Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^^Kyllä mä aina lopulta osaan, mutta oon hiljattain vasta tajunnut että olen klassinen alisuoriutuja-perfektionisti, joka ei edes aloita mitään jos kokee, että ei pysty tekemään sitä täydellisesti. Olin vain piilottanut itseltänikin tuon niin, että ajattelin aiemmin olevani vain yksinkertaisesti laiska.

Jos se mitään lohduttaa, niin minä kyllä annan @Mopsey lle sympatiaa, koska tiedän yhtä sun toista siitä, mikä ajaa tuollaisia kiukkuisia tunteita.

Löl, katsokaa mitä sosiaalinen media suolsi silmilleni perjantain kunniaksi:

22528256_939536342851285_4428326048767469027_n.jpg

Miksi? Miksi??

^^Kyllä mä aina lopulta osaan, mutta oon hiljattain vasta tajunnut että olen klassinen alisuoriutuja-perfektionisti, joka ei edes aloita mitään jos kokee, että ei pysty tekemään sitä täydellisesti. Olin vain piilottanut itseltänikin tuon niin, että ajattelin aiemmin olevani vain yksinkertaisesti laiska.

Mitä sä puuhailet työksesi? Minusta tuntuu, että itse olen tehnyt koko ikäni hommia, joista en tajua mitään. Juuri kun on tunne, että ymmärtää, niin hommat vaihtuu ja taas oon ihan ulapalla. Lopetin kuitenkin stressaamasta aikoja sitten, koska yksikään hommista ei sattunut olemaan kirurgiaa, joten epäonnistuminen on ainoastaan noloa. Usein kukaan muu ei edes huomaa, vaikka itsestä tuntuu että kosahti pahasti. Kerran mm. deletoin vahingossa parin viikon hommat kirjoittamalla Linuxissa hutiloiden rm -R. Sitten hiippailin vessaan ja kasailin hetken itseäni itku kurkussa. Kukaan muu ei kuitenkaan tajunnut, että seuraavat pari viikkoa paikkailin omaa typeryyttäni. Monessa hommassa perussuoritukseen riittää, kun pitää pään alhaalla ja välttää rikkomasta mitään. :D

Suoratoistopalvelut on käteviä, mutta vähän meinaa kuluttajaa vituttaa, ku just katsomisen kohteena ollut sarja häviää valikoimista. Ei ollut samanlaisia ongelmia digiboksien kanssa vhs-kaseteista puhumattakaan.

No onneksi tv:stä alko Rambo, ja olutta on. Viskiä myös.

Myös kirjat ovat näppäriä.
Kyllähän hyvä kirja ja islay single malt menee päähän ku metrinen halko.

Kirjoissa sama ku netflixeissä ym. Jos haet kirjastosta, laina-aika loppuu just, ku tarina käy mielenkiintoiseksi. Kaikki pitää ostaa omaksi. Fyysisesti, ei minnekään pilveen.

Mitä sä puuhailet työksesi? Minusta tuntuu, että itse olen tehnyt koko ikäni hommia, joista en tajua mitään. Juuri kun on tunne, että ymmärtää, niin hommat vaihtuu ja taas oon ihan ulapalla. Lopetin kuitenkin stressaamasta aikoja sitten, koska yksikään hommista ei sattunut olemaan kirurgiaa, joten epäonnistuminen on ainoastaan noloa. Usein kukaan muu ei edes huomaa, vaikka itsestä tuntuu että kosahti pahasti. Kerran mm. deletoin vahingossa parin viikon hommat kirjoittamalla Linuxissa hutiloiden rm -R. Sitten hiippailin vessaan ja kasailin hetken itseäni itku kurkussa. Kukaan muu ei kuitenkaan tajunnut, että seuraavat pari viikkoa paikkailin omaa typeryyttäni. Monessa hommassa perussuoritukseen riittää, kun pitää pään alhaalla ja välttää rikkomasta mitään. :D
Mä pitkälti teen tuota, mistä tuo yllä oleva kuva on - mun hommani on selvittää noita tuollaisia juttuja. Ei välttämättä ihan juuri noita, joita tuossa kuvassa on, mutta niin paljon sinne päin, että suurin osa ei huomaisi eroa. :D

Mutta niin, mä en oikein tiedä, tajuanko hommistani keskimääräistä enemmän tai vähemmän, luulisin että vähemmän varmaan. Juuri nyt olisi pakko tuottaa muiden arvioitavaksi tekstiä joten en voi luistaa loputtomiin ja tässä ihan justiinsa pitäisi se väitöskirja pullauttaa lopulliseen muotoonsa. Mutta rehellisesti nyt en ihan ole tyytyväinen siihen hommaan, missä olen. Olen oikeassa paikassa periaatteessa enkä oikein osaa kuvitella olevani kovinkaan paljoa poikkeavassa ympäristössä, mutta varsinainen sijaintini tämän paikan sisällä on hiukan pielessä. Tajusin yhdessä vaiheessa että olen paljon kiinnostuneempi tiedon tuottamisesta tietyllä tekniikalla ja sen tekniikan hiomisesta huippuunsa, kuin siitä itse tuotetusta tiedosta. Nautin kovasti lyhyistä projekteista, joissa sain tehdä yhden selkeän kokonaisuuden muita varten sillä osaamallani jutulla. Vähän sellaiseen your will, my hands -tyyliin. Olisi todella hienoa, jos saisin keskittyä tähän yhteen tekniikkaan, koska sen suhteen kyllä olen erinomaisen hyvin kartalla. Saapa nyt nähdä, mitä tulevaisuus tuo sitten lopulta.

Ymmärrän monta asiaa, mukaanlukien tyhmyyden. Arvostaa sitä en vaan voi.
Mikäli tämä nyt minuun viittaa, sitä sopii miettiä että olisiko minulla kapasiteettia olla näin rasittava, jos olisin tyhmä? :david:
E. Mutta joku muistihäiriö saattaa olla - meinasin unohtaa alkaa keittää kahvia!
E.e @Delgado on tuossa miellekartassa (?) sentään iloisia värejä! Äkkiä luulin että se on joku terroristien hyökkäyssuunnitelma kun ainoa teksti jonka siitä luin oli irak jotain :D

Back
Ylös Bottom