Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hienoa, että Suomen kansa saa valita minkä biisin Saara Aalto esittää Euroviisuissa.

Öööö. Ketä kiinnostaa kun joku on jo päättänyt, että Aalto lähtee viisuihuin.

Niin, tiedän kyllä ettei asia suurinta osaa liikuta tai kiinnosta.
Ei minuakaan periaatteessa. Se vaan ärsyttää kun joku valitaan tuosta vain.

Siis enhän minä sellaiseeen pääse mutta kuulin huhuja ihmisiltä joilla on rahaa niiqu sillee oikeesti paljon.
Kerran menin siitä ovesta vahingossa sisään kun oli uusi paikka niin tiskin eukon ilmeestä näki heti että ny on poika tullu väärään paikkaan :)

Mä olen jonottanut tänään postin puh elinpalveluun.
Ensin odotin niin että joutui välillä ajamaan parran kunnes vastattiin, olin sitten näppäillyt väärään osoitteeseen... no koitti siirtää siitä mutta reisille meni ja kohta kasvaa puhelin kiinni korvaan kun koittaa uudestaan, oikeaan paikkaan. (toivottavasti oikeaan)

En ole ikinä ennen erehtynyt lääkelaskuissa, mutta nyt tentissä tuli virhe sillä unohdin muistisäännön (1gtt/min = 3ml/h). Meillä kun vielä on sääntö että pienikin virhe niin se on uusinta (joka on hiton hyvä asia).

Taidan kyllä ripustaa hanskat naulaan ja hakea jonku lepopaikan yhteiskunnan kustantamana. Ei tarvitse ainakaan murehtia.

Eikös se ole joka puolella, että lääkelaskut pitää olla 100% oikein?

Ei sitä laskea tarvitse.
Pakkausseloste sen kaiketi sanoo.

En ulkoa muista mutta sanoisin mutulla parasetamolia 1g x3/ vrk ja ibuprofeiinia 800mg x 3 / vrk.

Mutta ammattilaiset tietää. Tarkista. Ja yksilöllisiä eroja on.

Ei sitä laskea tarvitse.

En ulkoa muista mutta sanoisin mutulla parasetamolia 1g x3/ vrk ja ibuprofeiinia 800mg x 3 / vrk.

Niin, olin epävarma että vaikuttaako toisen määrä toiseen. Mutta ei tässä tapauksessa. Ja laskea oli väärä sana. Kertoa olisi näköjään pitänyt olla.

Nuo mainitsemani on sellaisia yleisiä "turvallisia rajoja", jotka persuterve kestää, ibuprofeenille vielä kerta-annoksen raja taitaa olla 1600mg.

Lähinnä mietin että jos tarttee popsia tuollaiset määrät käsikauppatavaraa, niin onkohan parempi jo lähestyä kipua aiheuttavaa ongelmaa joltain muulta perspektiiviltä..?

Ei sitä laskea tarvitse.

Pakkausseloste on keskivertosekakäyttäjälle mutta jos on oikeasti joku paikka pipi kuten hammas niin saahan nuo määrät muutamaksi päiväksi tuplata, niinhän ne lekuritkin määrää 800 buranaa ja ihmiset on ihan haltioissaan kun saa tosi jytyä kamaa vaikka olisi ihan se ja sama kun ottaisi 2kpl 400mg pillereitä..
Niin ja oikeaan pitkään kipuun on ihan eri möNmöt.

Nuo mainitsemani on sellaisia yleisiä "turvallisia rajoja", jotka persuterve kestää, ibuprofeenille vielä kerta-annoksen raja taitaa olla 1600mg.

Lähinnä mietin että jos tarttee popsia tuollaiset määrät käsikauppatavaraa, niin onkohan parempi jo lähestyä kipua aiheuttavaa ongelmaa joltain muulta perspektiiviltä..?

Juu, soittopyyntö on hammaslääkäriin mutta siihen asti tämän helvetillisen kivun ja säryn kanssa kamppailemiseen otan noita nappeja :)

Back
Ylös Bottom