Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Pakkohan se on sivistää, jos jotkut meinaa näitä ostella. Voi kuvitella, että joko ne ei tiedä tai sitten ei tajua. Jotkut ei sitten taas edes välitä, mikä on vähän huolestuttavaa ja näkyykin ko. Konsernin laitteiden myyntiluvuissa. Valitettavasti.

E. Toinen iso no-no on BMW/PSA:n thp-moottorit, samankaltaisia onglemia.

No, tietenkin jos tutustuu aiheeseen, niin tsi:n öljyongelmat ei ole noin uusissa moottoreissa. DSG on myös tiettävästi vähempivikainen 6 vaihteinen, kuin surullisen kuuluisa 7-vaihteinen. Kaikki toki voi mennä rikki, kun mekaanisista vehkeistä puhutaan. Meni meilläkin nykyisen GTI:n manuaalilaatikko vaihtoon ihan omia aikojaan. Viatonta autoa ei olekkaan. Jos alkais netistä hakemaan kaikki mahdolliset tyyppiviat, niin ei tarttis liikkua kuin bussilla.

Mä koin velvollisuudeksi tuon vetotavan, ugh!

Ansaittu, hyväksytty kuitti. (y)

Ommuute harvinaisen rumat kuosit penkeissä.

Perus GTI kuosi. NAISihminen ei halua nahkaa, kummallinen. :cautious:
 
Ommuute harvinaisen rumat kuosit penkeissä.

Ei GTItävoi muulla kuosilla ostaa

leikattu #tsek 5/5

CD12F528-5871-46E5-8B59-497AC4739ABC.webp
 
Laita samantien pakasta vedetty GTI. Uusi malli tuli just ja hintaa tiputettiin useilla tuhansilla. Muistaakseni 36k ja risat manuaalina, automaticci kai ~1800e lisää.

Katos prkl, vakiovarusteluki riittäis aika pitkälle. Täytyy oikeasti ottaa asiaksi selvittää, vaikka olen joskus vannonut enemmän ja vähemmän, että uutta autoa ei ole mitään järkeä ostaa.
 
No, tietenkin jos tutustuu aiheeseen, niin tsi:n öljyongelmat ei ole noin uusissa moottoreissa. DSG on myös tiettävästi vähempivikainen 6 vaihteinen, kuin surullisen kuuluisa 7-vaihteinen.

Vaikka uusissa malleissa ei olisi tiedossa olevia pahoja ongelmia, niin jo se, miten sysipaskasti Klonkswagen-konserni on menneinä vuosina kantanut vastuuta sekundatuotteistaan ja likimain kiistänyt, että mitään tyyppivikoja olisi, vaikka dsg:t porsivat alta järjestelmällisesti aikayksikön, 2 litran koneet vetävät enemmän öljyä kuin bensaa ja pikkukoneiden jakoketjut kilahtelevat muutaman kympin jälkeen, niin siinä on ihan riittävästi syytä pysyä moisesta paskasta kaukana jatkossakin. Ei sillä, että muutkaan valmistajat ensi töikseen riemumielin korvaisivat kuluttajille jokaista mokaansa, mutta volkkarikonsernin vastuunpakoilu on ollut aika omaa luokkaansa. Pakko kai ollakin, jos noin paljon fataaleja tyyppivikoja onnistuu lyhyessä ajassa romuihinsa upottamaan.
 
No, tietenkin jos tutustuu aiheeseen, niin tsi:n öljyongelmat ei ole noin uusissa moottoreissa. DSG on myös tiettävästi vähempivikainen 6 vaihteinen, kuin surullisen kuuluisa 7-vaihteinen. Kaikki toki voi mennä rikki, kun mekaanisista vehkeistä puhutaan. Meni meilläkin nykyisen GTI:n manuaalilaatikko vaihtoon ihan omia aikojaan. Viatonta autoa ei olekkaan. Jos alkais netistä hakemaan kaikki mahdolliset tyyppiviat, niin ei tarttis liikkua kuin bussilla.



Ansaittu, hyväksytty kuitti. (y)



Perus GTI kuosi. NAISihminen ei halua nahkaa, kummallinen. :cautious:
Sanotaanko niin, että asiaan on tutustuttu varsin hyvin, ihan jopa lähisuvun ja -kaverien kokemuksien siivittämänä. Sanotaanko myös niin, että itse olen myös autojen tekniikan parissa työskennellyt nuorempana ja useita kavereita työskentelee edelleen, joten ymmärrys on korkeammalla tasolla kuin Essolla.

Minä en puhunut öljyongelmista per se, vaan moottoriongelmista yleisesti. Ko. mallissa väljiä mäntiäkin löytyy ja pari venynyttä jakoketjua, nestevuotoa ja useita jämähtäneitä termareita, jotka ylikuumentaa koneen. Kuulopuheena siis. Ei omia kokemuksia. Itseltä nyt vaan on mennyt viimeisten vuosien aikana täysin luotto ko. konsernin tuotoksiin, vaikkei yksittäisestä tuotteesta niin tietäisi. Kolmelts kaverilta on Skodan ja Audin 2015- DSG:stä jouduttu vauhtipyörä (kaksoismasa) vaihtamaan jo nyt. Mun mielestä toi vaan on täysin käsittämätöntä.

Mutta, kukin ostaa mitä haluaa ja toiset haluaa välttää pirssejä, joissa odotettavat viat ovat mahd. kalliita.

P.S en tiedä onko VAGin DSGn puolesta kovin hyvä puolustus, että kun VAGin manuaalikin vaihdettiin :)
 
Vaikka uusissa malleissa ei olisi tiedossa olevia pahoja ongelmia, niin jo se, miten sysipaskasti Klonkswagen-konserni on menneinä vuosina kantanut vastuuta sekundatuotteistaan ja likimain kiistänyt, että mitään tyyppivikoja olisi, vaikka dsg:t porsivat alta järjestelmällisesti aikayksikön, 2 litran koneet vetävät enemmän öljyä kuin bensaa ja pikkukoneiden jakoketjut kilahtelevat muutaman kympin jälkeen, niin siinä on ihan riittävästi syytä pysyä moisesta paskasta kaukana jatkossakin. Ei sillä, että muutkaan valmistajat ensi töikseen riemumielin korvaisivat kuluttajille jokaista mokaansa, mutta volkkarikonsernin vastuunpakoilu on ollut aika omaa luokkaansa. Pakko kai ollakin, jos noin paljon fataaleja tyyppivikoja onnistuu lyhyessä ajassa romuihinsa upottamaan.

Sanotaanko niin, että asiaan on tutustuttu varsin hyvin, ihan jopa lähisuvun ja -kaverien kokemuksien siivittämänä. Sanotaanko myös niin, että itse olen myös autojen tekniikan parissa työskennellyt nuorempana ja useita kavereita työskentelee edelleen, joten ymmärrys on korkeammalla tasolla kuin Essolla.

Minä en puhunut öljyongelmista per se, vaan moottoriongelmista yleisesti. Ko. mallissa väljiä mäntiäkin löytyy ja pari venynyttä jakoketjua, nestevuotoa ja useita jämähtäneitä termareita, jotka ylikuumentaa koneen. Kuulopuheena siis. Ei omia kokemuksia. Itseltä nyt vaan on mennyt viimeisten vuosien aikana täysin luotto ko. konsernin tuotoksiin, vaikkei yksittäisestä tuotteesta niin tietäisi. Kolmelts kaverilta on Skodan ja Audin 2015- DSG:stä jouduttu vauhtipyörä (kaksoismasa) vaihtamaan jo nyt. Mun mielestä toi vaan on täysin käsittämätöntä.

Mutta, kukin ostaa mitä haluaa ja toiset haluaa välttää pirssejä, joissa odotettavat viat ovat mahd. kalliita.

P.S en tiedä onko VAGin DSGn puolesta kovin hyvä puolustus, että kun VAGin manuaalikin vaihdettiin :)

Joojoo, kyllä, vikoja on, niin on kaikissa autoissa. Saa ny nähä mitä omalla autorintamalla tapahtuu, oma kokemus volkkarista on tuo yksi GTI, jonka vikalista 10 vuoden ja 150tkm ajalta on vaihdelaatikko ja pyyhkijän vivut. Öljyäkään ei ole tarvinnut lisätä: koskaan. Paljon juttuja luettu kuinka on hajonnut sitä tätä ja tota, ketään en henk koht tunne jolla jotain ongelmaa olisi ollut moottorin tai vaihteiston kanssa, vaikka VAG konsernin vehkeet on yksiä yleisimpiä koko tuttavapiirissä. Joten tällä kokemuksella en koe ongelmaksi saman konsernin laitetta ostaa. Jos muut kokee sen ongelmana, niin sitten en voi auttaa. Joten annetaan tämän olla, ostan jonkun merkin jonkun mallin, joskus. Siihen asti jatketaan kahdella VAG konsernin värkillä.
 
Joojoo, kyllä, vikoja on, niin on kaikissa autoissa. Saa ny nähä mitä omalla autorintamalla tapahtuu, oma kokemus volkkarista on tuo yksi GTI, jonka vikalista 10 vuoden ja 150tkm ajalta on vaihdelaatikko ja pyyhkijän vivut. Öljyäkään ei ole tarvinnut lisätä: koskaan. Paljon juttuja luettu kuinka on hajonnut sitä tätä ja tota, ketään en henk koht tunne jolla jotain ongelmaa olisi ollut moottorin tai vaihteiston kanssa, vaikka VAG konsernin vehkeet on yksiä yleisimpiä koko tuttavapiirissä. Joten tällä kokemuksella en koe ongelmaksi saman konsernin laitetta ostaa. Jos muut kokee sen ongelmana, niin sitten en voi auttaa. Joten annetaan tämän olla, ostan jonkun merkin jonkun mallin, joskus. Siihen asti jatketaan kahdella VAG konsernin värkillä.
Ei minulle ole väliä, minkä ostat. Kunhan nyt kerroin kokemuksista. Kaikissa on toki vikoja, mutta 20€ koiranluut on kivempi vaihdella kuin moottori tai laatikko.

Volkkarihan teki joskus laadukkaita autoja, kuten Audikin. Jälkihoito vaan on ollut luokatonta.Itse asiassa, jos pitkällä vaihtovälillä öljy ei kulu lainkaan, kannattaa huolestua.

Yksi vastaavasti suositeltava vältettävä on Nissanin CVT loota. Toimiessaan, kuten DSG, mahtava, mutta korjaus, kokonaan uus.
 
Nämä automerkeistä/konserneista vaahtoaminen on oikeasti aika huvittavaa. VAG (seat, skoda, vw, audi, porsche, ym) vehkeitä ei tietenkään voi ostaa, eikä ooppelia, ja bemarissaki on ongelmat. Suuri osa autovalmistajista on jäänyt kiinni jonkin asteisista päästöhuijauksista. Ranskikset nyt on mitä on, mersut ylihintaisia... Tuskin löytyy ainuttakaan autoa mistä kaikki asijantuntijat ovat sitä mieltä että on hyvä. Parempi vain kävellä.
 
Back
Ylös Bottom