Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siltä kantilta esim. juoksu on muuten sekä absoluuttiasteikolla että varsinkin ajankäytön hyötysuhteeltaan oleellisesti salia parempi vaihtoehto.
Ei ole, olen testannut joskus nuorena. Parasta on treenata lihaksia, koska sillä on parempi vaikutus hormonitoimintaan kuin stressitasoja nostavalla juoksulla ja yhtään kun on lihaksia, kulutus on isompi jatkuvasti joten voi syödä vapaammin ja pitääkin syödä tarpeeksi, jotta lihakset eivät katoa. Sali on eittämättä paras - ja siellä on lapsiparkki.
JA: juoksemalla ei saa ylävartaloon muotoja eikä oikein muuallekaan.

Ongelmana ei varsinaisesti ole se, etten tietäisi mitä tehdä vapaa-ajalla... ja teenkin, kunhan pääsen viiskymppiseksi (y)

Osaisipa itsekin ajatella yhtä positiivisesti, kun oma tähtäin alkaa olla jo siinä, mitä voi tehdä sitten eläkkeellä, ainoana vaihtoehtoisena toivona lottovoitto sitä odotellessa. Vaan vittu ihme on, jos meikäläisen ikäinen pääsee eläkkeelle ennen kuin kasikymppisenä jos vain henki pihisee siihen asti.

@Fea

Kyllä sitä on itse tullut työttömänä oltua ja pitkän pätkän olinkin. Mutta käytinpä aikani hyödyksi, kun opettelin rullalautaileen, opettelin koodaan auttavasti muutamalla eri kielellä, kalastelin ja ravustelin aamut kun muut vielä nukku.

Minusta tuo oli sitä vapautta. Tosin tuona aikana oivalsin sen, että materiaali, eli esim auto ja prätkä pihassa ei luo sitä vapautta. Kyllä se todellinen vapaus on se aika eikä kalliit harrasteet, kuten aiemmin olin ajatellut.

Voisin palata koska vaan työttömäksi, jos ansiosidonnainen juoksisi. Kauhea raha siitä, että ei tarvi tehdä mitään. Ja varallisuuskin karttuu, kun lainaa lyhentelee.

Kyllä se todellinen vapaus on se aika eikä kalliit harrasteet, kuten aiemmin olin ajatellut.
Ehkä jossain kasvukeskuksessa auto ei tuo vapautta mutta muualla auto ja raha tankata sitä on edellytys halpoihinkin harrasteisiin pääsemiselle. :D Tai ruokakauppaan.

Toki olen samaa mieltä siitä ettei materia tuo onnea. En kuitenkaan lähde kieltämään ettenkö nauttisi mahdollisuuksista, joita vapaa-aikani työnantajalle myymisestä saamani korvaus tuo.

Kyllä voi ihmistä väsyttää. Ensin kolme aamuvuoroa putkeen ja nyt yks liian aikaisin herätty aamu ja olo alkaa olla aika hervoton. Lomallakaan ei vältsysti sen paremmin saa nukuttua, mutta ainakaan ei tarvii tehdä mitään kauheen ihmeellistä.

Rakentamassa kehoa.

D0B40718-2987-4697-B606-038268217E7E.webp

Ehkä jossain kasvukeskuksessa auto ei tuo vapautta mutta muualla auto ja raha tankata sitä on edellytys halpoihinkin harrasteisiin pääsemiselle. :D Tai ruokakauppaan.

Toki olen samaa mieltä siitä ettei materia tuo onnea. En kuitenkaan lähde kieltämään ettenkö nauttisi mahdollisuuksista, joita vapaa-aikani työnantajalle myymisestä saamani korvaus tuo.
No juu totta, tuollon ittellä sattu oleen vielä vanha Audin lousku, kun oli mennyt hermo kymppitonnien metallikasaan ja olin downgreidannut auton suhteen. Jotenka autokin itseasiassa oli käytössä. Vaikkakin ajaminen sillä oli kohtuuttoman kallista, mutta käytössä oli ja näin. Kalaan muunmuassa tuli kyllä autoiltua, kun piti moottoria sun muuta raijata.

Tokipa työtä se itsekin tulee tehtyä, niin jää säästöönkin ja voi sitten juuri käyttää sitä rahaa johonkin, kuten matkailuun tai harrastusvälineisiin. Mutta kyllä kulutustottumukset heitti toiseen äärilaitaan, kun oppi kituutteleen. :whistle:

Back
Ylös Bottom