Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pyr0lle kiitos linkistä, sieltä löyty jotain hyödyllistä.

wpid-identifying-piano-notes-on-the-treble-and-bass-clef-4c560c518d319.gif

Tämä kuva vasta kyllä helpotti elämää kovasti :rock:

Vähän tunnelmaa. Ois se kyllä siistiä osata soittaa pianoa. Olispa vain kärsivällisyyttä alkaa harjottelee.

No problemo, Ephemeral.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vittu miten käsittämätön fiilis :rock: Ekat 2 minuuttia menee jo tosta Come Un Fiore biisistä :rock: Okei se on simppeli ja hidas mut silti oon ylpeä itsestäni :D Täytyy tätä nyt tahkota jonkun aikaa että varmasti menee sujuvasti ja sit lähtee etiäppäin taas!

Onnea Ephe! :p Itse kävin joskus pianotunneilla, mutta sitä ennen olin soitellut jo 7 vuotta viulua, joten juuri nuotinlukuun tyssäsi, kun viulu sekoitti. En sitten jaksanut opetella pianon tapaa lukea nuotteja, ja lopetin sen. Nyt harmittaa.

Ai elly on muusikko. Ehkä mäkin vielä joskus :lol2:

No 10 vuoden päästä ku oon oppinu vähän soittaa niin sie voit vetää viululla liidin ku mie säestän pianolla :D

No viisivuotiaana aloitin viulun, pianoa soitettu, rumpuja satunnaisesti paukuteltu ja kitaraa rämpytelty. Bassollakin peruskompit menee. :D Musiikin teoria ja säveltapailu on valitettavasti vähän unohtunut! :c

SOVITTU! Pachelbelin Canonin velvoitan kans soittamaan mun kanssa sitte! :) Sitä on ikävä, kun kukaan ei sitä ole mun kanssa soitellut. :c

Nevöhööd Pachelbelin Canon, mut kyllä se käy jos vaan osaan :D

Byrdi on nahkahuilunsoiton piirimestari.

Ai vähän gay?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pianoa opettelen soittamaan ja nyt on nuotteja tässä, mutta en ymmärrä näistä ihan kaikkea. Toi oikean käden kuvio on selkeä kun siinä on toi G-nuottiavain(??), mutta toi vasemman käden kuvio on ihan helvetin epäselkeä kun siinä on joku toinen nuottiavain ja sitten sielä on noita b:n näkösiä merkkejä ja sit sellanen neliö siinä nuottiviivaston jossain kohtaa, ja eikös se jotenkin muuttanut sen viivan merkitystä siinä tahdissa, mutta miten jnejne. Netistä en nyt löytänyt mitään selkeetä ohjetta. Saa toki laittaa linkkiäkin jos on jotain selkeitä nuotinlukuohjeita.

Ootko kauan nyt soitellut? Ja millaisella välineistöllä? On itelläkin pyörinyt mielessä digipianon osto ja itseopiskelu. 10 000 tuntia tiukkaa treeniä ja sit baariin esittämään herkkää taiteilijaa.

Tossa joskus neljän aikaan iltapäivällä rupesin pimputtelemaan :D No onhan tota joskus ennenkin kokeillu ja enemmän exän digipianolla aikoinaan. Mulla on nyt tässä tällänen iänikuisen vanha Casion pieni syna ja siihen sustainipedaali kiinni helvetin epäergonomisella "polkimella" :rolleyes:
Ajattelin ens viikolla käydä kirjastosta vähän lainailemassa oppimateriaalia josko löytyis ja sielä on ihan ihka oikea pianokin niin sielä vois ruveta käymään soittelemassa.

Saa nyt nähä miten noi aivot antaa myöten kahdella kädellä soittamisen kanssa kun tulee jotain vaikeampia juttuja.

teclado+casio+ct+700+tonebank+pinhais+pr+brasil__39A76E_1.jpg

Löysin jopa kuvan tosta :D Sitten kun oon kuuluisa ja miljonääri niin voin ainakin kertoa hienon tarinan mun vaatimattomista lähtökohdista tähteyteen.

Olin tänään kattomassa pienellä paikkakunnalla lätkäpeliä ja siellä oli ihan mahtava mummo. Joi lonkeroa ja kaljaa tölkistä ja bailas musiikin tahtiin, joka oli siis lähinnä rokkia. Istu siinä hyvin lähellä kaiutinta. Mä sitten tykkään reteistä vanhoista naisista

Olin tänään kattomassa pienellä paikkakunnalla lätkäpeliä ja siellä oli ihan mahtava mummo. Joi lonkeroa ja kaljaa tölkistä ja bailas musiikin tahtiin, joka oli siis lähinnä rokkia. Istu siinä hyvin lähellä kaiutinta. Mä sitten tykkään reteistä vanhoista naisista

Saitko?

Soosoo, eipä lähdetä tuolle tielle. Jotenkin musta vaan on piristävää nähdä vanhoja ihmisiä, joilla on vielä elämänilo tallella. Jotkut on jo maansa myyneitä neljänkympin kynnyksellä ja ajattelee, että kaikki on liian myöhäistä

Täytyisköhän sitä vähän syödäkkin jotain. Jos vaikka munaa ja nakkia pistelis poskeen.

Hiljasta ja tylsää

Back
Ylös Bottom