Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vapaalla! Jee! Huomenna ihan varmasti otan mopon alleni ja lähden ajelulle. Sen jälkeen, ja sitä ennen, kiroan verokarhun alimpaan helvettiin.

Kokouspöytäkirjojen kirjottaminen on kyllä ihan perseestä. Itelle sattu sit just se kokous sihteröitäväksi, missä käytiin läpi joka mutka ja nurkanväli. Tsiisus. Nälkähän tossa tuli ja karkkia tekis mieli kauheesti. Mut en syö! En edes munkkia!

Vapaalla! Jee! Huomenna ihan varmasti otan mopon alleni ja lähden ajelulle. Sen jälkeen, ja sitä ennen, kiroan verokarhun alimpaan helvettiin.

Älä kovin innokkaasti kiroa. Mistä sunkaa tuleva palkka maksetaan jos ei verorahoista?

Älä kovin innokkaasti kiroa. Mistä sunkaa tuleva palkka maksetaan jos ei verorahoista?

Luultavasti mun kiukku on jo huomiseen mennessä laantunut. Enkä mä oikeasti edes uskaltaisi sitä kirota, se keksii pian muutakin jäynää noiden mätkyjen lisäksi.

Kokouspöytäkirjojen kirjottaminen on kyllä ihan perseestä. Itelle sattu sit just se kokous sihteröitäväksi, missä käytiin läpi joka mutka ja nurkanväli.

Kaippa tuo vähän riippuu alasta. Meikäläiselle kokouspöytäkirjojen kirjoittaminen on suht kiinnostavaa, koska siinä täytyy olla kotisohvajuristi sekä ymmärtää projektin johtamisesta sekä sen kokonaisuudesta, niin tuo homma pysyy mukavan haastavana.

Mitvit. Räpäytin silmiäni kerran niin meni tunti...?!

Oho! Mitä sä nyt sielä yrität todistaa? Ja kenelle?

En mä oikeen tiiä. Itelleni kovistelen niin voin aatella ettei tee (muka) mielikään.

Kaippa tuo vähän riippuu alasta. Meikäläiselle kokouspöytäkirjojen kirjoittaminen on suht kiinnostavaa, koska siinä täytyy olla kotisohvajuristi sekä ymmärtää projektin johtamisesta sekä sen kokonaisuudesta, niin tuo homma pysyy mukavan haastavana.

Niin no. Minä vaan en innostu näistä. En ole ikinä tykänny mistää palavereista tai kokouksista.

Ja vielä kun muistaa, että ne, ketä kokouksessa oli, ei kuitenkaan lue pöytäkirjoja.. niin saa ujutettua aina vastuita ja juttuja syyttömille ja kehuttua syyllisiä? :)

Ja vielä kun muistaa, että ne, ketä kokouksessa oli, ei kuitenkaan lue pöytäkirjoja.. niin saa ujutettua aina vastuita ja juttuja syyttömille ja kehuttua syyllisiä? :)

Sehän se rakentamisen tyypillisin amatöörimoka on, että pöytäkirjoihin ja sopimuksiin ei käytetä riittävästi aikaa, ja sitten kun niihin palataan, niin työllistetään yksi juristi, jolla on olo kuin korjaisi ala-asteen esseitä. Sen verran mitä olen pöytäkirjoja ja muistioita lukenut, niin on aika suuri ero sillä kuka osaa niitä tehdä.

Kusettaminen ei tosin kuulu meidän puolelle, vaan se on enemmän sitä urakoitsijoiden juttua :D

Tekis mieli hajottaa jotain. Ihan vaan vastapainona sille kun olin niin tuottava tänään töissä. Balanssi, tiäättekö?

Meikälle tuli oitis mieleen helvetin hyvä leffa:
5137063623.webp

Työhakemus, hakukirje, työhakemus, hakukirje, työhakemus, elämäntehtävä, miksi meille töihin, miksi juuri minä, kirves, kaivo ja epätoivo. Kraah.

Työhakemus, hakukirje, työhakemus, hakukirje, työhakemus, elämäntehtävä, miksi meille töihin, miksi juuri minä, kirves, kaivo ja epätoivo. Kraah.

Tuo on aivan saatanan tyhmä kysymys, miksi meille töihin?

No kuule rahan takia. Paskan vertaa ei napostele sun firmas tai sen hyödyttäminen ja jos saan lottovoiton voitkin alkaa samantien ettimään mulle tuuraajaa. Koska voin aloittaa?

Kaira on aivan oikeassa. Tuo työhakemusten lähettely on aika turhauttavaa liukuhihnaduunia, ja samaa paskaa copy+pastella joka paikkaan. Ei ole toiminut, enkä ole koskaan saanut duunipaikkaa noista joukkohauista. Olen aina soittanut firmoihin, sitten olen puhelimessa tyrkyttänyt itseni haastatteluun, ja kun siinä olen onnistunut, niin joka kerta saanut haastattelusta työpaikan juttelemalla jostain kalastamisesta (en osaa kalastaa) tai maratooneista (en juokse yli 10km matkoja). On tullut aika selväksi, että meikäläisellä on puhetaidot paremmat kuin kirjoitustaidot...

Kaveri myös onnistui kesätyöhaussaan vuosia sitten, koska kun hän copy+pasteili noita työhakemuksia, niin hän oli pistänyt kilpailevan firman nimen vahingossa lähettämäänsä työhakemukseen. Ei ollut saanut paikkaa.

Tuo on aivan saatanan tyhmä kysymys, miksi meille töihin?

No kuule rahan takia. Paskan vertaa ei napostele sun firmas tai sen hyödyttäminen ja jos saan lottovoiton voitkin alkaa samantien ettimään mulle tuuraajaa. Koska voin aloittaa?

Mie olen rankasti teennäisyyden vastustaja enkä tajua tuota paskaa mitä noissa työhaastatteluissa joutuu tekeen. Jos se on niin yleistä, että pitää mainostaa ja olla aivan fantastisen upea ja täydellinen, niin miten helvetissä ne työnantajat jaksaa kuunnella sellasta kakkulia? Kattelis sitä CV:tä ja tarjois kaljat ja jos juttu luistaa, niin ottais koeajalle duunailee.

Mie olen rankasti teennäisyyden vastustaja enkä tajua tuota paskaa mitä noissa työhaastatteluissa joutuu tekeen. Jos se on niin yleistä, että pitää mainostaa ja olla aivan fantastisen upea ja täydellinen, niin miten helvetissä ne työnantajat jaksaa kuunnella sellasta kakkulia? Kattelis sitä CV:tä ja tarjois kaljat ja jos juttu luistaa, niin ottais koeajalle kattelee.

Ei sillä että mie mitään noista työhaastatteluista tietäsin, mutta olen kattonu jottain sketsejä ym. :)

Mä lähtisin paljon mieluummin haastattelijan kanssa kaljalle kuin pojottamaan jäykkään haastatteluun liituraidassa, jota ei sen päivän jälkeen enää näy vaan ekasta päivästä lähtien työpaikalla vilahtaa vain reisarit, farkut ym tyyliretkut!

Back
Ylös Bottom