Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tuo "kävele sisään ja kysy töitä" toimii varmasti joillain aloilla, mutta ihan yhtä varmasti se ei todellakaan kaikilla toimi. Nykyisellään on niin byrokraattista monessa paikassa, että kukaan ei saa päättää mistään, ja sitten jotain avoimuusperiaatteita, että jos aiotaan joku palkata, niin pitää ensin avoimesti ilmoittaa siellä ja täällä, että kaikilla on mahdollisuus lässynlässynlää.

Radiossa tuli soijarouhe mainos ja mietin onko tehty lause fingerporimaisesti kun menee:
Soijarouhetta suosivat myös voimailijat.
Ennenhän se olikin kova lisä ruokavaliossa prodepitoisuuden vuoksi mutta tarkoittaako tuo sanamuoto mennyttä vai nykyistä?
E: Vegaanit ja muut ituhipit toki saattaa suosia edelleenkin.

Tuo "kävele sisään ja kysy töitä" toimii varmasti joillain aloilla, mutta ihan yhtä varmasti se ei todellakaan kaikilla toimi. Nykyisellään on niin byrokraattista monessa paikassa, että kukaan ei saa päättää mistään, ja sitten jotain avoimuusperiaatteita, että jos aiotaan joku palkata, niin pitää ensin avoimesti ilmoittaa siellä ja täällä, että kaikilla on mahdollisuus lässynlässynlää.

Jep. Itsehän olen kirjoittanut työnkuvauksen erääseen työtehtävään kohdistaen sen täysin itselleni, enkä silti tullut valituksi siihen. Työnantaja oli tehnyt linjauksen, että ko. tason tehtäviin palkataan jatkossa vain väitöskirjan tehneitä (olen vain maisteri), osaaminen ja kokemus ko. työtehtävistä onkin sitten toisarvoista.

Jep. Itsehän olen kirjoittanut työnkuvauksen erääseen työtehtävään kohdistaen sen täysin itselleni, enkä silti tullut valituksi siihen. Työnantaja oli tehnyt linjauksen, että ko. tason tehtäviin palkataan jatkossa vain väitöskirjan tehneitä (olen vain maisteri), osaaminen ja kokemus ko. työtehtävistä onkin sitten toisarvoista.
Aika reilua (n)

Ainakin omat kokemukseni yliopiston palkkaus- ja työsuhdekuvioista on kyllä semmoset, että jos oisin ollut fiksu niin oisin hakeutunut ihan johonkin muualle töihin. Mutta täällä sitä ollaan, ainakin vähän aikaa vielä. :cautious:

Aika reilua (n)

Ainakin omat kokemukseni yliopiston palkkaus- ja työsuhdekuvioista on kyllä semmoset, että jos oisin ollut fiksu niin oisin hakeutunut ihan johonkin muualle töihin. Mutta täällä sitä ollaan, ainakin vähän aikaa vielä. :cautious:

Joo, vitutti muutaman päivän niin ettei veri meinannut kiertää. Loppujen lopuksi se meni kuitenkin hyvin, teen nyt käytännössä samoja hommia eri organisaation lipun alla samojen ihmisten kanssa, isommalla palkalla ja kevyemmällä byrokratialla :)

On tämä nykymeininki hienoa. Olen töissä toisinaan 'yleismies Jantunen' ja autan muita asioissa jossa tarvitsevat apua milloin missäkin. Nyt kysyin kahdelta eri ihmiseltä apua erääseen juttuun johon tarvitsen vain 'siunauksen', että on oikein ja pyysin tarkistamaan. Sain vastaukseksi: " Ei kuulu mun työnkuvaan."

Kiitos. Ei jatkossa kuulu mun työnkuvaan kun kyseiset henkilöt kysyvät apua.

Joo, vitutti muutaman päivän niin ettei veri meinannut kiertää. Loppujen lopuksi se meni kuitenkin hyvin, teen nyt käytännössä samoja hommia eri organisaation lipun alla samojen ihmisten kanssa, isommalla palkalla ja kevyemmällä byrokratialla :)
No uskon! Hieno homma tietty, että kaikki meni sit kuitenkin noin hyvin :)
Saapa nähdä kuinka sitä itelle käy sitten kun tämä pätkä päättyy. Vähän jo pelottaa :eek:

Klassista. Muodollisuusvaatimukset ovat kyllä puhdasta idiotismia silloin, kun todellinen pätevyys tulee muualta.

Kuuluu alaan, tuo pelko (n)
Jep (n) Muutamien samoissa hommissa olevien työkavereiden kanssa vaihtoehtoiset urasuunnitelmat on aika usein kahvipöytäkeskusteluiden aiheena. On suunniteltu jotain putkimiehen (putkihenkilön?) hommia, tai vaikka roskakuskin uraa. Ehkä myös vois yrittää pysyä talon sisällä ja pyrkiä esimerkiksi siistijäksi sitten, kun tutkimuksen rahoitus kuihtuu. Ja tietysti edustusvaimon ura on aina houkutteleva, mutta sen toteutuminen varmaan vaatis vähän parempituloisen miehen :whistle:

Eikä se mene oikein missään niinku pekka ja pätkä mestarimaalareina leffassa, että työkalut lyödään kouraan heti kättelyssä ja työt alkaa heti. :LOL:

Voi vittu että osaa stressata... Asunnon kaupat pitäs olla perjantaina, mutta viimeistään 31.1. Nyt oman sijoitusasunnon ostaja ei ole saanut järjestettyä rahoitusta kuntoon ja päivät alkaa loppumaan kesken..
Sopimussakko alkaa pelottaa, 6 600 €. :yäk::yäk:

Nimettömässä myös ollut nivel kipeänä tässä lokakuusta saakka. Tai no, nyt alkaa olla kuosissa. Onely kipeä enään kun koittaa vääntää yli.

Diagnosi, nivelpussin repeämä. Diagnosin laatija, minä. Oli vaan aivan samat oireet kun peukussa joskus aikoinaan. Menikin samaan tapaan kipeäksi, eli taittui tai tökkäs kun sohelsin.

Oli muuten monen kerran rupeama tayssissa kunnes joku sanoi mikä peukkua vaivaa. Oisko ollut sormi tai joku vastaava käsikirurgi.

Oireet on nimettömässä niin samat, että diagnosoin saman siihen. Voipi mennä vuosikin, että alkaa kipuilu loppua ja jää pikkasen turvonneeksi, jos vanhat merkit pitää paikkansa.

Oman sormeni kärkinivelen kivun syy on ihan tylsän perinteinen nivelrikko. Sen sijaan tyvinivelen kivun syy on arvoitus. Liittyskö siihen, kun vuosi sitten silloinen pomo puukotti suoraan niveleeseen...en tiiä. Käsikirurgikin nauro vaan räkäsesti, kun valitin sille.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom