Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nämä automerkeistä/konserneista vaahtoaminen on oikeasti aika huvittavaa. VAG (seat, skoda, vw, audi, porsche, ym) vehkeitä ei tietenkään voi ostaa, eikä ooppelia, ja bemarissaki on ongelmat. Suuri osa autovalmistajista on jäänyt kiinni jonkin asteisista päästöhuijauksista. Ranskikset nyt on mitä on, mersut ylihintaisia... Parempi vain kävellä.
Opel nyt on 80-90 -luvun maineen uhri. Autopuheissa onkin juuri ns. hyödylliset idiootit, jotka jaksaa jauhaa paskaa. Sitten kun oikeasti tekniinkkaa ymmärtävillä on jotain sanottavaa, se on kuin tuuleen huutas.

Ei minuun tietty ole mitään syytä luottaa sen enempää kuin Avensista hehkuttavaan naapurin Penaan. Se on kuulijan tehtävä valita kuunneltava.

P.s 3-sylinteriset turbot on myös tuomittu kuolemaan, mutta jos autojen elinkaarta halutaan lyhentää, tämä on hyvä tie.

Nämä automerkeistä/konserneista vaahtoaminen on oikeasti aika huvittavaa. VAG (seat, skoda, vw, audi, porsche, ym) vehkeitä ei tietenkään voi ostaa, eikä ooppelia, ja bemarissaki on ongelmat. Suuri osa autovalmistajista on jäänyt kiinni jonkin asteisista päästöhuijauksista. Ranskikset nyt on mitä on, mersut ylihintaisia... Tuskin löytyy ainuttakaan autoa mistä kaikki asijantuntijat ovat sitä mieltä että on hyvä. Parempi vain kävellä.

Näin on, mulla on tosin vielä kesäkengät alla, pitäiskö vaihtaa talvikenkiin ja nastoilla vai ilman?

Mites paras kenkämerkki adidakset vai pumat vai joku muu, tällähetkellä converset.

Nyt kun ajattelen, niin taitaa olla pari auton osaa joista en ole kuullut/lukenut kuin hyvää, Possun PDK on tiettävästi suht "pomminvarma" kaksoiskytkinloota ja possun tietyt koneet ovat ilmeisesti myös melko luotettavasti toimivia. Tosin sitten kun tilastotappio tulee, niin kalliiksi käy.

P.s 3-sylinteriset turbot on myös tuomittu kuolemaan, mutta jos autojen elinkaarta halutaan lyhentää, tämä on hyvä tie.

Mulla on juuri 3-mukinen pikkuturbo. Elinkaaren osalta odotus/toive oli että uutena ostettaessa ja hyvin pidettäessä sellainenkin kestäisi vajaan parisataa ja sitten koko vehkeen voi ajaa paalaimeen, mutta aika näyttää päästäänkö siihen - mistään oikean moottorin eliniästä en tällaisen kanssa uneksisikaan, mutta tuo 200tkm ennen olennaisia porsimisia voisi uskoakseni olla vielä realismia.

Oma pointtihan on lähinnä se, että tekniikasta mitään tajuamattomat maksaaa uudesta autosta 50k. ja sen kone tai loota porsii ekan viiden vuoden aikana, on aloitettaca taistelu konsernia vastaan saadakseen järkevää oikeutta. Eli paska after-sales + kriittiset ongelmat. Ja silti sama porukka ostaa näitä tuotteita lisäö ja lisää.

Mä en jaksa tähän alkaa linkittämään ongelmtapauksia, mutta suosittelen tutustumaan tilanteeseen Suomen lisäksi eritoten Saksassa ja Jenkeissä.

Olin juuri kysymässä että mikä kiesi sitten kannattaa hommata jos on pakko autolla liikkua?

200 deeeee

2010-09-13132800.jpg

Sellainen, jonka tyyppivikojen korjaaminen on halvempas kuin puolet auton arvosta kahden vuoden päästä. Tietty jos ostaa loppuelämän mobiilia, eri asia.

Esim? Jos lähdetään spekseillä: bensa, pari sataa heppaa, hatchback, sopii lyhyelle kuljettajalle (rajaa esim bmw:n pois), ei ranskalainen, ei ST/RS ford (törkeä sisus imo), ei civic R (aivan liian jäykkä alusta), ei mersu (hinta) ei VAG (kaikki on paskaa).. Mulla loppuu ideat.

Mulla on juuri 3-mukinen pikkuturbo. Elinkaaren osalta odotus/toive oli että uutena ostettaessa ja hyvin pidettäessä sellainenkin kestäisi vajaan parisataa ja sitten koko vehkeen voi ajaa paalaimeen, mutta aika näyttää päästäänkö siihen - mistään oikean moottorin eliniästä en tällaisen kanssa uneksisikaan, mutta tuo 200tkm ennen olennaisia porsimisia voisi uskoakseni olla vielä realismia.
Kunhan toha turboo käyttää kuten pitää, eli annat jäähtyä ja saada voitelua pari minsaa tyhjäkäynnillä ennen sammutusta, ehkä se kestää sen reilu 100tkm. Koneesta en osaa sanoa, liian isoja litratehoja ne on halvoille materiaaleille.

Ny leffa ja luuri pois :)

Esim? Jos lähdetään spekseillä: bensa, pari sataa heppaa, hatchback, sopii lyhyelle kuljettajalle (rajaa esim bmw:n pois), ei ranskalainen, ei ST/RS ford (törkeä sisus imo), ei civic R (aivan liian jäykkä alusta), ei mersu (hinta) ei VAG (kaikki on paskaa).. Mulla loppuu ideat.
Sanotaanko niin, että ne alustan tolpat saa paljon pienemmäl rahalls pehmeämmäksi kuin koko masiinan pellin alle ja samalls rahalls uusii vaikka koko sisustan. Siis, jos ajatellaan, että riskin realisoituessa raha olisi joka tapaukesessa käytettävä (VAG). Mutta tääkin on makuasia. Monet ostaa esim. Audia sen miellyttävän ulkokuoren ja omassa päässään olevan premium statuksen vuoksi. Kunhan toin miinuksia esiin, että voi siihen +- paperiin rustaills.

Olen vieläkin aivan syväjäässä vaikka pari h sitten jo kotiuduin futishallilta.
Prkl kun ei osaa katsojan ominaisuudessa 10 vuoden jälkeenkään pukeutua.

Piti mennä tiukoissa farkuissa koska jalkapallo.

Audi henkilön kuljettimena, positive.
Kalunkuljetin, VW. Positive.

DSG vois olla seuraava kalunkuljettimen varuste.

Saksasta saa laatikoita, jos hajoo. Porsii. Tuhoutuu. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Back
Ylös Bottom