Tässä konkretisoituu juuri se mistä kirjoitin, riippuu näkökulmasta ja tavoitteista. FB voi toki olla ennen kaikkea juurikin "ajankäytön media." Mutta se (tai jokin muu somealusta) voi olla myös paikka sosiaaliseen oppimiseen tai vaikkapa yrityksen markkinointiin ja kohderyhmän sitouttamiseen. Harvalla yrityksellä ei tänä päivänä ole sometilejä ja yritykset eivät taatusti käytä sitä ajantuhlaamiseen eivätkä varsinkaan, jos se some ei generoisi myyntiä.@Fea minä käytän yliopistoa oppimiseen ja inspiroitumiseen. Jos facebookin aukaisee, niin liian helposti menee aikaa vaan siihen, että alkaa läräämään uutisvirtaa. Ratkaisu: ei aukaise koko sovellusta, niin ei tule lärättyä myöskään uutisvirtaa.
Ja FB voi toki olla esimerkiksi myös uutismedia riippuen siitä mitä sivuja seuraa.
Itse en juurikaan selaile uutisvirtaa kolmea ensimmäistä postausta pidemmälle, paitsi silloin kun siinä on ensimmäisenä retkeilykuvia tietyistä ryhmistä.
Olisi kyllä hankala hakea omaan luonnossa liikkumiseen inspiraatiota yo:lta. Ei varmaan olisi edes sopivaa avoimen kurssia.
Pointtini siis: Käyttötapoja on monia. Jos ei itse ole löytänyt hyödyllistä tapaa se ei tarkoita, että ko. aktiviteetti olisi yleisesti ottaen ajanhukkaa. Vaikka sinulle olisikin.

Hyiyök.