Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä olen tietävinäni monistakin asioista vaikka ja mitä, mutta oikeasti taidan vaan luulla tietäväni. :)

Tuli peräaukon valkaisusta mieleen, että semmonen ihminen kuka käy maksaan x summan euroja että saa valkeemman peräaukon on mun mielestä jo aika pahasti ulkonäkökeskeinen.
Missä tilanteessa valkaistusta peräaukosta oikein on hyötyä. Jos perspanoja joku miettii, niin ei se nyt ainakaan siitä peräaukon väristä jää yleensä kiinni... :)

Kiusaan teitä vielä kuvalla jälkkäristäni.

vbk.webp

Koirat on parhaita siksi, että niiltä saa suukkoja vaikka on justiin nauttinut vähän itsetehtyä valkosipulimajoa.

Toisinmuotoiltuna tyytyväisenä lipoo huuliani. Heh. :cool:

Ääni MIG:lle täältäkin yleiskäyttöön. Tuohan on niin kiinni siitä missä mennään ja mitä hitsataan, jumalattoman näppäriä nuo matkapuikottimet oli omissa hommissa mutta kyllä se oli hallissa taas kiva migillä tehdä. Aikansa kutakin.

Myös juottaminen on mukava tapa liittää kappaleita toisiinsa se on aina yhtä jännän näköistä kun se tina imeytyy sinne saumaan, mikä kapillaari-ilmiö se nyt mahto ollakkaan.

37cm levyä + 10 ruuvia + vaijeri meni reiteen.

Musta tuntuu, että te tiedätte kaikesta kaiken.
Oli se sitten hitsaamista, munkkien leipomista, ompelua, autojen korjaamista, soittohommia, kaljahommia jne..

Onneksi minä en tiedä mistään mitään niin tasoittaa vähän tätä ketjun ainesta.

En minäkään mistään mitään tajua. Jotain osaan käsilläni tehdä, mutta tiedä.. :cautious:

<pätemisen tarve>
Tiesittekö muuten, että alkoholikin lasketaan ns. makroravinteeksi. </pätemisen tarve>

7kcal/g

Ääni MIG:lle täältäkin yleiskäyttöön. Tuohan on niin kiinni siitä missä mennään ja mitä hitsataan, jumalattoman näppäriä nuo matkapuikottimet oli omissa hommissa mutta kyllä se oli hallissa taas kiva migillä tehdä. Aikansa kutakin.

Tig-hitsaus on kyllä parempi jos hitsataan todella ohutta metallia, mutta vaatii toisaalta polttimen, puikko ja mig ehkä helpompia ja yleisempiä ja parempaa paksumman metallin hitsaukseen. En mä edes tiedä tosin kuka hitsaa ja mitä hitsaa ja täh, kunhan kirjoitin.

Siitäkin on jo vuosia kun olen hitsannut. Enkä oikeastaan tiedä mitään juuri mistään.

än laivatkin hitsataan kasaan ihan vaan isoilla mig-laitteilla, samanlaisia useiden satojen ampeerien virtaa käsittelevät migit on käytössä myös kun hitsataan esim. kaivinkoneiden kauhojen nokkaan ne '"piikit", ne piikit on suurlujuusterästä, hardoxia nimeltään, migit käyttää paksua lankaa ja useita satoja ampeereita virtaa langan syöttönopeus on kovimmillaan melkeen puol metriä sekunnissa, silti nuo piikit kiinnitetään useilla päällekkäisillä palkoilla, piikit on tietysti v-aumaisia. Siinä jotain tietoa isommista migeistä, en tiedä onko niitä vielä hurjempia, mutta laivanrakennuksessa ja suurlujuusteräksien hitsauksessa käytetään nykyisin ihan mig-laitteita.

Back
Ylös Bottom