Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

vaahterasiirappi saksanpähkinä.

Voi hyvät hyssykät! Täytyy ostaa vkonlopuksi. Silloin on lupa herkutella kun on synttärivkonloppu.
Vkonloppuun kuuluu myös sushiöverit ja kaikki mitä jaksan leipoa! Nams.

Kiva, että on pakkolepoa salilta maanantaihin asti tän vitunmoisen flunssan takia.

Paahtoleipä, snapsit ja vitun ärsyttävät yhteislaulut liittyy..
Tälle vuodelle tulee varmaan vierasta tavaraa sormeiltua nolla kertaa. Ei ole ehtinyt pyynnille.

En muuten ole ikinä ollut moisissa kek kereissä. Onely himassa väkertänyt, kynsisakisilla, niillä kun se on helpompaa.

Noita yhteislauluja en ymmärrä. Helvatun vaivaannuttavaa, varsinkin kun on torstai.

Tälle vuodelle tulee varmaan vierasta tavaraa sormeiltua nolla kertaa. Ei ole ehtinyt pyynnille.

En muuten ole ikinä ollut moisissa kek kereissä. Onely himassa väkertänyt, kynsisakisilla, niillä kun se on helpompaa.

Noita yhteislauluja en ymmärrä. Helvatun vaivaannuttavaa, varsinkin kun on torstai.
Ei niitä selvinpäin jaksa.

Tässä muuten käy niin, etten pysty pidättelemään itseäni vaan mun on pakko pyrkiä mukaan kilpailuun siitä unelmakämpästä. Olisin odottanut että mies toppuuttelisi mua, mutta sen kommentti asiaan oli "otetaan se!". Arrr! Mun täytyy olla hullu ja idiootti!
Tää viimeisin riippuu siitä, kuinka tiukalle talous on laskettu, jos lainaa oiskin se 45k enemmän. Laina-aikaahan voi varmasti jossain pankissa pidentää (jos ei ole jo tapissa 35v tai mitä ne nyt antaa). Tämä tosin olettaen että mieskin on alle 40. Toiset kun laskee rajat sen mukaan, että 7% korolla voi silti aäästää 2k kuussa, eikä tästä tingi, toiset taas että on rahaa hernesoppaan, jos korot nousee 2%.

Tää viimeisin riippuu siitä, kuinka tiukalle talous on laskettu, jos lainaa oiskin se 45k enemmän. Laina-aikaahan voi varmasti jossain pankissa pidentää (jos ei ole jo tapissa 35v tai mitä ne nyt antaa). Tämä tosin olettaen että mieskin on alle 40. Toiset kun laskee rajat sen mukaan, että 7% korolla voi silti aäästää 2k kuussa, eikä tästä tingi, toiset taas että on rahaa hernesoppaan, jos korot nousee 2%.
Laskin että jos kokonaiskorko olisikin 6% ja lainaa tämä täysi määrä järjellä, niin asumiskustannukset (vastike, lyhennys, sähkö, vesi ym) meillä nousisivat yhteensä hiukan yli 2000 euroon ja me sen juuri ja juuri kestäisimme olettaen, ettei kumpikaan olisi työtön. Mähän itse olen maksanut menneisyydessä yksin 1000 euron asumiskustannuksia aivan paskoilla tuloilla useamman vuoden ja hengissä ja velkaantumatta säilyin silti, joten penninvenytys on tuttua. Nykyään vaan on tullut totuttua parempaan elintasoon ja siihen, että pystyy säästämäänkin reiluja summia, joten kaikki muutos kammottaa.

Korot sais nousta kohti kattoa.
1503651652813760.gif

Back
Ylös Bottom