Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Toivottavast ei, meitsi palelee kyl suht helposti nii kyl mä ittelleni vilun saan aikaseks :D

No hitto sitten. Ootteko torstaina lähössä heti abiristeilylle? Jos ootte, niin millä laivalla tai mistä satamasta?

Ja kesä menee nii äkkiä ettei huomaakkaa, niin pian on taas syksy, kivaa.

Muistaakseni et onnitellu eikä tainnu kukaan muukaan. Tai korkeintaan yks tai kaks. Emminä muista. Älkää syytelkö. Alan kyl oleeki niin vanha ettei enää tarvii juhlii eikä onnittelujakaa jakaa ku kymmene vuoden välein ;) Meikä on vaa tyytyväinen ku saa vihdoinki olla neljän seinän sisällä niin kauan kun haluaa, ei mitään velvotteita taas mihinkään muutamaan päivään.

Musikaalisia velvotteita on kyl.

Täällä on rapeat -22. Lumitilanne on korkeintaan kohtuullinen, koska sitä on alle metri.

Muistelin tässä että oon tainnu viimeks hiihtää intissä. Sattuipa kerran, että laskettiin semmosta melko jyrkkää alamäkeä, rynnäkkökivääri oli selässä tetsarin alla perä ylöspäin (no kaikki intin käyneet tietää miten sitä hiihtäessä pidetään siellä) ja laskin sellaisen puunrungon alta jonka lumi oli painanut kaarelle. Rynkyn perä tietysti otti siihen runkoon ja tuloksena elämää suuremmat lipat:jahas:

Onneks ei sentään ihan noin kylmä ole.

Intissä oli kyllä siisti päästä hiihtämään. Käytännössä ne hiihdot jäi kuitenki vaan yhteen koksuajan leiriin, tais olla mosien toka leiri. Piti sillon pimeän aikaan suorittaa siirtyminen suksilla täpäri selässä ja teltat yms kamat sitte ahkioissa. Kesti varmaan 2 tuntia semmonen 2 km matka. Heti ku oli pienikin alamäki, ni ukkoa lakos ku kovemmassakin taistelussa.

Minun kämppis on himolenkkeilijä ja se sanoi, että juoksu-lehden artikkelin mukaan kylmässä juokseminen (kylmästi rinnastan sen tässä hiihtoon) on hengityselimille hyväksi. Ja siis -25 oli vielä aivan ok lenkkikeli.

Oho. Mä taas oon ollu siinä käsityksessä, että ei tekis niin hyvää. Tai eihän nyt kevyessä lenkissä pahemmin haittaa, mutta mitään kovaa rääkkiä en kyllä enää yli parinkympin pakkasella lähtis tekemään.

Sitte unille. Oli jotenki uuvuttava päivä. Onneks ei tarvinnu jaksaa mennä reenaamaan, sai rauhassa vössystellä, nukkua ja katsoa töllöä. Vkoloppuna ois mahdollisesti luvassa Kouvolan reissua ja ehkä mahdollisesti vähän leffailuakin, jos vain aikataulut sopii yhteen. Kivaa on se, kiitos nam. Hyvää yötä, pippelirotat! :)

Ei vitja, kyä sitä pitää päästä ennen kevättä johonkin ulkomaailmaan jossa on LÄMMINTÄ. Talvet ei ole kyä yhtään minua varten.
Josko alkaisi harkitsemaan komennusta johkin dingo-dongoon, jossa "talvi" olisi hyytävät alle +20 ja kesä siinä reilu +30.

Hompit.. Se on viimeinen yö ja sitte aito vkl vapaa. Tällä kertaa 16h on sentää mahtunut jo useampi lounas ja välipalat päälle, kerranki pääsee suht helpolla..
Vapailla kävis hakkaa lätkää, punttia ja vähä laskemassa, luulis riittävän aktiviteeteiksi..

Back
Ylös Bottom