Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Juu, kotihommiin valovirtapuikko. Sillä pääsee pitkälle ja tarvi kaasuja ja lankoja miettiä. Puikkoja pari pakettia, niin se on siinä.

Riippuu kovasti, mitä siellä kotona hitsailee, mikä on järkevää. Pellihommissa mig on varmaan helpoin opetella, tig tosin IMO parempi, mutta vaatii vähän reeniä.

Asiasta pääsiäiseen, karitsanpaistia syöty, kaverina tein lohkopotut ja minttu-rosmariinikastikkeen. Ei paskempaa.

Hetkonen. Mikäs Kristalliputkilo siellä on? Eihän sitä päivystystä ihan pelkän pitsan voimin jaksa, mutta että samat aineet kun Siltsulla...

Pakkohan klassikkoon on vähän kristallia laittaa. Ei se muuten potki.

e: voi jee, kohta pääsee pistämään ihmiseen lähes koko reiden mittasen levyn

Kyllä jos hitsaamaan ruvetaan niin kaasullahan sitä pitää hitsata, se on komiaa katottavaa, kun vanhat ammattimiehet tekee peltitöitä kaasuhitsauksella.
Sitten sinne ei laiteta mitään pakkelia vaan tinaa, itekkin oon koittanu joskus tinalla tasottaa hitsauskohdan epätasaisuuksia ja ihan hyvin se onnistuu mutta onhan se ihan hirveää näpertämistä ja kaiken pitää mennä mieluiten kerralla oikein sitten se pitää vielä hioa sillä viilalla. Siihen päälle vedetään sitten vaan hiontaväri, pakkelia ei sallita, mutta hiontaväri sallitaan, niin ne pellityöt pitää tehdä...

En ole haaveilija, olen toteuttaja.

pizza.webp

Kyllä joo, osaava kaasuhitsari on pellihommissa varmaan paras vaihtoehto, mutta tosiaan yleiskäyttöön ehdottomasti MIG, jossa lankoja ja kaasuja vaihtelemalla saa aika monipuolista tavaraa yhteen.

Joo, kyllä yleishitsaukseen MIG-kone on ylivoimaisesti paras vaihtoehto, varsinkin kun käyttää jalokaasua hitsauskaasuna, eli argonia, sillon pystyy ihan hyvin hitsaamaan vaikka haponkestävää terästä, jota yleensä hitsataan tigillä, kai. Siitä on aikaa kun mä olen hitsannut. Isäukolla vaan on hitsausvehkeet, niin sitäkin on tullut jonkun verran harjoiteltua.

Näin. Ihan helvettiä se on yrittää puikolla liimata ohutta matskua kun ei osaa. Joko ei pala puikko tai sitten teet vain reikiä :LOL:
Joo ei alle 3mm levyä kyllä mielellään edes yritä hitsata puikolla, toisaalta taas joku 8mm tavara laatupuikoilla osaavan hitsarin käsissä tuottaa varsin oivallista hitsaussaumaa.

Musta tuntuu, että te tiedätte kaikesta kaiken.
Oli se sitten hitsaamista, munkkien leipomista, ompelua, autojen korjaamista, soittohommia, kaljahommia jne..

Onneksi minä en tiedä mistään mitään niin tasoittaa vähän tätä ketjun ainesta.

Musta tuntuu, että te tiedätte kaikesta kaiken.
Oli se sitten hitsaamista, munkkien leipomista, ompelua, autojen korjaamista, soittohommia, kaljahommia jne..

Onneksi minä en tiedä mistään mitään niin tasoittaa vähän tätä ketjun ainesta.

Älä huoli, en minäkään tiedä mistään mitään.

Back
Ylös Bottom