Tämä nyt olisi voinut olla tuolla SPD osiossakin mutta koen että tälläinen typerä metaforien viljely ei viihdytä kuin sisäistä nörttiäni. Pelailen joskus EvE-Online avaruus MMO:ta ja mietin tuossa kaverin kanssa pelatessa kimpassa, että siitä miten pelissä käsitellään alusten virtaa(sähköä), saisi väännettyä jonkinlaisen ohjeen tai havainnon myös parisuhteisiin. Olen aikani lapsi ja varsin vahvasti individualisti ja usein myös (osittain)allekirjoitan heitot "jokainen on itse vastuussa onnestaan, jaksamisestaan ja orgasmeistaan" mutta nyt sisälläni on alkanut hiukan närästää tuo... Noh mutta mennään esimerkkiin pelistä josta nyt aloitinkin puhumisen, jokainen voi itse soveltaa tätä ajatusmaailmaa ilman ohjailuani miten haluaa, eli seuraavaksi muutama pointti EvE-Onlinestä ja virran hallinnasta.
Kaikki alukset tarvitsevat virtaa. Kaikki laitteet mitä alukseen laittaa, tarvitsevat virtaa ja myös kuluttavat sitä. Eli sen lisäksi että sinulla on virtaa, tarvitset myös keinon ladata sitä lisää ettei se vääjäämättä lopu. Jos lentelet yksin, saat asennettua alukseesi erilaisia latureita. Sanotaan nyt hatusta luku, että aluksessai on virtaa 1000 akussa. Kaikki moduulit päällä, kulutat siitä noin 100/h. Eli aluksesi pystyy lentämään 10h kunnes moduulit on pakko sammuttaa. Kun asennat laturin, se puolestaan antaakin sinulle 35/h jolloin kulutus on vain 65/h nyt voitkin lentää aluksella 15.38 tuntia.
Kun lennät kaverin/kumppanin kanssa, voitte asentaa aluksiinne virtasiirtimet, jotka sallivat siirtää 100/h kaverisi alukseen, ja juju on, että vaikka kaveri saa sen 100/h, se maksaa sinulle vain 50/h. Tästä päästään siihen että jos sinä siirrät kaverillesi energiaa, oma kulutuksesi onkin 150/h ja voit lennellä vain 6.7h. Eli paremmin pärjäisit omalla laturilla ilman virtasiirtimiä, se oli se 15.38 tuntia
Mutta koska kyseessä on kaveri/kumppani, olette luultavasti sopineet että molemmat varustavat aluksiinsa virtasiirtimet kun yhdessä lähdette tutkimaan avaruutta, ja lopputulos molempien siirtäessä virtaa toisilleen on huikeat 20 tuntia lentoaikaa. Tällä keinolla saavutetaan parhain tulos.
Kiitos
T: long live Minmatar