Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Töissä jonkin matkaa hankalampaa, kun joko maili tai pikaviestin kilkattaa koko ajan ja asiat ovat välistä sellaisia, ettei voi oikein jättää huomiotta. Pitäs pitää enemmän etäpäiviä. Se rauhoittaa sentään jonkin verran omaa tekemistä.
Kohta mä ajan Poriin, haen seikon köntsän ranteesta ja paukutan sen tuhannen vitun päreiksi ja annan vaihdossa rahaa. Kirjaudun nyt vittuun täältä.
Vuoden 2018 ehdottomasti tärkein tavoite: saada 60k seuraajaa mun Insta-tilille vuoden loppuun mennessä. Siinä ja siinä meneekö rikki, 59.585 tällä hetkellä![]()
Ensi vuoden tavoite tehdä bisnestä tällä 
Hieno homma! Itse vasta aloittanut somen käytön bisnesksen luonnin näkökulmasta, eli ihan alkutaipaleella!
peppu polvet varpaat...Huomenna kädet olkapäät!
Riippuu mihin sitä käyttää. Itse käytän facebookkia nykyisin lähinnä oppimiseen ja inspiroitumiseen.Meneehän jonkun facebookinkin kanssa ihan älyttömästi aikaa täysin hukkaan. Ei mitään järkeä
Ihan samat systeemit mulla!Eikä ole hankalaa. Itsellä mailit tulee puhelimeen ainoastaan sovelluksen avatessa ja avaan sen vain tarpeeseen. Pyhitän tunnin joka aamu sähköpostin lukemiseen. Siirrän turhat arkistoon ja ne jotka tarvii actionin tai vastaamisen, jätän inboxiin. Sitten joko vastaan heti, tai kirjotan post it lapulle to do listan kyseiselle päivälle. Jos ei ole kiireinen asia, jätän vaan inboxiin. Arkistoin sitten sitä mukaa kun on tehty. Jos inboxissa ei viestiä, ei mitään taskia. Oonkin tehnyt selväksi, että turha odottaa sähköpostiin vastaamista heti. Jos on kiireellinen asia niin sitten soitto. Skype on aina do not disturb jos en halua yhteydenottoja, jos olen valmis chattaamaan niin sitten vihreänä.
maanantairevisio
Riippuu mihin sitä käyttää. Itse käytän facebookkia nykyisin lähinnä oppimiseen ja inspiroitumiseen.
Meneehän salilla käyminenkin ihan hukkaan, jos siellä käy vain pyörimässä ja sivelemässä painoja. Monen asian hyödyllisyys/hyödyttömyys riippuu ihan omasta lähestymistavasta ja tavoitteista.
Edit. Lisään tuohon "ajan hukkaan" ja näkökulmaan ja tavoitteisiin myös "töissä käymisen" ja "töiden tekemisen." Minun tavoitteenani on tehdä työni ja lähteä pois. Jos menen työpaikalle, minä en halua käyttää aikaani jonninjoutavuuksiin vaan tehdä päivän asiat ja lähteä omiin juttuihin. Toki tehokuuteen motivoi se ettei ole työaikaa, on vain tavoitteet. Numeeristen tavoitteiden lisäksi henkilökohtaisissa tavoitteissa on tehdä mahd. vähän töitä. Usein huomaankin, että saan päivän aikana enemmän aikaan kuin jotkut useamman päivän aikana.
Ihan samat systeemit mulla!
Lisäksi olen minimoinut kaikki piippaukset muutenkin: Puhelin on suurimman osan ajasta äänettömällä ja menee joka päivä klo 17.00 "älä häiritse" -tilaan joka tapauksessa. Ainoa sovellus joka piippaa, on whatsapp ja sekin vain, jos äänet ovat päällä.
Suurimman osan aikaa minua ei tavoita.
Minä en kyllä viitsi ruveta käyttämään tuntia päivässä pelkkään mailin kanssa neppailuun. Teen senkin ajan mieluummin oikeita hommia, joita pitää saada eteenpäin. Saahan mailit ja pikaviestimet sellaisille asetuksille, ettei tule mitään pop uppeja eikä chatit vilkuta, mutta kun hommien luonne on tosiaan sellaista, että tietyt asiat pitää hoitaa käytännössä heti, niin ei voi oikein vetästä itseään tavoittamattomiin.Eikä ole hankalaa. Itsellä mailit tulee puhelimeen ainoastaan sovelluksen avatessa ja avaan sen vain tarpeeseen. Pyhitän tunnin joka aamu sähköpostin lukemiseen. Siirrän turhat arkistoon ja ne jotka tarvii actionin tai vastaamisen, jätän inboxiin. Sitten joko vastaan heti, tai kirjotan post it lapulle to do listan kyseiselle päivälle. Jos ei ole kiireinen asia, jätän vaan inboxiin. Arkistoin sitten sitä mukaa kun on tehty. Jos inboxissa ei viestiä, ei mitään taskia. Oonkin tehnyt selväksi, että turha odottaa sähköpostiin vastaamista heti. Jos on kiireellinen asia niin sitten soitto. Skype on aina do not disturb jos en halua yhteydenottoja, jos olen valmis chattaamaan niin sitten vihreänä.
Että vituttaa ne joiden tarvii vastata sähköpostiin heti. Ei se ole mikään live-chat. Yhdessä paltsussa mun vieressä istu suunnittelupäällikkö. Läppäri auki ja koko ajan naputti jotain sähköpostia. Kun napsahti posti niin heti naputtaa vastaus. Eikä ehtinyt seurata paltsua yhtään. Jos minä olisin asiakas tai projektin vetäjä, käskisin vittuun. Siinä mielessä komppaan b-fitnesiä (jos hän tätä tarkoitti), että jengi on ihan vitun sekasin näine kaikkine medioineen ettei pysty focusoimaan mihinkään. Töissä varsinkin.
Itselle on sähköpostit iso osa työtä joten ei tuo tunti ole edes paljoa siihen.Minä en kyllä viitsi ruveta käyttämään tuntia päivässä pelkkään mailin kanssa neppailuun. Teen senkin ajan mieluummin oikeita hommia, joita pitää saada eteenpäin. Saahan mailit ja pikaviestimet sellaisille asetuksille, ettei tule mitään pop uppeja eikä chatit vilkuta, mutta kun hommien luonne on tosiaan sellaista, että tietyt asiat pitää hoitaa käytännössä heti, niin ei voi oikein vetästä itseään tavoittamattomiin.
Kaiken maailman sisäiset palaverithan ovat kanssa yksi syöpä. Teen itse takuuvarmasti töitä, jos on jotain yleishuuhaata. Asiakaspalaverit tietenkin keskittyen.
Mutta siis näkisin, että yksittäisen työntekijän mahdollisuudet vaikuttaa näihin tiettyihin juttuihin ovat vähän rajatut, jos työskentelykulttuurissa ja töiden organisoimisessa ei ole otettu huomioon sitä, että ihmisten pitäisi saada oikeasti keskittyä töihinsä.
Itselle se ei ole ensisijainen työkalu asiakaskeissien hoitamisessa, vaan asiakaskeissit pyörivät ihan oman järjestelmänsä kautta, joka toki lähettelee notifikaatiot sähköpostiin, kun joku nakki on napsahtanut. Toki sähköpostia tai puhelinta käytetään suoraankin asiakkaiden kanssa ja silloin niihin käytetään juuri sen verran aikaa, kun kyseisen homman hoitaminen vaatii, mutta pääsääntöisesti isoin kuorma tulee sisäisestä viestityksestä. Sisäinen kuormitus taas kasvaa siitä, että tietyissä hommissa on vähän alimiehitystä eikä riittävän laajasti osaamista, jolloin tietyt asiat kasaantuvat aina samojen ihmisten niskaan jne.Itselle on sähköpostit iso osa työtä joten ei tuo tunti ole edes paljoa siihen
Mulla on onneksi niin pieni firma ettei sisäistä liikennettä ole jos ei ala itekseen jutteleeItselle se ei ole ensisijainen työkalu asiakaskeissien hoitamisessa, vaan asiakaskeissit pyörivät ihan oman järjestelmänsä kautta, joka toki lähettelee notifikaatiot sähköpostiin, kun joku nakki on napsahtanut. Toki sähköpostia tai puhelinta käytetään suoraankin asiakkaiden kanssa ja silloin niihin käytetään juuri sen verran aikaa, kun kyseisen homman hoitaminen vaatii, mutta pääsääntöisesti isoin kuorma tulee sisäisestä viestityksestä. Sisäinen kuormitus taas kasvaa siitä, että tietyissä hommissa on vähän alimiehitystä eikä riittävän laajasti osaamista, jolloin tietyt asiat kasaantuvat aina samojen ihmisten niskaan jne.
Asiasta kukkaseen, ärsyttääkö teitä jos kerrostalossa ylemmissä kerroksissa kustaan täysiä pönttöön niin että se lorina kuuluu ympäri taloa? Ei minua varsinaisesti häiritse mutta ajatteleekohan ne ihmiset että se kuuluu ympäriinsä?
Joo. Toki itsekin pystyy vaikuttamaan siihen, miten vastailee pikaviestimiin ja mailiin. Jos oon tekemässä jotain keskittymistä vaativaa, niin pyrin jättämään huomiotta chatit ja mailit, kunnes käsillä oleva asia on hoidettu, mutta vähän sillä silmällä niitä joutuu katsomaan, että kuinka kriittisestä asiasta on kyse.Olen ihan tarkoitushakuisesti suunnannut yhteydenotot/pidot meilien suuntaan koska se antaa vapauden vastata niihin lähes milloin itse huvittaa niin kiireisenä aikana voi tehdä niitä "oikeita töitä" työaikaan ja aikaisin aamulla ja illalla/viikonloppuisin hoitaa meiliosaston kuntoon.