisi mieli läpsiä astetta nuorempaa itseä poskille, että voi nyt perkele! Näistä pakollinen suorituskohde oli vain työ, koska se mahdollisti toimeentulon.

Onneksi olen tullut järkiini. Edelleen suoritan tulosvastuullista työtä, treenaan tavoitteellisesti koirien kanssa (edit. vaihdoin lajia sellaiseen, mitä voi harrastaa kotipaikkakunnalla) ja on yksi muukin tavoitteellinen projekti. Ja siinä ne onkin.
Jostain syystä on kyllä edelleen parisuhde. En tiedä miten selviytyy, kun olen enemmän maisemissa nykyisin. :ROFLMAO: (tai ehkä ihan ookoo, koska nykymoodissa menty kohta jo vuosi. ehkä.)

Viimeksi muokattu:
kun ei jaksakaan vetää viisiä treenejä viikossa täysiä.

(y) Kaikesta ei tarvitse tehdä suorittamista.
Siis kyse kun ei todellakaan ole siitä, että pitäisi saada kaikki tai ei mitään, vaan siitä kuinka on tullut kaiken liikunnan kanssa ihan totaalinen blokki. Siinä ei auta viisastelut taikka kauniit saivartelut. Harmittaa itseäni vimmatusti koska aina on tullut liikuttua tavalla tai toisella, ja nyt on ensimmäinen kerta kun ei ihan oikeasti tee mieli liikkua mitenkään.

Mutta hahmottelin tässä hetken jonkinlaista sotasuunnitelmaa ja lähden todennäköisesti sitä suunnitelmaa kohden. Motivaatio noin muutenkin on aika fluktuoivaa sorttia. :coffee:

Jaksoin käydä juoksemassa, olen ylpeä itestäni! Saattaa jäädä salit nyt vähemmälle ja enemmän lenkkiä ja ehkä sitä hiihtoakin, kun kerta eilisen jälkeen vielä juoksukuntoinen olin :LOL:
Tällä taktiikalla vois saada sitä painoakin tippumaan.
Salilla mulla on jonkin asteinen vitutus päällä, koska voimatreeni ois kivaa, mutta kun ei paikat tykkää. Ja pää ei tykkää, kun joutuu olemattomilla painoilla tekemään. Sitten iskee ärsytys päälle, ku on heikko, lihaton ja pallero :LOL:

Back
Ylös Bottom