Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huomenta. On kyllä ollut viime aikoina viikonloput sen verran rankkoja, että tarvitsisi toiset kaksi päivää vapaata alkuviikolle palautumista varten. Väsyttää.

No hyvää v*tun huomenta...
aamu.webp

Mua ainaki piristi suunnattomasti ku oli maa valkoinen. Kivaa!

- - - Updated - - -

Khihihihi koskas kuntit on viimeks paneloinut saunaa?

En ole vielä ikinä kokenut panelointihommia. Olen nähnyt kyllä teeveessä, kun Reiska paneloi. Helppoa hommaahan se on.

Huomenta. Tänään on jännä päivä. Ensin jännitetään työhaastattelua ja sitten jännitetään mitä vallitsevilla sääolosuhteilla on tarjota pitkää kotimatkaa varten.

Mä paneloin saunaa viimeks vuonna 2012 joulukuussa, n. itsepäisyyspäivän tienoilla. Viimeksi olin panelointihommissa eilen, kun nakkasin tallin seinille vähän paneelia. Piti lopettaa ku kiinnitystarvikkeet pääsi sopivasti loppumaan just sillä hetkellä kun lakkas kiinnostamasta kyseinen toiminta! Kävipä hyvä tuuri!

Huomenet vaan kajkil.

Osaavat tekee ja osaamattomat esittävät tärkeätä?

Osaavat tekevät, ja joku muu kantaa vastuun lopputuloksesta. Paska tulee vastuunkantajan niskaan.

Minua ei lakkaa hämmentämästä muuten se, että osaavat ihmiset pääosin eivät halua tai osaa kantaa vastuuta, vaikka niiden juuri pitäisi, koska tietävät mitä tekevät.

EDIT: futhermuckerilta tuli hyvä ja kärjistetty kuvaus rakennusalasta :D

Osaavat tekee ja osaamattomat esittävät tärkeätä?

Useasti se tekevä osapuoli ei osaa vittu yhtään mitään muuta kuin valittaa ja tehdä päin vittua kaiken. Siihen tarvitaan valvontaa ja ohjeistusta, että nuo tehdään niin monta kertaa kuin tarve vaatii, jotta lopputuote kuitenkin olisi kelvollinen siitä maksaneelle asiakkaalle.

- - - Updated - - -

Pahoittelen tarpeetonta voimasanojen viljelyä!

Kun tekee mahdollisimman vähän, tekee mahdollisimman vähä virheitä.

Tulipa laskettua hirveä tuhnu hissiin. Sinne se jäi ovien taakse odottamaan seuraavaa käyttäjää.

Huomenta vaan!

Useasti se tekevä osapuoli ei osaa vittu yhtään mitään muuta kuin valittaa ja tehdä päin vittua kaiken. Siihen tarvitaan valvontaa ja ohjeistusta, että nuo tehdään niin monta kertaa kuin tarve vaatii, jotta lopputuote kuitenkin olisi kelvollinen siitä maksaneelle asiakkaalle.

- - - Updated - - -

Pahoittelen tarpeetonta voimasanojen viljelyä!

Niin, en tiiä minkälaista tuolla raksalla on, mutta ainaki metallipuolella joutu niille johtajille ja insinööreille selittäämään ihan helvetin monesti että miksei joku asia toimi käytännössä, niinkuin se tietkoneella on hahmoteltu.

Edellisessä työpaikassa ei eräälle suunnittelijalle mennyt jakeluun että teräs lämpölaajenee. Minä kotona vapaa-ajalla tein piirrustukset oikeilla mitoilla, vein levykoneen käyttäjälle enkä puhunut mitään johtajille.

Ennen meni n.20% terästä hukkaan koska olivat vääränlaisia ja jouduin viemään ne romulavalle. Mun kuvilla kun tehtiin niin en joutunut kertaakaan viemään romulavalle tavaraa 2kk aikana. Johtaja kun kyseli et milloin osat alkoi käymään kohdalleen, sanoin että tein oikeat kuvat ja sen jälkee ei ole tullut hukkaa, niin ei edes kiitosta tullut. Enää en tee oma-aloitteisesti mitään mistä en itse hyödy.

Niin, en tiiä minkälaista tuolla raksalla on, mutta ainaki metallipuolella joutu niille johtajille ja insinööreille selittäämään ihan helvetin monesti että miksei joku asia toimi käytännössä, niinkuin se tietkoneella on hahmoteltu.

Edellisessä työpaikassa ei eräälle suunnittelijalle mennyt jakeluun että teräs lämpölaajenee. Minä kotona vapaa-ajalla tein piirrustukset oikeilla mitoilla, vein levykoneen käyttäjälle enkä puhunut mitään johtajille.

Ennen meni n.20% terästä hukkaan koska olivat vääränlaisia ja jouduin viemään ne romulavalle. Mun kuvilla kun tehtiin niin en joutunut kertaakaan viemään romulavalle tavaraa 2kk aikana. Johtaja kun kyseli et milloin osat alkoi käymään kohdalleen, sanoin että tein oikeat kuvat ja sen jälkee ei ole tullut hukkaa, niin ei edes kiitosta tullut. Enää en tee oma-aloitteisesti mitään mistä en itse hyödy.

Sama homma se on raksalla. Yleensä johdolla ei ole käsitystä jonkin tietyn työn suorittamisesta, vaikka koko työmaan langat olisikin jollain tavalla hanskassa. Jos annetaan suunnittelua ja vastuuta, sen olisi syytä näkyä myös palkassa. En minä ainakaan hyvää hyvyyttäni tee kenellekään mitään ilmaista työtä. Itselleni ja omissa projekteissa ainostaan. Töissä annetaan aikataulut, materiaalit ja tapa, ja ne on yleensä optimoitu rakennuttajan tilipussia kasvattamaan. Sutta tilataan, sutta tehdään, eikä siinä työntekijän tarvitse ottaa mitään vastuuta.

Huomenta kaikille saunan paneloijille, silmät on sirrillään kuin kissimirrillä näin maanantaina. On nimittäin ns kissanaamari-päivä.

Back
Ylös Bottom