Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

89EC2228-CCFD-44F9-A54D-3563DC7FF377.webp

Käyrät lähtevät halvalla :ROFLMAO:

En mäkään yli yhdeksään nuku. Mutta iso ero on herätä esim. 8:30 kuin 6:30 :eek:

Viimeksi muokattu:
katso liitettä 149572
Käyrät lähtevät halvalla :ROFLMAO:

En mäkään yli yhdeksään nuku. Mutta iso ero on herätä esim. 8:30 kuin 6:30 :eek:

Kyllä en minä pystyisi aamu-unisena 3-vuoroduunarina olemaan, että aamuvuorot alkaa 5:30. Heräät siis 4:30 syömään ettei laihdu holtittomasti kun kuluttava työ. Oksettava olo koko päivän ja iltapäivä/ilta koomassa sitten. No en kyllä olekaan jatkamassa ja ei enää ikinä tuota edes pakon edessä. Aiemmin tehnyt pätkiä, kun ei parempia vaihtoehtoja ole ollut. 2 vuotta joskus, mutta tällä kertaa lopetan 4 kuukauteen oman hyvinvoinnin ja terveyden takia. Uniongelmat kun muutenkin 24/7 kun ei ole sitä sorttia joka voi millon hyvänsä siirtää vuorokausirytmia laidasta laitaan. Menee lihakset, voimat ja terveys. Ja sitten kaikki muukin. Alkoholisoitumiseen tuo johtaisi. Vaikka olen liki absolutisti muuten.

Mä kestän niin huonosti pientäkin unenpuutetta ja kärsin väsymyksestä muutenkin ihan liikaa (syy, miksi niissä ferritiinikokeissa olinkin), joten nyt lomalla en viitsi ihan väen vängällä herätä liian aikaisin. Koitan kuitenkin jonkun rotin pitää hommassa, eli sallin itseni nukkua noin 2 h pidempään, kuin työaamuisin. Muutenkin nyt nukun järjestäen tunnin enemmän kuin ollessani töissä. Mutta tuo 2 h on vielä sellainen, että siitä on paljon helpompi siirtyä takaisin normirytmiin kuin jos ero olisi tuplat tai triplat, mikä sekään ei taida olla tavatonta joillekin.

Ferritiinistä puheenollen, lääkärin mielestä kaikki ok koska viitearvojen sisällä ollaan, ei onneksi asettunut poikkiteloin kun ehdotin että josko syön rautaa ja uusi kontrolli 3 kk päähän vaikka.

E. Ei helevetti kun joku tekeekin äänekästä remppaa yläkerrassa. On meinaan desibelit niin korkealla meidänkin kämpässä nyt että taidan kohta lähteä evakkoon.

Ferritiinistä puheenollen, lääkärin mielestä kaikki ok koska viitearvojen sisällä ollaan, ei onneksi asettunut poikkiteloin kun ehdotin että josko syön rautaa ja uusi kontrolli 3 kk päähän vaikka.

.

Mulla oli joskus hemoglobiini 133 kun verikokeissa kävin, ei niistä arvoista kukaan kyllä puheeksi ottanut mutta ostin sitten omatoimisesti rautatabletteja ja otin 2 vko kuurin ja viimeisimin mitattu hemoglobiini oli 143, oireetkin helpotti tuona kuurin aikana.

Tämä muuten yksi iso etu omakotitalossa!
Nojaa, tällaista kovaäänistä remppaa yläkerrassa ei ole täällä aiemmin ole ollut, joten en vielä sitä vaihtaisi niihin töihin, mitä omakotitalossa joutuu tekemään enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

Nyt muuten luulen, että lopettivat poraamisen vihdoin. En tiedä mitä ihmeen kryptoniittia siellä jyrsittiin katuporalla mutta oli kyllä kova ääni.

Yö ylimäärästä työtä illan perään, unta vajaa 3h ja kämppä siivottu, ruoka tehty ym. askareet ennen iltavuoroa. Miten sitä onkin aina energiaa noin yökeikan päälle?

Nojaa, tällaista kovaäänistä remppaa yläkerrassa ei ole täällä aiemmin ole ollut, joten en vielä sitä vaihtaisi niihin töihin, mitä omakotitalossa joutuu tekemään enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
Aika helpolla pääsee omakotitalossakin.

Kai se talostakin riippuu, miten helpolla pääsee. Itseä ei kamalasti nappaa ne vähätkään hommat ja miestä ehdottomasti eivät nappaa, joten meille tulee korkeintaan rivitalo.

vaikeinta työssäkäymisessä mulle on aina ylipäätään ollut kelloon herääminen

näinnon

luonnollinen heräämisaikani on siino 10-11 pintaan, jos panen ennen puolta yörä maata

tänään nousin klo 13

e. nukun myös lomalla aivan niin ku huvittaa, koska: se on helppo keino irtautua normaaleista arkirutiineista

Mulla oli joskus hemoglobiini 133 kun verikokeissa kävin, ei niistä arvoista kukaan kyllä puheeksi ottanut mutta ostin sitten omatoimisesti rautatabletteja ja otin 2 vko kuurin ja viimeisimin mitattu hemoglobiini oli 143, oireetkin helpotti tuona kuurin aikana.

Otin joskus huvikseni hb:n viikon välein. Nousi viikossa melkein 20 pykälää. En ottanut mitään lisiä, enkä huomannut olossa mitään muutosta.

Kuka on niin masokisti että haluaa herätä kelloon lomalla samaan aikaan kuin arkena :woot:
E. Saatanan kissa muuten herättää cooleja mielikuvia :sneaky:
Minä! Muuten nukkuisin joka päivä yli puoleen päivään.
Teen lomalla myös sen verran töitä, että pitää laittaa vekkari soimaan.

Monelta soi kello lomalla?
7.30- 8.30 välillä. Tavoitteena on nousta viimeistään klo 9. Kerkiää nukkumaan ihan tarpeeksi ja silti on vielä koko päivä aikaa.

Jos menen iltavuoroon niin kerkiää myös tehdä jotain muutakin kuin nukkua.
Aamuvuoroon mennessä 05.50.

Back
Ylös Bottom