Kävin eilen porukoilla, jossa tuli ihmeteltyä televisiotarjontaa, joka oli sanalla sanoen lauantai-iltapäivästä hyvin köyhää. Joka toiselta kanavalta tuntui tulevan sisustus- tai muuta "lifestyle"-ohjelmaa, joissa kaiken huipuksi pitää olla vähintään se yksi kiintiöhintti. Ehkä pahin rimanalitus oli Suomitytöt New Yorkissa, jota aiheutti uskomatonta myötähäpeää. Luuleeko se suurisilmäinen pyöreäpäinen sammakolta näyttävä ämmäkin olevansa jotenkin kaunis ja erityinen, kun asuu Nykissä joissain pikkuisessä kämpässä? Päiväni meni lopullisesti pilalle, kun toisella kanavalla oli remontti-Reiska puuhastelemassa. Minulla ei ole mitään remontti-Reiskaa vastaan, mutta hänen näkemisensä töllöstä toi mieleen kamalia muistoja. Muistan nimittäin, että eksari- ja alaluokkaikäisenä "Joka kodin asuntomarkkinat" oli ihan uusi ohjelma, ja vanhempani katsoivat sitä niin suurella antaumuksella, että silloin piti olla täysin hiljaista. Jos yritin sanoa jotain tai leikin vanhempieni mielestä liian kovaäänisesti, kuului isäni tai äitini (yleensä jälkimmäisen) suusta tyly käsky olla hiljaa. Ei ihmekään, kun pojasta tuli naiseton sekopää. Minähän kostin asian yläasteiässä syömällä pakkasessa olleet Mövenpickin Maple Walnut -jäätelöt. Siitäkin tuli melkoisesti sanomista, koska vanhempieni mielestä se oli turhan hienoa jäätelöä minulle, jonka takia en olisi saanut syödä sitä.
Telvisio-ohjelmat haukuttuani onkin luonnollista siirtyä arvostelemaan populaarimusiikkia. Kuka on David Guetta? Millainen yhtye on Skrillex? Vaikka en saisi vastauksia näihin kysymyksiin, niin aivan uskomattomasta hehkutuksesta voin päätellä, että ne ovat täyttä paskaa. Eihän kukaan kuuntele myöskään Swedish House Mafiaa, eihän? Minä en ainakaan kuuntele. Tälläkin palsalla hehkutetaan ihan liikaa näitä artisteja ja ollaan menossa Summer Sound Festivaliin. Miksi? Vielä pahempaa hallaa tekee yhteiskunnalle Helsingissä järjestettävä Flow-festivaalina tunnettu itseään muita fiksumpina pitävien hipstereiden kokoontuminen. Minkä takia esim. HS hehkuttaa niin paljon sellaista festivaalia, jonka esiintyjistä yksikään ei sano suurelle yleisölle yhtään mitään? Tuolla festivaalilla käyvä sakki pitäisi viedä pikaisesti uudelleenkoulutukseen.