Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No toki toki, lähinnä vain tarkoitin sitä, että pitää arvioida että kuinka paljon se nykyinen homma ottaa aivoon. Että menetkö jotain kohti vai vain jostain pois; ilmeisesti jostain pois jos kerran tiedät että haluat tehdä jotain muuta kuin nyt mutta et tiedä mitä.

Enemmänki on se tunne että en mene mihinkään. Se on tätä perinteisä 8-16 oravanpyörää ja sunnuntaina, välillä jo lavvantaina, rupee vituttamaan seuraava työviikko.

Ei tää nykyinenkään ole sitä mitä haluan tehdä loppuelämäni, mutta ihan hyvä etappi kuitenkin.

En mäkää, mutta vähä hirvittää ku tätä on tullu tehtyä jo niin pitkään, että osaako tästä enää mihinkää lähtee.

Hitto kun tuli herättyä aikaisin. 2h ois saanu nukkua pidempään. Aattelin käyttää tän ajan hyödyksi ja siivosin jo kämpän ja pistin cappuccino - pannacotat jääkaappiin hyytymään. Herraisä, tällä käytöksellähän saattaa päästä jop piparinsyrjään kiinni tänä iltana.

Mä löysin itseasiassa varmaan melkolailla tasan 19 vuotta sitten ainakin yli kolmekymmentä markkaa kerralla maasta, kakskymppisen ja kasan kolikoita. Muistan, koska se oli onnellista aikaa, MM-95 ja heti perään maasta löyty rahaa! Olisko tänä vuonna taas sama setti, toivottavasti!

- - - Updated - - -

Hitto kun tuli herättyä aikaisin. 2h ois saanu nukkua pidempään. Aattelin käyttää tän ajan hyödyksi ja siivosin jo kämpän ja pistin cappuccino - pannacotat jääkaappiin hyytymään. Herraisä, tällä käytöksellähän saattaa päästä jop piparinsyrjään kiinni tänä iltana.

Tarkoititko pippelin syrjään?

- - - Updated - - -

Ainiin, vaimo ja kaikki!

- - - Updated - - -

Yhh, paltsu-time lähestyy, äkkiä kahvinkorviketta!

Enemmänki on se tunne että en mene mihinkään. Se on tätä perinteisä 8-16 oravanpyörää ja sunnuntaina, välillä jo lavvantaina, rupee vituttamaan seuraava työviikko.

En mäkää, mutta vähä hirvittää ku tätä on tullu tehtyä jo niin pitkään, että osaako tästä enää mihinkää lähtee.

Mä oon välillä miettinyt samaa, että tekeekö sitä hommaa vain sen takia että ei enää osais muuta, mutta ei se ole niin. Ei missään voi tulla vuodessa parissa hyväksi, oikeesti. Joka kerta jos vaihtaa duunia niin joutuu tavallaan aloittamaan alusta, opettelemaan talon tavat ja omat hommansa ainakin jollain tasolla, ja se voi tietty olla pelottavaa, mutta ei varmasti mitenkään mahdotonta. Etujen väliaikainen menettäminen tietty kirpaisee, ellei nyt onnistu neuvottelemaan itselleen esim. täysiä lomia heti aluksi. Kyllä siitäkin pitäisi pystyä olemaan ylpeä, että on sitoutunut johonkin duuniin ja tehnyt sitä kauan. Jos mestaa vaihtaa niin on todennäköistä, että hetkeksi hellittää se oravanpyöräfiilis, mutta kauanko se kestää? Kun hommista tulee rutiinia voikin huomata, että ei tämä ole sen ihmeellisempi kuin vanhakaan homma, ellei nyt tietysti vaihda aivan täysin alaa tyyliin 8-16 toimistotyöstä nelivuorokaivostyöhön, tai jotain.

Vapaa-ajaltakin voi kuitenkin hakea sitä jännitystä ja muutosta. Mä oon sen verran mukavuudenhaluinen, että en ihan heti lähtisi vaihtamaan vakituista työpaikkaa johonkin jännään seikkailuun, ellei sitten olisi tosiaan sitä rahaa ihan poltettavaksi asti. Myös omasta duunista kannattaa kysyä olisiko mahdollista vaihtaa vähän hommia, itellä tämä on onneksi onnistunut, sillä en olisi täälllä kyllä näin kauaa ollut muuten (tosin vain 7,5 vuotta yhtäjaksoisesti, sitä ennen olin pätkiä ja kesätöitä).

Aijai jai jai kun vielä nuori ois. Kyllähän tää muuten menee mutta RESSI ja PAINEET tekee elämisestä vähän semmosta VITTUMAISTA. Muuten ok ja kanaa lounaaksi.

No toki toki, lähinnä vain tarkoitin sitä, että pitää arvioida että kuinka paljon se nykyinen homma ottaa aivoon. Että menetkö jotain kohti vai vain jostain pois; ilmeisesti jostain pois jos kerran tiedät että haluat tehdä jotain muuta kuin nyt mutta et tiedä mitä.

Mä en pystyisi tekemään sitä samaa silmien maalausta päivästä toiseen vuosikymmenet. Ei tää nykyinenkään ole sitä mitä haluan tehdä loppuelämäni, mutta ihan hyvä etappi kuitenkin. Jos olis ollut rahaa vain opiskella ja rauhassa valita mihin menee niin tuskin olisin tänne päätynyt, mutta kävi sentään tuuri enkä tee samaa kuin 10 vuotta sitten (enkä etenkään samalla palkalla).

Aina ei tartte eikä voi olla unelmahommissaan, mutta tyytyväinen voi silti olla. Mä teen tällä hetkellä rahasta mitä vaan mukisematta, mutta niitä haavehommia kohti pitää mennä. AMK-hakuja on vetämässä ja ennen valmistumista tod näk kokeilen vähän yrittäjyyttä, perinteiseksi sekatyömieheksi toiminimellä koska osaan tehdä perushommat puu- metalli- maatalous- ja raskaiden työkoneiden huoltoaloilla.

- - - Updated - - -

Aina ei tartte eikä voi olla unelmahommissaan, mutta tyytyväinen voi silti olla. Mä teen tällä hetkellä rahasta mitä vaan mukisematta, mutta niitä haavehommia kohti pitää mennä. AMK-hakuja on vetämässä ja ennen valmistumista tod näk kokeilen vähän yrittäjyyttä, perinteiseksi sekatyömieheksi toiminimellä koska osaan tehdä perushommat puu- metalli- maatalous- ja raskaiden työkoneiden huoltoaloilla.

just-give-me-money-and-ill-do-shit-for-you.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Helvetti lueskellut aamusta vakuutuspetoksista juttua ja kai se on alettava tehtailemaan niitä oikein urakalla :hyper: helppoa rahaa ovista ja ikkunoista..
Eräs tarina. Ostetaan nettiautosta halvin vastaava auto viallinenkin käy, hinta vaikka 4-5k€ vähemmän kuin vastaavissa otetaan autoon lunastusturva .. Puretaan kaikki arvokas autosta pois ja poltetaan se. Kasko korvaa keskihinnan mukaan€ + lunastusturvan ansiosta vielä lisää, näin ollaan tienattu 5000€ -6000€+ auton varusteiden myynti. :D

edit. Ei taida kumminkaan viitsiä taitaavat tutkia aika tarkasti nykyään noita.

Mä oon melko, korjaan, tosi hyvä nukkumaan.

Pikkupoikana löysin Kauhavan postin edestä 50 markkaa. Seteliraha jumalauta!

Muistan kun siirryin ylä-asteelle, jonne piti mennä bussilla n.15km. Ekoina päivinä löysin bussista vanhan kuluneen lompsan, jos ol kymmenen 20 markan seteliä! Rehellisenä miehenä palautan het kun löydän omistajan.

Back
Ylös Bottom