Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Haa! oltuani äärimmäisen ahdistunut koko viikon, sain vihdoin aloitettua kirjoittamisen ja jälleen kerran huomasin että eihän se olekaan mahdotonta, jos nyt vittumaista puuhaa onkin ja meinaan hukkua lähteisiin enkä osaa päättää, mitä kaikkia käyttäisin vai etsisinko jotain ultimaattisen parasta lähdettä vielä seuraavat kaksi tuntia yhtä lausetta varten. Kai se on jokin merkki hulluudesta, että tätä touhua vain ei voi aloittaa ilman että ensin viikko pohditaan kirjaimellisesti itsemurhaa? Kertaakaan en ole tähän vielä kuollut enkä tietääkseni koskaan ole suoltanut edes huonoa tuotosta, joten mitä vittua?

meinaan hukkua lähteisiin enkä osaa päättää, mitä kaikkia käyttäisin vai etsisinko jotain ultimaattisen parasta lähdettä vielä seuraavat kaksi tuntia yhtä lausetta varten

Tein sinulle motivaatiomeemin, joka auttaa minulla arpomiseen. :D

1y0s07.jpg

Olipas tuo uusi Blade Runner hyvä. Scott oli ohjauksellaan ylittänyt itsensä ja leffa oli todella kaunis, eksistentiaaliset teemat toimi edelleen jopa paremmin kuin ykkösessä.

@carcayu sattumoisin valitsit tuohon lauseen, jonka olen ilman tuota kirosanaa monesti miettinyt tatuoivani itseeni. Harmillisesti vain Nike on pilannut sen ja sitten saisin selitellä kaikille että kyseessä ei ole niin kova Niken fanitus että tatuoin itseeni yrityksen sloganin, vaan tarkoitukseni on muistuttaa itseäni olemasta mätimättä. Olen aina ajatellut että Niken "just do it" on sellainen reippaasti lausuttu ja positiivinen ja sen sisältö on kannustava "pystyt siihen, tee se!" Kun se minun "just do it" olisi lähinnä tuo "tee nyt vain vittu se äläkä kitise". Päähäni ei itseasiassa koskaan juolahtanut, että tuollainen tuhma sana siinä tatuointilauseen keskellä estäisi mielikuvat Niken mainoksesta. Sitten se lause vain pitäisi sijoittaa piiloon johonkin, mistä se ei järkytä esim. pomoani. Alunperin olin ajatellut, että oikea paikka olisi otsassani mutta kirosana otsassa olisi kyllä minulle liikaa.

Lähteiden kanssa puljaaminen on kyllä minulle kamalaa. En tiedä, kärsiikö kukaan muu koskaan samasta, mutta siis minä surffaan loputtomiin artikkelista toiseen kun yritän päästä tiedon alkulähteille ja hahmottaa kaiken kokonaisuutena. Valitettavasti vain huomaan tavallisesti, että noin 30-40 vuodessa, minkä ajalta tyypillisesti alani lähteet ovat, tieto on ehtinyt laajeta ja haarautua valtavasti enkä voi mitenkään selvittää sitä lainkaan itseäni tyydyttävällä tasolla. Sitten jossain vaiheessa artikkelisurffauksen aikana huomaan eksyneeni ihan muualle kuin mikä oli alkuperäinen tarkoitus, ja olen jo ehtinyt unohtaa mitä alunperin olin edes saanut selville. Kärsin artikkelien suhteen ilmiöstä "nainen aviomieskaupassa". Koko ajan tuntuu, että nurkan takana odottaa se Artikkelien Artikkeli, tieteen graalin malja joka Selventää Kaiken. Valitettavasti täysin päinvastainen on totta, mutta en ole onnistunut vieläkään hiomaan toimintaani niin, että en lankeaisi uudestaan ja uudestaan tähän samaan sudenkuoppaan.

Lähteiden kanssa puljaaminen on kyllä minulle kamalaa. En tiedä, kärsiikö kukaan muu koskaan samasta, mutta siis minä surffaan loputtomiin artikkelista toiseen kun yritän päästä tiedon alkulähteille ja hahmottaa kaiken kokonaisuutena. Valitettavasti vain huomaan tavallisesti, että noin 30-40 vuodessa, minkä ajalta tyypillisesti alani lähteet ovat, tieto on ehtinyt laajeta ja haarautua valtavasti enkä voi mitenkään selvittää sitä lainkaan itseäni tyydyttävällä tasolla. Sitten jossain vaiheessa artikkelisurffauksen aikana huomaan eksyneeni ihan muualle kuin mikä oli alkuperäinen tarkoitus, ja olen jo ehtinyt unohtaa mitä alunperin olin edes saanut selville. Kärsin artikkelien suhteen ilmiöstä "nainen aviomieskaupassa". Koko ajan tuntuu, että nurkan takana odottaa se Artikkelien Artikkeli, tieteen graalin malja joka Selventää Kaiken. Valitettavasti täysin päinvastainen on totta, mutta en ole onnistunut vieläkään hiomaan toimintaani niin, että en lankeaisi uudestaan ja uudestaan tähän samaan sudenkuoppaan.
Kyllähän se alkuperäinen lähde pitää aina yrittää kaivaa esille. Omalla alalla yksi vanhimmista ja tunnetuimmista artikkeleista on vuodelta 1946, olen muistaakseni itsekin siihen viitannut joskus. Aika monta paperia on julkaistu sen jälkeen, joten ns. loputon suo saattaa olla silloin tällöin vastassa, kun etsii jotakin tiettyä alkuperäislähdettä.

Mööh paskasti nukuttu yö takana. Heräsin ekan kerran joskus kolmelta ja sitten puolihorrosta seiskaan asti. :zzzz:

Mun pitäis lähteä kohta jalkajumpalle. Saa nähdä mitä siitä eilisen jälkeen tulee. No, yritän ainakin.

Back
Ylös Bottom