Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

@Mopsey
Tapahtui äsken kaupassa:
Kurottelin pakastekaapista tuotetta mutta en millään ylettynyt. Siinä koitin pomppia ja kurotella. Etsin korokejakkaraa mutta ei löytynyt.
Sitten siihen kurvasi mies ostoskärryjen kanssa ja kysyi : ”tarvitsetko apua?”
Ja koen, että sain apua koska olen nainen.
Hyöty.

Se on sukupuolesi vittuilua, kun fysiologinen murrosikä alkaa aiemmin ja estrokeenin perkele sulkee kasvulevyt miehiä aiemmin.

Paino oli näköjään laskenut juopottelusta huolimatta, mutta läskihän tässä on edelleen.

Nyt viikonloppuna pelkkä huili. Ehkä myös tuore Blade Runner.

Aivan. Olo: lihava.
Maanantaina viimeksi treenit. Tänään mahdollisuus käydä: negative. Olo: hyvin lihava.

Kahdeksan tunnin sydänkorjausurakka pinseteissä, alkoi jossain kohtaa se sykkivä perkele jo vähän ahdistamaan. Siihen perään kävin suorittamassa vielä yhden tentin, se onneksi meni heittämällä läpi. Jospa sitä sitten nousisi Hämptonin dösään ja menis nukkumaan.

Kahdeksan tunnin sydänkorjausurakka pinseteissä, alkoi jossain kohtaa se sykkivä perkele jo vähän ahdistamaan.

Joko sydäntoimenpiteiden ammattitauti on iskenyt? Niskaprolapsi siis.

Kävin joskus kattomassa päivystyspumppuhommia. En tajunnut siitä yhtään mitään.

Joko sydäntoimenpiteiden ammattitauti on iskenyt? Niskaprolapsi siis.

Kävin joskus kattomassa päivystyspumppuhommia. En tajunnut siitä yhtään mitään.
Koko rangan välilevyt huutelee jo nyt, mutta aktiivisella työergonomiaan panostamisella yritän välttää ongelmat. Kaula pitkänä menty jo ihan kamppailuharrastuksen takia. :D

Pumput on kyllä kivoja, vaikka kuulemma olen kuin kirous: suurin osa menee rutiinilla mutta kun invisus on työvuorossa niin sattuu ja tapahtuu. Eikä ollut edes mun syy se käyrän nousu!

Hah, katastrofimagneetti itse. :D Tietääpähän varoa, varsinkin jos/kun itse joskus joutuu pumppuremonttiin.
No siis, mitäänhän en myönnä itseaiheutetuksi, mutta kun pumppuleikkauksessa on saavutettu hallitsematon penisverenvuoto niin suosittelen ehdottomasti tulemaan mun potilaaksi.

No siis, mitäänhän en myönnä itseaiheutetuksi, mutta kun pumppuleikkauksessa on saavutettu hallitsematon penisverenvuoto niin suosittelen ehdottomasti tulemaan mun potilaaksi.

Tässä nyt jätetään olennaisia asioita roikkumaan ilmaan. Kenen rakkauden elin alkoi vuotaa? Jos se oli potilaan, niin pitänee huolestua.

Tämä nyt olisi voinut olla tuolla SPD osiossakin mutta koen että tälläinen typerä metaforien viljely ei viihdytä kuin sisäistä nörttiäni. Pelailen joskus EvE-Online avaruus MMO:ta ja mietin tuossa kaverin kanssa pelatessa kimpassa, että siitä miten pelissä käsitellään alusten virtaa(sähköä), saisi väännettyä jonkinlaisen ohjeen tai havainnon myös parisuhteisiin. Olen aikani lapsi ja varsin vahvasti individualisti ja usein myös (osittain)allekirjoitan heitot "jokainen on itse vastuussa onnestaan, jaksamisestaan ja orgasmeistaan" mutta nyt sisälläni on alkanut hiukan närästää tuo... Noh mutta mennään esimerkkiin pelistä josta nyt aloitinkin puhumisen, jokainen voi itse soveltaa tätä ajatusmaailmaa ilman ohjailuani miten haluaa, eli seuraavaksi muutama pointti EvE-Onlinestä ja virran hallinnasta.

Kaikki alukset tarvitsevat virtaa. Kaikki laitteet mitä alukseen laittaa, tarvitsevat virtaa ja myös kuluttavat sitä. Eli sen lisäksi että sinulla on virtaa, tarvitset myös keinon ladata sitä lisää ettei se vääjäämättä lopu. Jos lentelet yksin, saat asennettua alukseesi erilaisia latureita. Sanotaan nyt hatusta luku, että aluksessai on virtaa 1000 akussa. Kaikki moduulit päällä, kulutat siitä noin 100/h. Eli aluksesi pystyy lentämään 10h kunnes moduulit on pakko sammuttaa. Kun asennat laturin, se puolestaan antaakin sinulle 35/h jolloin kulutus on vain 65/h nyt voitkin lentää aluksella 15.38 tuntia.

Kun lennät kaverin/kumppanin kanssa, voitte asentaa aluksiinne virtasiirtimet, jotka sallivat siirtää 100/h kaverisi alukseen, ja juju on, että vaikka kaveri saa sen 100/h, se maksaa sinulle vain 50/h. Tästä päästään siihen että jos sinä siirrät kaverillesi energiaa, oma kulutuksesi onkin 150/h ja voit lennellä vain 6.7h. Eli paremmin pärjäisit omalla laturilla ilman virtasiirtimiä, se oli se 15.38 tuntia

Mutta koska kyseessä on kaveri/kumppani, olette luultavasti sopineet että molemmat varustavat aluksiinsa virtasiirtimet kun yhdessä lähdette tutkimaan avaruutta, ja lopputulos molempien siirtäessä virtaa toisilleen on huikeat 20 tuntia lentoaikaa. Tällä keinolla saavutetaan parhain tulos.

Kiitos
T: long live Minmatar

tälläinen typerä metaforien viljely
Voimme jatkaa metaforilla leikkimistä:

Joskus avaruutta tutkiessa, saattaa tapahtua niin että kaverin virtasiirtimeen tulee vikaa. Huomattavasti nopeammin yhteinen matka tuntemattomaan jatkuu, kun molemmat antavat omista varastoistaan varaosia ja osaamistaan jotta virtasiirrin saadaan korjattua. On myös mahdollista, että aluksen intercomissa on ollut vikaa ja viesti on välittynyt viallisena ja virtasiirtimiä on sijoitettu vähemmän optimaalisesti matkan jatkumista ajatellen. Silloin ensisijaisena kehitystoimenpiteenä lienee intercomin korjaaminen, tiedonkulun aukoton välittyminen ja virtasiirtimien uudelleenkalibrointi parhaimman teknisen osaamisen turvin, jotta optimaalisempi matkankulku saavutetaan. On hyvä pitää matkasta myös logia, jotta aluksen molemmat kapteenit voivat halutessaan tarkastella siitä matkan kulkua ja mahdollisia ongelmia, jotta niiltä vältyttäisiin tulevaisuudessa.

Avaruus kun on avoin ja tuntematon.

Noistakin huomaa, kuinka iloisia ne on onnestaan ja yhteisistä latureista

ace3c1a52d9e49c287b19a2dd8ded7d2.jpg.webp

Tämä oli tarkoitettu kritiikiksi tuollaiseen vitun some-yrmyilmeilyyn.
Lähde: https://www.is.fi/viihde/art-2000005406470.html

Back
Ylös Bottom