Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ah, no sitten tulee ajoittain ihan kohtalaisesti ainakin kävelyä, eli noin 6kk välein. Kesällä tuli ~130km 8 päivässä käveltyä. Juokseminen ei ole koskaan sopinut, keuhkot räjähtää, jalat muuttuu lyijyksi, selkään sattuu, happi loppuu, pierettää.

e: tänään kyllä kävi mielessä, että pitäs välissä käyä vähän kävelyllä...mutta nyt taas sohvalta nouseminen aiheuttaa jänniä tuntemuksia, joten ei ainakaan tänään :D

No miehekkäästi kun heti lähtee juoksemaan 6 min kilsoja ja vähintään puol tuntia kerralla putkeen niin varmana maistuu

Joskus rapulassa kokeillut noita päiväkahvihommia. Sillon meinas lähteä taju.

Vakavammin, niin oikea ongelma on tosiaan se, että juoksusta saa tylsempää ainoastaan vaihtamalla kävelyyn. Siitä muodostuu sitten ongelma sen kanssa, kun juostessa sykkeet ampuu tappiin varmaan parissa minuutissa.

Miten on mahdollista, että kaikki ruoka vaan katoaa hetkessä mun kaapista? Täällä on kuitenki joku bulkkikotitonttu syömässä itteään pläskiks heti kun silmä välttää. Yhtään ei ole oma takamus paisunut, ei. :oops:

Ei minun 60 litraiseen pyörälaukkuun mahdu enempi kerralla! Ja alkaa olla liian kylmä kohta poketteluun eli viiteen kauppareissuun päivässä :D

Vaihtoehtona on tietenkin vain nostaa mm. jauhelihan rasvapitoisuutta, kuten minä tein. Tietty myös rypsiöljy suoraan pullosta on kuulemma helvetin hyvää.

Hmm, toistaiseks mä veikkaan tyytyväni maapähkinävoihin ja cashewpähkinävarastoon hätänälän iskiessä :confused: Ja kaurapuurossa löytyy aina!

Vakavammin, niin oikea ongelma on tosiaan se, että juoksusta saa tylsempää ainoastaan vaihtamalla kävelyyn. Siitä muodostuu sitten ongelma sen kanssa, kun juostessa sykkeet ampuu tappiin varmaan parissa minuutissa.

Ongelma taitaa olla se, että geenien antama "pohjakunto" aerobiseen urheiluun on noin nolla. Ja geenit aerobisen kunnon kehittymiselle: heikot. Tai jos "geenien" syyttäminen vituttaa, niin voitaneen käyttää vaikka termiä "ominaisuudet" tahi "lahjat".

Se mikä minua pistää monesti "harmittamaan" näistä tästä aiheesta puhuttaessa on se perinteinen "oot treenannu väärin" "alottanu liian kovaa" ymsetcjne.. Ihan kuin se olisi jotain rakettitiedettä se juokseminen/aerobisen kunnon kehittäminen.

Sekin vain valitettavasti on hyvin pitkälle geeneihin kirjoitettu miten siinä lajissa pärjää, ihan yhtälailla kuin kehonrakennus/voimanosto/formula1 ajaminen.

kyllä näin on

Minun ruumiinrakenteella airoobisen kunnon kehittäminen on lapsellisen helppoa kuntosalijumppailuun verrattuna

en oo marathonia juossut mutta sanoisin silti että paljon nopeammalla aikataululla itteni siihen kuntoon saan ku nostan satasen: penkistä

Sekin vain valitettavasti on hyvin pitkälle geeneihin kirjoitettu miten siinä lajissa pärjää, ihan yhtälailla kuin kehonrakennus/voimanosto/formula1 ajaminen.
En tiedä sitten olisinko ihan niin lahjaton, ettenkö voisi treenaamalla juosta vaikka vitosen lenkkiä niin, ettei tunnu saatanan pahalta. Mitään maratoneja en haaveilekaan, vaan ihan kun saisi semmoisen järkevän peruskunnon aikaiseksi. Mutta raskasta se on juokseminen ollut aina itellekin.

Voimakaan nyt ei kummoisesti tartu, mutta jotkut hienomotoriset jutut ilmeisesti kohtalaisesti,

Back
Ylös Bottom