Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Myös tilanne jossa kyvytön ohjaa halutonta on hyvin tyypillinen.

- - - Updated - - -

Toista se on meillä kuntit, kaikki toimii niin kuin hyvin rasvatussa koneessa.

Nyt muuten nypyttää ryppyreikää ihan huolella. Saatanan arkipyhät teki kepposen mulle. Joutuu varmaan iltapäivän ja huomisen tekeen raivolla, jotta pääsee taas edelle itteään.
Harmittavaa, haluaisin ennemmin paneloida loppuun kotona.

- - - Updated - - -

Tänään katsomaan omakotirakentajaa ja sen kuvia. Kävikin ilmi, että kyseessä on vain autotalli, huh hellettä.

Mulla on sama, täytyy lähettää pari semmosta aktiivisluonteista sähköpostia joista kopio bossille ja sen lisäksi pitää yrittää vähän selvitä. Vähän selvittää. Asioita. Niin toimii hyvin rassattu ja öljytty kone.
Musta tuntuu että mä paneloin vasta ens viikonloppuna, tässä viikolla vois tehdä esivalmistelutöitä.

- - - Updated - - -

Kamala kissanaamari. Sorruin jokailtaiseen tissutteluun ja nyt olen lihava ja vastenmielinen otus.

- - - Updated - - -

hyi hyi

Sutta tilataan ja sutta tehdään. Varsinki italialaisella koneella joka ei kykene tekemään kahta samanlaista taivutusta, ei vaikka se tekee ne yhtäaikaa. Vähän niinku ryssien konekiväärit. Berlusconi kavaltanu rahat kesken suunnitteluprosessin.

Berlusconi on paneloinut alaikäisen tyttöystävänsä saunaa kesken suunnitteluprosessin.

- - - Updated - - -

Eikä pilkata italialaisia koneita kiitos.

Italialaiset vehkeet nyt näyttäs olevan susia lähtökohtaisesti, jos se kykenemättömyys onkin italialaisen koneen ominaisuus, eikä suinkaan vika!

- - - Updated - - -

Toista se on Japanialaisissa koneissa!

Japanialainen kone naputtaa menemään äänettömästi ja tasaisesti kuin kiltti työmies harmaassa työasusteessaan vikisemättä. Italialainen kone näyttää temperamenttiaan ja sillä on parempia päiviä ja huonompia päiviä.

- - - Updated - - -

Aivan kuten Saabismi on sairaus, ja turbosaabismi mielisairaus.

- - - Updated - - -

Minulla on ollut kolme saappia.

Höh, minulla ei ole ollut yhtään saappia. Olen kyllä ollut monen saapin kyydissä kokemassa vauhdin hurmaa. Mm. 900 ja 96. Mulla ei oo ollu kun kolme ajoneuvoa yhteensä, Voortti, Bösöö ja Ooppeli. Seuraavaksi ostan auton.

- - - Updated - - -

Esim. Kuivasumppuominaisuudella varustetun.

- - - Updated - - -

Tai vihreen.

Mulla on mopossa kuivasumppu ja muitakin hienostuneita italialaisominaisuuksia. Italialaiseen kuivasumppuun liittyy se että öljynmäärää ei voi tarkastaa ikäänkuin kerralla vaan siitä täytyy tarkkailla että mikä on pinnan vaihteluväli. Kestää siis noin viikon että pääsee jyvälle keskimääräisestä öljyntasosta. Se on semmonen ominaisuus. Kerran auringonpaisteessa onnistuin näkemään että öljynpinta oli suunnilleen oikeassa paikassa!

Sama homma se on raksalla. Yleensä johdolla ei ole käsitystä jonkin tietyn työn suorittamisesta, vaikka koko työmaan langat olisikin jollain tavalla hanskassa.

Kannattanee vaihtaa työmaata siinä vaiheessa kun homma ei toimi. Niillä työmailla, joilla olen ollut joko rakennusporukan tai rakennuttajan puolella, on homma toiminut. Minun mielestäni on oleellista, kumpaakin puolta nähneenä, ymmärtää se tosiasia, että kukaan ei voi hallita kaikkea. Rakennuttaja ei varmasti tiedä kaikkea käytännöntoteutuksesta, mutta yhtälailla työmaaporukka ei osaa hallita kokonaisuuksia tai tiettyä teoriaosaamista. Sen takia pitääkin tunnistaa kuka mitäkin osaa. Rakennuttajan tai valvojan puolella ainakin itse pyrin siihen, että kuuntelen osapuolten mielipiteet ja perustelut, sekä keskustelen aiheesta. Aika nopeasti sen huomaa, että onko heidän touhussa järkeä vai ei.

Parhaana esimerkkinä jäi mieleen valvojan työstä se, kun työmaa osasi kertoa minulle miten homma kannattaa tehdä ja minä kerroin miksi lopputulos toimi/ei toimi rakennysfysikaalisessa mielessä :)

Sitten on toki niitäkin tilanteita, kun "koko ikänsä" hommaa tehnyt tekee sen kaliiberin virheen, että ei voi kuin suu auki ihmetellä sitä toimintaa, että mitä helv...

Jumalauta kuntit tätä savottaa.. laikka punasena koko ajan.. ei kiitos, ei kahvia, ei ehti, juokaa te vaan, minä painan hommia.... ei tässä mitään kuntit, kerrankos sitä painetaan... ei tehtä tästä numeroa...

- - - Updated - - -

ja jännittää se saunan panelointikin.. jumalauta kun mä alan sitä paneloimaan mm ojentajat pullollaan... siinähän kastuu housut linnunpelättimelläkin

- - - Updated - - -

mutta nyt ei semmosia vaan töitä...kuntit...töitä vaan.. hmmm

fittan mä keksin vappuna yhden hyvän rikastumiskonstin mutta sitten se alkoholin käytön lomassa unohtu.. perkele pienestä nää on joskus kiinni.
mutta nyt töitä, ehkä pieni vaatimaton kupponen paskan makusta kahvia mutta sitten taas töitä..

Back
Ylös Bottom