Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulle voi kans kertoa mitä kannattaa ostaa niin laitan tuumasta toimeen.
Tosin minähän käyn kauppaa napeilla.

Kyllä sitä miettii, että pitäskö ruveta sittenkin dieetille. Aina sama juttu kun pistää kauluspaidan päälle niin maha alkaa pömpöttää :whistle: En yhtää ihmettele miksen nää bodareita kauluspaidoissa

Kannabikset tänään +18% ja jatkuu vaan. Kreisii.

edit. taidan rikkoa kyllä nyt sijoitussuunnitelmaani ja hajauttaa. Löysät aurooraan seuraavassa dipissä. On sit kumpaakin.

Kyllähän tässä talousluvut mielessä melkoisella hypellä ratsastetaan ja realiteettien tullessa vastaan tiputus saattaa olla aika kova. Tai sitten ei, mutta yhtä kaikki, itse olen toistaiseksi mukana pienellä panoksella.

Nousu on ainakin osittain johtunut uuden ETF:n myynnistä ja toisaalta EU kielsi vuoden alusta Pohjois-Amerikan ETF:iin sijoittamisen, joten tuota ennen itsekin omistamaani HMMJ-ETF:ään oli mahdollista vielä täältä sijoittaa (enää ei kai ole, en ole kokeillut) ja moni varmasti tankkaili.

6 tuntia jäljellä ja päätä särkee voi mahoton, herätäki joutu kesken hyvien unien torkutinki nii jäi kahvit juomatta.

Kyllähän tässä talousluvut mielessä melkoisella hypellä ratsastetaan ja realiteettien tullessa vastaan tiputus saattaa olla aika kova. Tai sitten ei, mutta yhtä kaikki, itse olen toistaiseksi mukana pienellä panoksella.
Näinhän se on. Itse koitan ajatella niin, että dippi tulee kumminkin vielä pariinkin kertaan ennen, kuin on tarkoitus nostella rahoja ulos. Joten, eiköhän tuo heinähomma ole aika pitkällä 22 v kuluttua, kun oma eläke alkaa.

Näinhän se on. Itse koitan ajatella niin, että dippi tulee kumminkin vielä pariinkin kertaan ennen, kuin on tarkoitus nostella rahoja ulos. Joten, eiköhän tuo heinähomma ole aika pitkällä 22 v kuluttua, kun oma eläke alkaa.
Juu, aikahan sen näyttää, millainen business tuosta tulevaisuudessa kehkeytyy ja miten teollisuudenala tulee muotoutumaan, jos viihdekäyttöä aletaan yleisesti laillistamaan.
Tokihan vahvoilla ovat pelurit, joilla on infraa ja kehitystyötä jo olemassa sekä määräykset täyttävät valmistusprosessit suunnitelutana.

Aika paljon ja hyvällä katteella tosin saa möyhöä myydä, että päästään nykyisiin arvostustasoihin.

"Rahoitusmarkkinoita Suomessa valvova Finanssivalvonta (Fiva) on päättänyt, että suomalaisille saa myydä vain niitä USA:ssa noteerattuja ETF-rahastoja, joiden avaintietoesite on käännetty suomeksi tai ruotsiksi. ETF-rahastoa Suomessa markkinoiva taho ei kuitenkaan saa kääntää esitettä."
Joo, mutta ei Fiva ole voinut myyntiä kieltää, sen teki EU MiFID II:lla ja tuo siis koskee EU:ta, ei Suomea ja vain Fivaa.
Fiva on siis Suomessa toimiva valvova elin, joka toimeenpanee EU:n määryksiä. Samat kiellot ovat nyt voimassa suurimmassa osassa EU-maita, koska siellä valvova elin on tulkinnut EU:n asettamaa kieltoa samalla tavalla.

Juu juu, mutta ei tuo mikään ultimaattinen kielto ole, vaan haistavittuvaikeutus.

BlackRock mm. muistaakseni on jo ilmottanu alkavansa kääntötalkoisiin.
Osiltaan kyllä ymmärrän tarkoitusperän, koska Jenkeissä ja Kanadassa myytävistä tuotteista ei ole edes monesti enkuksi kunnolla tietoa saatavilla, niin niiden kauppaaminen kuluttajille on bähän kyseenalaista. Käsittääkseni vaatimus koskee jatkossa myös warranteja yms.

Juu, Blackrock ainakin ilmoitti aloittaneensa hommat. Veikkaan, että isot toimijat kääntää esitteet vähintään ruotsiksi ja jos se riittää myös Suomessa, hyvä niin.

Pitkällä tähtäimellä viina ja tupakka on tuottaneet hyvin, ihmisten paheisiin voi luottaa. Vaikea uskoa, että tippuisi alle ostohinnan.

Hep äp hetkonen nyt. Ollaan sentään vuodessa 2018! Voi ihan hyvin olla myös muunsukupuolinussintaa tai sukupuoletontanussintaa.

Kiitän moninaisuuden huomioimisesta! Meillä nyt kuitenkin on tällainen tylsän perinteinen mies+nainen suhde. Lystiä oli, sauna omassa huoneessa on aika jees. Olin nukahtanut alasti sängylle ilman peittoa, heräsin neljän aikoihin siihen että palelee niin maan perkeleesti. Mieskin oli tipahtanut vissiin ihan samalla tavalla kun oli valotkin vielä päällä. Aamupala oli jees ja vielä on neljä tuntia aikaa!

Mulle voi kans kertoa mitä kannattaa ostaa niin laitan tuumasta toimeen.
Tosin minähän käyn kauppaa napeilla.

Aika varovaisesti kannattaa kenenkään lähteä kertomaan, että mitä kannattaa ostaa, koska sijoitusneuvonta on todella tarkkaan säädeltyä. :whistle:

Back
Ylös Bottom