Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mut eiks ne merkkihuollot ollut kuitenkin pop :love:

Joihinkin vehkeisiin, on. Joihinkin ei viitsi maksaa yli 10% ajoneuvon arvosta johonki pyyhkimien osiin, kun ne voi vaihtaa itekki..

e: ehkä se voi yllättää, mutta vanhaan golffiin tehtiin aika paljon huoltoja ite, olis varmaan tehty enemmänkin, jos olis tilat. Isäukko oli tollaset 40 vuotta autonkorjaaja ammatiltaan, niin kyllä sitä kaikkea on tehty, kun on ollu pääsy asiallisiin välineisiin. Joku vuosi sitten joulupäivänä tehtiin täys jarruremppa, vaihdettiin rikkoutunut etumaski, plus tietty öljyt, suodattimet jne.

Poshussa kaikki on niin helvatan syvällä piilossa ja kaikki öljyn vaihtoa isommat hommat vaatii auton perän purkamisen, niin siitä maksan merkkihuollolle iloisesti sen mitä pyytävät.

e2: golffi ei tainnut käydä merkkihuollossa kuin jakopään rempassa kerran, muuten itse tai ei merkkikorjaamoilla

Viimeksi muokattu:
En kyllä silti osta logiikkaa, enkä tarkottanut, että ite tarttis tehä. Mikä tahansa mesta, jossa on nosturi ja osaava mekaanikko hoitaa homman kuin homman. Mutta edelleen, samapa se minulle.

En nyt ymmärrä mistä logiikasta on kyse? Siitä että huollatan possun marmoritiskillä ja golffia en?

En nyt ymmärrä mistä logiikasta on kyse? Siitä että huollatan possun marmoritiskillä?
Siitä logiikasta, että edullisesti hankittu auto korjataan halvalla ja kalliilla ostettu auto kalliilla, noin pelkistettynä.

E. Ei ollut tarkoitus aloittaa jauhamista, vaan laittaa näemmä varsin epäonnistunut virtuaalinen silmänisku.

Siitä logiikasta, että edullisesti hankittu auto korjataan halvalla ja kalliilla ostettu auto kalliilla, noin pelkistettynä.

No miten sen muotoilisi, siten että sen voisi ymmärtää?

1. Se antaa tiettyä mielenrauhaa, kun tietää että äijät osaa auton purkaa, huoltaa ja kasata katsomatta youtubesta mistä mikäkin löytyy ja ovat suht neuroottisia että autoon ei tule jälkeäkään.

2. Jos jotain poikkeavaa ilmenee, niin osat löytyy suurimmaksi osaksi hyllystä, eikä tarvi alkaa tilailemaan.

3. Autossa on takuu ja huolloissa löytyneet viat korjataan suurimmalta osalta takuuseen saman tien. Erikoisemmista ongelmista konsultoivat toisiaan ja tehdasta tarvittaessa.

4. Ja jos tuota joskus nyt on myymässä niin sata varmasti jälleenmyyntiarvo on parempi kun huoltokirja on täynnä P leimoja kuin Kinnulan Veljesten leimoja.

e: Golffissa kaikki on "geneerisempää" ja helpommin saavutettavissa, jolloin sitä viitsii rassata itsekkin

No miten sen muotoilisi, siten että sen voisi ymmärtää?

1. Se antaa tiettyä mielenrauhaa, kun tietää että äijät osaa auton purkaa ja kasata katsomatta youtubesta mistä mikäkin löytyy ja ovat suht neuroottisia että autoon ei tule jälkeäkään.

2. Jos jotain poikkeavaa ilmenee, niin osat löytyy suurimmaksi osaksi hyllystä, eikä tarvi alkaa tilailemaan.

3. Autossa on takuu ja huolloissa löytyneet viat korjataan suurimmalta osalta takuuseen saman tien. Erikoisemmista ongelmista konsultoivat toisiaan ja tehdasta tarvittaessa.

4. Ja jos tuota joskus nyt on myymässä niin sata varmasti jälleenmyyntiarvo on parempi kun huoltokirja on täynnä P leimoja kuin Kinnulan Veljesten leimoja.

No sinä olet hyvin ostanut sen ajatuksen, millä merkkihuoltoja myydään. Olen nuorna poikana itse ollut merkkihuollossakin (BMW+Rover) hommissa ja voin ainakin silloisten kokemusten ja alalla olevien tuttujen komppaamana olla vahvasti eri mieltä erityisesti kohdasta 1, ainakin henkilökohtaisella tasolla kohdasta 4 ja siltä osin 3, että tuo ei ole merkkikorjaamon yksinoikeus. Kohdassa 2 voi olla pointtia, mutta sen saman kikkareen saa Kinnulat haettua tarvittaessa marmorilta samaan hintaan kuin sinä. Mutta tosiaan, ei se minulta ole pois, joten voidaan lopettaa.

E. E kä silti edelleen ymmärrä, mitä eroa on halvemman kulkineen kohdalla. Raha on rahaa ja auto liikkuu.

No sinä olet hyvin ostanut sen ajatuksen, millä merkkihuoltoja myydään. Olen nuorna poikana itse ollut merkkihuollossakin (BMW+Rover) hommissa ja voin ainakin silloisten kokemusten ja alalla olevien tuttujen komppaamana olla vahvasti eri mieltä erityisesti kohdasta 1, ainakin henkilökohtaisella tasolla kohdasta 4 ja siltä osin 3, että tuo ei ole merkkikorjaamon yksinoikeus. Kohdassa 2 voi olla pointtia, mutta sen saman kikkareen saa Kinnulat haettua tarvittaessa marmorilta samaan hintaan kuin sinä. Mutta tosiaan, ei se minulta ole pois, joten voidaan lopettaa.

Saa olla erimieltä, ja uskon sen kohdasta yksi, ja kuten mainittu, "geneerisemmän" auton kohdalla ei juosta merkkikorjaamolla. Kohta 4 on hyvin riippuvainen ostajasta, totta.

Kohta 2 on jossain määriin kriittinen maalaiselle, koska jos huollan auton Kinnulan veljeksillä eepeellä ja jonku osan tarve ilmenee, niin matkaa lähimmälle marmorille on 170km.

Mutta joo, ei tarvi ymmärtää. On maailmassa monia rahakaivoja mihin ihmiset syytää rahaa, mitkä minä näen turhana ja typeränä ja muut lähes välttämättömyytenä.

Ai niin, tulihan tuota yksi korjaus tehtyä tuolle possulle itekki..siinä oli toinen tuuletin jumissa, juutuben ohjeilla vähän muoveja pois ja tuuletin käteen ja juminpoisto.

Viimeksi muokattu:
Saa olla erimieltä, ja uskon sen kohdasta yksi, ja kuten mainittu, "geneerisemmän" auton kohdalla ei juosta merkkikorjaamolla. Kohta 4 on hyvin riippuvainen ostajasta, totta.

Kohta 2 on jossain määriin kriittinen maalaiselle, koska jos huollan auton Kinnulan veljeksillä eepeellä ja jonku osan tarve ilmenee, niin matkaa lähimmälle marmorille on 170km.

Mutta joo, ei tarvi ymmärtää. On maailmassa monia rahakaivoja mihin ihmiset syytää rahaa, mitkä minä näen turhana ja typeränä ja muut lähes välttämättömyytenä.

Ai niin, tulihan tuota yksi korjaus tehtyä tuolla possulle itekki..siinä oli toinen tuuletin jumissa, juutuben ohjeilla vähän muoveja pois ja tuuletin käteen ja juminpoisto.
No kyllähän mä rehellisyyden nimissä silti oikeesti arvokkaamman auton kohdalla ton ymmärrän, kunhan louskutan :sneaky:

Mulle ois ihan sama ollut vaikka viikon ois vääntänyt asiasta mutta kun pahimpaan ruuhka-aikaan.
Ite olen pahimman luokan urpo joka kanssa vääntää periaatteen vuoksi pienestäkin asiasta maailman tappiin ja usein kalliisti, itselle :)
Minä myös periaatteen miehiä. Jos on aihetta, niin vängätä saa kanssani.

No kyllähän mä rehellisyyden nimissä silti oikeesti arvokkaamman auton kohdalla ton ymmärrän, kunhan louskutan :sneaky:

Louskutat kumminkin ihan aiheesta.

Jos asuisin vielä vaikka Rovaniemellä niin huoltaisin itse tai veisin jollekin luotetulle huoltajalle, enkä lähtisi ajamaan Tampereelle asti merkkihuollon perässä. Nyt kumminkin marmoritiski on verrattain helposti saavutettavissa muun elämän sivussa, niin se marmorille meno ei ole ongelma ja siitä mielelläni maksan.

Sitten kun hommaan sen Kra...klassikko possun, niin nysvään sitä omassa tallissa. Tosin pitää hommata ensin se talli. :unsure: Sinänsähän tuollaisten mekaanisten vehkeiden nysvääminen on kivaa, enkai minä muuten mikään ortospede olisi, jos en tykkäisi rassata käsilläni rikkinäisestä ehjää.

Back
Ylös Bottom