Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt otan toisen.

4DAF9AD3-7986-4ADC-89AA-2AA1FDBFA96A.webp

Pakko sanoa että kaikki ihmiset joiden tiedän juovan viiniä juovat sitä vain sitä koska muka tärkeät ihmiset juo sitä.
Minusta se vain maistuu paskalle enkä siksi juo.

Saanko arvata ette ole viinimiähiä?
Mulla jostain syystä tulee ajoittain hinku maistella viiniä vain todetakseni että onpas maailmassa paskan makuisia juomia :LOL:

Mites mää sanosin tähän. Olen ja en ole. Kyllä hyvä lasillinen viiniä on ihan helvetin hyvää, siitä ei pääse mihinkään. Enemmän pidän viinistä kuin esim viski/konjakki ym väkevistä. Viiniä en kumminkaan osta käytännössä koskaan, koska en tissuttele sitä koko pulloa pois ja iso osa menisi hukkaan, enkä osaa ostaa "hyvää viiniä" ja useinmiten tulee jotain ihan karmeaa kuraa. "Paremmassa" ravintolassa kyllä aina viinit, jos ruokaan suunniteltu paketti on tarjolla. Nyt kun oli tuo viinitila kirjaimellisesti naapurissa, niin kävin ihan mielläni maistelemassa ensin heidän tuotoksiaan ja sitten suosikkiani iltasin ennen eväälle lähtöä lasillisen hörppimässä.

e: suurin osa viineistä, mitä muiden valkkaamina ravintoloissa joutuu lipittämään on ihan karmeeta paskaa. Yleensä hirveän paksua ja tanniinista punaviiniä, hyiyök.

Viimeksi muokattu:
Saanko arvata ette ole viinimiähiä?
Mulla jostain syystä tulee ajoittain hinku maistella viiniä vain todetakseni että onpas maailmassa paskan makuisia juomia :LOL:

Mää en ol' viinimies mutta kyllä ruoan kanssa oikein valittu viini vie kielen mennessään.
Itsellä ei sellaista taitoa ole .

Tossa viime talvena kun kävin nauttimassa sen seitsemän lajia ruokaa niin siinä kattauksessa oli parhaimmat viinit mitä ole ikinä juonut.
Harmi kun niitä ei Suomesta saa vaan ravintoloitsija hakee itselleen niitä paikan päältä omiin tarpeisiin .

Mutta toki Alkossa myydään myös ihan kivoja kyykkyviinejä jota voi vedellä kuiviin ikeniin.

Itse juon mieluiten kuohuviiniä. Sitäkin vain hyvässä seurassa.

Pakko sanoa että kaikki ihmiset joiden tiedän juovan viiniä juovat sitä vain sitä koska muka tärkeät ihmiset juo sitä.
Minusta se vain maistuu paskalle enkä siksi juo.
Ai, no mutta ei kai siinä. Makuasioitahan nää. Itelle ei oo noi valkkarit ilman kuplia auennu koskaan, mutta hyvä punkku tai skumppa menee koska vaan. Enemmän tosin olen olut ja viski-mies.

Itelle ei oo noi valkkarit ilman kuplia auennu koskaan, mutta hyvä punkku tai skumppa menee koska vaan. Enemmän tosin olen olut ja viski-mies.

Minä olen taas todennut että harva punkku maistuu mulle, vaikka osa maistuukin. Mielummin valkkari tai shamppanja.

Viskiä haluaisin oppia ymmärtämään, mutta herkkä sieluni järkkyy siitä alkoholin määrästä, enkä saa niistä juuri mitään irti kun maistan vain alkoholin. Tai siis halusin nuorempana oppia ymmärtämään, nyt ymmärrän ettei minun tarvitse. Kahviakin haluaisin oppia ymmärtämään, mutta sekin on niin järkyttävän kitkerää että ei saatana.

En ole oikeastaan koskaan päässyt punkun makuun. Vallkari maistuu hyvälle ajoittain, olut terassilla ihan huikealta, lonkero sitten kun tarttee jotain rentoa. Viskejä en ole oppinut juomaan vaikka yrittänyt olen.

Mutta väkiviina, ai että. Pari desiä spiritusta iltaan niin johan lähtee. Muistan kerran sammuneeni suorin jaloin, muisti ei mennyt mutta jalat kyllä.

Söin äsken mustaa makkaraa ja keitettyjä kananmunia. Oli niin rujon näköistä sapuskaa, että en edes kuvaa kehdannut ottaa.

Tästä tulikin mieleen, että täytyy kokeilla uppomunia taas joskus. Viime kerta oli...tuskallinen.

Tästä tulikin mieleen, että täytyy kokeilla uppomunia taas joskus. Viime kerta oli...tuskallinen.
Uppomunat on taitolaji(jos syötävistä uppomunista on puhe), jotkut tekee kelmun kanssa "uppomunia" mutta aidoissa maistuu vivahdus etikkaa. Ja kyllä ne aidot onnistuu, kun harjoittelee, mulla tais onnistua tokalla kerralla(pyörre+ tarkka ajoitus)

Juurikin niin: keitinvettä mun sopivasti pyöräyttää ja nakkaa munan sinne niin kyllä tulee hyvää.

Back
Ylös Bottom